To i ja dodam kilka groszy od siebie.
A mianowicie w autkach z grupy Vag znane są problemy z zacierającą się albo ukręcającą się rurką miedzianą w mechanizmie tylnej wycieraczki, np. do samochodów Audi (przykład do A3 8L) można kupić zestaw naprawczy: 8L0 998 711 i tak on wygląda:
http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t135633.html
W zestawie mamy wszystkie części do zmiany oprócz samego silniczka, jeżeli silniczek jest sprawny, a leje nam się z całości wystarczy taki zestaw, szkoda że VW nie wypuścił takich zestawów bo do każdego modelu części będą trochę inne (czytaj długość rurki itp).
Jeżeli mamy silniczek z którego leje się to chyba pozostaje nam kupić sprawną używkę bo nowy w ASO VW kosztuje krocie.
Co do przednich wycieraczek, to czy są to wycieraczki przeciwbieżne czy współbieżne, zacierają się takie czopy, na czubki tych czopów przykręcane są ramiona wycieraczek.
Powinno się to tak co 2-3 lata wyciągnąć i nasmarować jak autko ma już swoje lata.
Żeby się dostać do mechanizmów wycieraczek, odkręcamy ramiona, następnie demontujemy podszybie i mamy dostęp do nich.
Z mechanizmem trzeba obchodzić się ostrożnie bo jest z aluminium a nie ze stali i raczej nie polecam rozbierania młotkiem, mój mechanik rozbierał mi kiedyś mechanizm w Audi A3 za pomocą opalarki, jakość podgrzewał i wszystko elegancko rozebrał, nasmarował i chodziło jak nowe. Z tego co mówił to pod blokiem raczej ciężko samemu to zrobić jak mechanizm jest już bardzo zatarty.
Sam w swoich autach przerabiałem to w Audi A3 tak jak pisałem mechanizm został reanimowany (wycieraczki wolno działały nawet na najszybszym przełączeniu), a w drugim autku Seat Ibiza mechanizm został wymieniony na używany tylko z końcówki produkcji modelu).
Tyle mogę od siebie dodać, sprawa bardzo znana i z tylnym silniczkiem i przednimi wycieraczkami, na forach VW są nawet manuale do konkretnych modeli.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa