Czeka mnie wymiana stacyjki, jak to zrobić już wiem więc o to pytał nie będę

Przez kilka ostatnich dni zmuszony byłem używać auta z taką już rozklekotaną stacyjką i zauważyłem że losowo przy zapalaniu auta wywala mi błędy. Ostatnio po odpaleniu wyskoczyły mi ABS, ręczny, ESP, wspomaganie i poduszka ale już dzisiaj miałem tylko ESP, poduszkę i wspomaganie. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi ale zaczyna mi się to układać w całość.. ale cofnijmy się troszkę w czasie

Szukając informacji czy i jak wymienić stacyjkę znalazłem kilka postów/artykułów w których ludzie pisali, że podobne błędy może też wywołać wadliwy włącznik zapłonu/kostka stacyjki. Pytanie moje zatem brzmi:
1. Czy wadliwa/uszkodzona blokada kierownicy może mieć jakiś wpływ na kostkę powodując takie błędy?
2. Czy jeżeli wadliwa jest kostka zapłonu to można ją zwyczajnie w świecie wymienić czy nową trzeba jakoś specjalnie kodować pod nasze auto.