Strona 1 z 2

takie małe problemy...i kilka pytań

: pn wrz 03, 2012 20:21
autor: marek83
Witam, chciałem się przywitac i od razu zapytac o kilka rzeczy.
Nie dawno kupiłem turanka 2007r. 1,9td 105km silnik BLS, oczywiści samochód ma pewne mankamenty które mnie irytują i przy zakupie wydawały się do naprawy lecz tak nie jest ponieważ mechanicy w mojej okolicy nie są wyspecjalizowani w VW. ok już mówię o co chodzi i jeśli ktoś miał podobne problemy lub wie jak je rozwiązac proszę o pomoc.
problem nr1.
Turbina gwiżdże przy każdym mocniejszym wcisnieciu gazu i nie jest to normalny świst gwiżdze jak dziurawa lecz mechanik sprawdzał szczelnośc węży itp. powiedział ze jest szczelna i raczej turbo do wymiany. Czy można coś jeszcze poradzic na ten gwizd?
problem nr2.
podniesione obroty...czytałem wiele lecz nic mnie nie dotyczy wszystko posprawdzane to co koledzy pisali na forum i nic nie pomogło akumulator czujnik w masce itp.
I mam takie pytanko ponieważ przy przekręceniu stacyjki wyskakuje komunikat oil sensor garage i 3 razy mrygnie zółta kontrolka od oleju z podkreśleniem falowanym. ok byłem na kompie czujnik temperatury i poziomu oleju ten w misce pokazywał temp. oleju -60stopni, po wymianie na nowy nadal pokazuje -60stopni wiec myslicie ze to wiązka przewodów gdzies przetarta (auto było po wypadku na 100%) wiec kombinowane cos było z elektryka,
i tu nasówa mi się kolejne pytanie czy te podniesione obroty spowodowane są tym że komputer mysli ze jest zimny silnik lub olej i załącza webasto(podgrzewacz) i powoduje podwyższone obroty, no i spalanie, paliwo jakoś dziwnie szybko znika z baku a komp pokazuje srednie 5,5l a na postoju przy podwyższonych obrotach do 1000obr/min 0,6l jak są na 800obr/min pokazuje 0,5l
Narazie chyba tyle z tych usterek które mnie męczą i wielka prośba o pomoc jesli ktoś zna przyczyny

I jeszcze gdyby ktoś polecił mi jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy najlepiej od strony zachodniej .

Pozdrawiam.

[ Dodano: Pon Wrz 03, 2012 20:37 ]
Czy jest możliwośc jakoś odłączy webasto poprzez któryś bezpiecznik zeby sprawdzic czy to jest powód podwyzszonych obrorów?

: pn wrz 03, 2012 20:48
autor: cheles
Kolego Marku - witaj na TKP. Najważniejszą zasadą na forum jest: jeden temat jeden problem. Takie rozwiązanie ułatwia zadawanie pytanie i szukanie na nie odpowiedzi.

Na początku polecam Ci przejrzyj dokładnie tematy na forum, zwrócisz uwagę, że są pogrupowane tematycznie. O turbinie znajdziesz osobny temat i tam znajdziesz odpowiedzi jeżeli nie dołącz się z pytaniem, o obrotach podobnie. Poczekaj cierpliwie na odpowiedzi nie wszyscy od razu odpowiedzą by Ci pomóc.

Co do polecanych warsztatów także jest temat, dla ułatwienia opinię o warsztatach masz tutaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
Na mapie googla zobaczysz pełny adres. Czerwony to nie polecany przez kolegów i w temacie dowiesz się dlaczego, a zielony polecany.

: pn wrz 03, 2012 21:14
autor: marek83
tak oczywiscie przeszukałem trochę forum i postanowilem napisac do was ponieważ nie znalazłem tego tematu który mnie interesuje..
ok zostanmy narazie przy jednym, chodzi mi o to czy jest jakaś zależnośc między czujnikiem oleju i webastem skoro pokazuje -60 stopni to czy od tego załącza się webasto i podnosi obroty. czy kostka podpięta pod czujnik czy nie to wartośc jest -60

: pn wrz 03, 2012 23:20
autor: QQRYDZA
Ktoś z wawy na pewno ma vaga,podepnij i zrób scana.później można zacząć myśleć.

: wt wrz 04, 2012 00:53
autor: Cesarz
QQRYDZA pisze:później można zacząć myśleć.
pomyslec nalezało najpierw... :/ :hahaha:

: wt wrz 04, 2012 07:45
autor: Dodi
problem nr2.
podniesione obroty...

czy te podniesione obroty występują cały czas czy tylko czasami... może to być tez spowodowane DPF-em... podczas samoczynnego dopalania ECU podwyższa obroty silnika... ale to musiałbyś sobie przeskanować auto i sprawdzić wszystko dokładnie...

: wt wrz 04, 2012 08:14
autor: aki
jeżeli śwista ci turbina przy wciśnięciu gazu to na 100% jest do regeneracji, w moim autku było podobnie i także miałem szczelne przewody. Tak więc należy wymontować turbinę i poszukać dobrej firmy regenerującej. Ja polecam ci SIELESIA TURBO w Tychach (http://www.aquateam.tsi.net.pl/kontakt.html), lub AUTOKARAMBOL (http://www.autokarambol.pl/) ale w tym przypadku nie zawsze przysyłają turbo pasujące do auta, no i nie zawsze za pobraniem gdyż do mnie przyszła turbina za darmo :)

Podwyższone obroty mogą być spowodowane tak jak DODI mówi próbą wypalania DPF, podepnij pod VCDS-a i sprawdź kanał 75 jakie jest zanieczyszczenie DPF.

: wt wrz 04, 2012 10:58
autor: marek83
Dodi
a mniej wiecej jak długo trwa to wypalanie dpf? mam juz go miesiąc i zrobiłem ze 2000tys. km w tym trasa nad morze autostradą :) pocisnąłem trochę i dalej te obroty są zwiększone, przy odpaleniu po paru sekundach dopiero się zwiększają obroty nastepnie po przejechaniu jakiegoś odcinka obroty raz są prawidłowe a raz podwyższone.

i co dziś jeszcze zauważyłem a to że na komputerku z ilością kilometrów do przejechania do tankowania też chyba jest problem. tzn.
pokazuje komputer paliwo na 490km przejechałem 100km a komputer pokazuje 280km do tankowania jazda po mieście, spalanie średnie 5,6 a kotłuje jak głupi i widac to po zbiorniku. może też przez ten dpf?

ok czy ma ktoś vaga z wawy lub okolic?

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 11:03 ]
aha i jeszcze na autostradzie przy tempomacie i predkosci 140km/h turbinka oczywiscie wyła jak szalona i tak ze 3 razy sie zdarzyło, że potrafiła na sekundę przestac wyc i szarpnąc delikatnie samochodem i wracało do normy :/ więc wyłączyłem tempomat i regulowałem gazem trochę odpuszczałem żeby nie wyła tak mocno ... no ale co to za jazda :/

: wt wrz 04, 2012 11:24
autor: Dodi
marek83 pisze:i co dziś jeszcze zauważyłem a to że na komputerku z ilością kilometrów do przejechania do tankowania też chyba jest problem. tzn.
pokazuje komputer paliwo na 490km przejechałem 100km a komputer pokazuje 280km do tankowania
to na ile km zostało paliwa w zbiorniku to ECU zlicza sobie ze sredniego spalania...i to nie oznacza ze jak Ci pokazał wczesniej na 490 km i przejechałem 100 km to bedziesz miał jeszcze paliwa na 390 km... w tym czasie średnie spalania mogło wzrosnąc i po przeliczeniu ponownym wynik wyszedł juz 280 km, to całkiem normalne...
marek83 pisze:Dodi
a mniej wiecej jak długo trwa to wypalanie dpf? mam juz go miesiąc i zrobiłem ze 2000tys. km w tym trasa nad morze autostradą :) pocisnąłem trochę i dalej te obroty są zwiększone, przy odpaleniu po paru sekundach dopiero się zwiększają obroty nastepnie po przejechaniu jakiegoś odcinka obroty raz są prawidłowe a raz podwyższone.
wszystko zalezy od tego ile jezdzisz tylko po miescie czesto gasząc silnik... np. mi wypalanie włącza sie srednio co 2 tygodnie, jezdze głownie po miescie...

o DPF-ie masz odrębny temat... poczytaj sobie, a jak bedziesz miał jakies pytania odnosnie jego to napisz tam....

: wt wrz 04, 2012 12:02
autor: aki
turbina śwista bo jest nieszczelna i gdzieś wydmuchuje ci spaliny.

: wt wrz 04, 2012 12:27
autor: marek83
aki
szczelnośc sprawdzał mi mechanik na codzien pracuje w servisie skodzie powiedział że wszystko jest szczelne i że to turbina się kończy Touran ma przejechane 129tyś ;) a ile ma naprawde to nie wiem, silnik zaczyna sie troche pocic oczywiscie przy zakupie byl suchutki :/

: wt wrz 04, 2012 13:03
autor: aki
ja miałem podobne objawy z turbiną jak ty i była nieszczelna.
Widzę ze kupiłeś Tourana z dobrym przebiegiem, a serwis on ma w ogóle?

: wt wrz 04, 2012 13:19
autor: marek83
a skąd żadnej przeszłości samochodu nie znam nie ma ksiażki jeden kluczyk sprowadzone z Włoch kupione od handlarza w Polsce który łapy i pazury miał w smarach ale twierdził że on sie niezna na niczym a na allegro czesci do Tourana i Sharana od A do Z i on mówi że sie nie zna a auto kupił bo lubi jak to powiedział "posiadac" nawet nie potrafil powiedziec czy z opłatami i rejestracja nie bedzie problemu, jednak mimo to kupiłem go z rejestracja i opłatami nie było problemów uff.
No nie ważne wiedziałem ze sciemnia i to ostro.

aki a w którym miejscu była nieszczelna ??

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:20 ]
z tego co powiedział to był uderzony w lewy przedni błotnik ...

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 13:21 ]
może macie jakieś dojście żeby sprawdzic historie po VIN-ie?

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2012 16:56 ]
obliczyłem spalanie 6,3l/100km miasto60km/las40km więc chyba w normie?

: wt wrz 04, 2012 21:26
autor: aki
Jak znajdę fotkę to wrzucę. Ale nieszczelność była dolotu do wirnika.

: śr wrz 05, 2012 07:48
autor: Dodi
marek83 pisze:może macie jakieś dojście żeby sprawdzic historie po VIN-ie?
wysłałem Ci PW...