EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawdzić
: wt kwie 11, 2023 15:15
VW Touran TDI 1.6, 2014
Od jakiegoś czasu często świeci mi się kontrolka EPS, ale nie zawsze. W zimie prawie zawsze, jak zrobiło się cieplej kontrolka czasami się nie świeci.
Kiedy świeci, nie działają czujniki parkowania, przytrzymanie hamulca na zniesienie (Hill Hold).
Mechanik stwierdził, żeby jechać do elektronika, na lepszy komputer.
Elektronik stwierdził, że czujnik EPS jest w pompie ABS - pompa do wymiany / regeneracji. Niestety, mój błąd, nie zabrałem nr błędu jaki mu pokazywało.
Ale nie zostało to potwierdzone jednoznacznie - tylko na zasadzie poszukiwania czujnika w znanych miejscach - nie było go tam - więc musi być w pompie.
Podaj oznaczenia z pompy ABS
sterownik: 1K0 907 379 BM, na silniku pompy: 1K0 614 517 ED
Ponieważ elektronik tego nie wymienia (pompa trudno dostępna), pojechałem do mechanika, żeby ją wyciągnął. Mechanik podpiął do komputera i odczytał błąd:
01542, czujnik G202, zresetował błąd (skalibrował) i kazał jeździć, po paru minutach, po drugim odpaleniu kontrolka znowu się pokazała.
Zatem pompa została wyciągnięta.
Po kontakcie z gościem od regeneracji – padło stwierdzenie, że to nie czujnik ciśnienia w pompie - bo ten błąd jak się pokaże to nie gaśnie - a u mnie raz było raz nie. Że to czujnik G202 osobny element - i wystarczy go wymienić.
Zakupiłem czujnik, według numeru który odczytał podpięty komputer: 1K0907655B - niestety mechanik czujnika nie znalazł - dodatkowo. Rozmawiał z serwisem VW oraz inną firmą regenrującą - padły takie słowa, że w tym roczniku były 2 pompy jedna ze wbudowanym ESP druga nie - ale po oznaczenie tego nie widać (to samo oznaczenie).
Czujnik G202 był szukany w tunelu, w słupkach, pod fotelem - gdzie jeszcze może być? A może go nie ma w tym aucie osobno i jest w pompie. Jak to sprawdzić, czy może jest w pompie - wtedy rozumiem, że w pompie byłby 2 czujnik: ciśnienia i G202 lub jeden pełniący obie funkcje?
Pomocy - spece rozkładają ręce. Można wymienić / regenerować pompę - tylko czy to jest rozwiązanie problemu, kosztowna naprawa - boję się, się okaże, że jednak gdzieś jest osobno czujnik G202.
Od jakiegoś czasu często świeci mi się kontrolka EPS, ale nie zawsze. W zimie prawie zawsze, jak zrobiło się cieplej kontrolka czasami się nie świeci.
Kiedy świeci, nie działają czujniki parkowania, przytrzymanie hamulca na zniesienie (Hill Hold).
Mechanik stwierdził, żeby jechać do elektronika, na lepszy komputer.
Elektronik stwierdził, że czujnik EPS jest w pompie ABS - pompa do wymiany / regeneracji. Niestety, mój błąd, nie zabrałem nr błędu jaki mu pokazywało.
Ale nie zostało to potwierdzone jednoznacznie - tylko na zasadzie poszukiwania czujnika w znanych miejscach - nie było go tam - więc musi być w pompie.
Podaj oznaczenia z pompy ABS
sterownik: 1K0 907 379 BM, na silniku pompy: 1K0 614 517 ED
Ponieważ elektronik tego nie wymienia (pompa trudno dostępna), pojechałem do mechanika, żeby ją wyciągnął. Mechanik podpiął do komputera i odczytał błąd:
01542, czujnik G202, zresetował błąd (skalibrował) i kazał jeździć, po paru minutach, po drugim odpaleniu kontrolka znowu się pokazała.
Zatem pompa została wyciągnięta.
Po kontakcie z gościem od regeneracji – padło stwierdzenie, że to nie czujnik ciśnienia w pompie - bo ten błąd jak się pokaże to nie gaśnie - a u mnie raz było raz nie. Że to czujnik G202 osobny element - i wystarczy go wymienić.
Zakupiłem czujnik, według numeru który odczytał podpięty komputer: 1K0907655B - niestety mechanik czujnika nie znalazł - dodatkowo. Rozmawiał z serwisem VW oraz inną firmą regenrującą - padły takie słowa, że w tym roczniku były 2 pompy jedna ze wbudowanym ESP druga nie - ale po oznaczenie tego nie widać (to samo oznaczenie).
Czujnik G202 był szukany w tunelu, w słupkach, pod fotelem - gdzie jeszcze może być? A może go nie ma w tym aucie osobno i jest w pompie. Jak to sprawdzić, czy może jest w pompie - wtedy rozumiem, że w pompie byłby 2 czujnik: ciśnienia i G202 lub jeden pełniący obie funkcje?
Pomocy - spece rozkładają ręce. Można wymienić / regenerować pompę - tylko czy to jest rozwiązanie problemu, kosztowna naprawa - boję się, się okaże, że jednak gdzieś jest osobno czujnik G202.