Sporadyczna utrata mocy i błędy
: pt maja 24, 2024 10:43
Dzień dobry,
Proszę o pomoc w diagnostyce błędów.
Sytuacja miała miejsce podczas przejazdu autostradą. Prędkość w granicach 110-120km/h. Podczas wyprzedzania, nagle gong, wyświetlenie wskaźnika świec żarowych i check engine. Oczywiście utrata mocy, DSG zrzuciło z biegu 6 na 5-ty i 90 km/h max, więc na pas wyłączenia, reset kluczykiem i do przodu, 400km bez problemu, poza wyższym spalaniem, rzędu 7l/100. Na drugi dzień jazda po mieście bez problemu i powrót do domu. Na trasie po 200km powtórka jak wyżej. Znowu pas awaryjny, reset i kontynuacja 450 km z prędkością 120km/h, wyprzedzanie, przyspieszanie, bez problemu.
Myślałem, że to znowu turbo, które robiłem rok temu, ale błędy inne i zdecydowałem się zasięgnąć języka u bardziej doświadczonych.
Dodam, że "robiąc" turbo wyczyściłem kierownice a serwis lokalny pozmieniał uszczelnienia oraz ustawił zakres gruchy. Wyczyściłem też EGR oraz kolektor dolotowy, wszystkie uszczelki nowe.
Adres 01: Silnik (03G 906 021 RN)
19:50:41 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.07 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.07 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
19:50:41 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
19:50:41 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
-30.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-21.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-19.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Czwartek,23,Maj,2024,21:56:51:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-021-BLS.clb
Oznaczenie elementu: 03G 906 021 RN HW: 03G 906 021 AB
Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000AG 1397
Kodowanie: 0000078
Kod serwisu: WSC 01324 758 00200
VCID: 7CF6CC6C3FEB66A6CD-8028
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
005660 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P161C - 000 - przerwa
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 281845 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 06:42:49
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 819 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.45 V
Bity binarnie: 00101000
Temperatura: 13.5*C
Bity binarnie: 10110000
001024 - System recyrkulacji spalin
P0400 - 000 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 282753 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:02:59
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2520 /min
Prędkość: 98.0 km/h
Cykl pracy: 0.0 %
Napięcie: 14.14 V
Ilość powietrza/Obr.: 100.0 mg/suw
Cykl pracy: 61.4 %
Bity binarnie: 00000000
000656 - Zawór wtryskowy cylindra 10 (N300)
P0290 - 000 - błąd dopływu/wyrównywania - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 282754 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:03:16
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2772 /min
Prędkość: 81.0 km/h
Obciążenie: 100.0 %
Napięcie: 14.14 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 1774.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1050.6 mbar
Proszę o pomoc w diagnostyce błędów.
Sytuacja miała miejsce podczas przejazdu autostradą. Prędkość w granicach 110-120km/h. Podczas wyprzedzania, nagle gong, wyświetlenie wskaźnika świec żarowych i check engine. Oczywiście utrata mocy, DSG zrzuciło z biegu 6 na 5-ty i 90 km/h max, więc na pas wyłączenia, reset kluczykiem i do przodu, 400km bez problemu, poza wyższym spalaniem, rzędu 7l/100. Na drugi dzień jazda po mieście bez problemu i powrót do domu. Na trasie po 200km powtórka jak wyżej. Znowu pas awaryjny, reset i kontynuacja 450 km z prędkością 120km/h, wyprzedzanie, przyspieszanie, bez problemu.
Myślałem, że to znowu turbo, które robiłem rok temu, ale błędy inne i zdecydowałem się zasięgnąć języka u bardziej doświadczonych.
Dodam, że "robiąc" turbo wyczyściłem kierownice a serwis lokalny pozmieniał uszczelnienia oraz ustawił zakres gruchy. Wyczyściłem też EGR oraz kolektor dolotowy, wszystkie uszczelki nowe.
Adres 01: Silnik (03G 906 021 RN)
19:50:41 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.07 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.07 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
19:50:41 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
19:50:41 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
-30.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-21.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-19.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Czwartek,23,Maj,2024,21:56:51:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-021-BLS.clb
Oznaczenie elementu: 03G 906 021 RN HW: 03G 906 021 AB
Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000AG 1397
Kodowanie: 0000078
Kod serwisu: WSC 01324 758 00200
VCID: 7CF6CC6C3FEB66A6CD-8028
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
005660 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P161C - 000 - przerwa
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 281845 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 06:42:49
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 819 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.45 V
Bity binarnie: 00101000
Temperatura: 13.5*C
Bity binarnie: 10110000
001024 - System recyrkulacji spalin
P0400 - 000 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 282753 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:02:59
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2520 /min
Prędkość: 98.0 km/h
Cykl pracy: 0.0 %
Napięcie: 14.14 V
Ilość powietrza/Obr.: 100.0 mg/suw
Cykl pracy: 61.4 %
Bity binarnie: 00000000
000656 - Zawór wtryskowy cylindra 10 (N300)
P0290 - 000 - błąd dopływu/wyrównywania - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 282754 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:03:16
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2772 /min
Prędkość: 81.0 km/h
Obciążenie: 100.0 %
Napięcie: 14.14 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 1774.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1050.6 mbar