Strona 1 z 2

Montaż dysz podgrzewanych

: ndz wrz 16, 2012 22:57
autor: Maciej_F
Witam.
Dawno nie było manuala z mojej strony .

Co by tu jeszcze wykombinować przy samochodzie . Chciało mi się zamienić dyszki na takie podgrzewane .
Zabawę oceniam na łatwą , nie trzeba używać VCDS-a .Generalnie kabelkologia .
Mod z rodzaju nie zaszkodzi a może pomoże .
;)

Do dzieła
Zaczniemy od schemaciku:

Obrazek

Jak widać elektryka na poziomie gimnazjum .

2 oporniki połączone równolegle zasilane +12V przez bezpiecznik .


Jak to zacząć??

Ano moim zdaniem najlepiej upolować na Allegro całą urżniętą wiązkę . Mamy już dyszki , wtyczki i kabelki .

Obrazek

Dyszki mają kod w ETCE 5M0 955 986

Teraz można na dwa sposoby :

zachować dyszki i wtyczki a kabelki zasilające (ok 2,5 mb) wykonać samemu

lub rozłożyć na czynniki pierwsze zakupioną wiązkę i wykorzystać kabelki orginalne .

Chodzi też o to ,że w wiązce są kabelki elektryczne i wężyk od płynu razem owinięte taśmą .
A my nie możemy wciskać odciętego weżyka .

Robimy osobną instalację elektryczną a zostawiamy w samochodzie istniejącą instalację wodną (wężyk)



wyciągamy dyszki i gumową przelotkę z maski - prościzna :

Obrazek

przygotowujemy kawałek kabelka / linki do przepychania zrobionej instalacji elektrycznej

Obrazek

Teraz przeciągamy ostrożnie wiązkę przez przelotke , wyciągając pierwszą wtyczkę przy lewej dyszce a drugą przy prawej .

Obrazek

Obrazek

Kabelek przekładamy prze przelotkę . Gumowa dławnica jest uniwersalna ma miejsce na kabelek prowadzony osobno niż wężyk :

Obrazek

I w masce mamy już gotowe .
Pora na :piwo:

Teraz zjedziemy z kabelkiem po zawiasie maski równolegle do wężyka wodnego.
Na zawiasie otwieramy plastik osłony weżyka , tam umieszczamy kabelki

Obrazek

Wcześniej mieliśmy już zdemontowaną gąbkową przesłonę na błotniku .

To lecim dalej z kabelkiem . Przeciągamy do trójnika w wiązce elektrycznej.

Obrazek

Dalej w grubej osłonce kabli dookoła zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego , Nie ma tu problemu bo osłonki karbowane są rurkami przeciętymi i bez problemu możemy wcisnąć dodatkowe kabelki .

Ło tu wyjdziemy z osłonek :

Obrazek

Zapinamy na karbowanych osłonkach wszystkie klipsy zapinki i co tam jeszcze było .Tak to wygląda zmontowane w komorze silnika :

Obrazek

I znowu zasłużyliśmy na
:piwo:

Teraz musicie liczyć na swoją wyobraźnię .

Nie udało mi się zrobić zdjęć wewnątrz samochodu . :?

1. czeka nas gimnastyka z przełożeniem kabelków do środka samochodu .
Gruba wiązka elektryczna wchodzi do środka za pompką ABS-u (ale od tej strony nic nie ździałamy ) . Należy rozbebeszyć wygłuszenie pod fotelem pasażera . Dobrać się do wentylatora nadmuchu , najlepiej zdemontować go . Za nim zobaczymy dławnice kabli . Od strony kabiny należy przecisnąć jakiś drucik do komory silnika . Zaczepiamy nasze kabelki od dyszek i ciagniemy do środka .
Najgorsze za nami .

W/g uznania kabelek ''-'' podłączamy do najbliższej dogodnej masy .
Z ''plusem ciągniemy się do skrzynki bezpieczników .

Podłączamy do bezpiecznika SC 8 5A


O na razie taka prowizorka :

Obrazek

Jeszcze takie uwagi na koniec :

W zależności od roczników znalazłem ,że może to być bezpiecznik SC8 lub SC32 lub SC46 (w-g książki "Sam naprawiam'') . Trzeba sprawdzać według wyposażenia w swoich samochodach .

I jeszcze jedno w temperaturze ''pokojowej'' jedna dyszka ma oporność ok. 40 Ohm , połączone równolegle 20 Ohm .
To tak do sprawdzenia czy wszystko zrobiliśmy OK

Obrazek



To teraz czekać do zimy :haha:

: pn wrz 17, 2012 19:30
autor: cheles
Klasa manual. Ale dorzucę info z własnego doświadczenia. Jeżeli będziemy wlewali tani płyn zimowy to podgrzewanee dysze nam nie pomogą.

: pn wrz 17, 2012 21:21
autor: jeżu
Mam kilka pytań. Jak te dysze są zasilane? Po zapłonie?. Jak długo trwa ich praca? Cały czas grzeją? Dzięki za odp...

: pn wrz 17, 2012 22:41
autor: Maciej_F
jeżu pisze: Po zapłonie?. Jak długo trwa ich praca? Cały czas grzeją? Dzięki za odp...
Takoż powiadają w teorii .Sam jeszcze tego nie sprawdziłem . Ale grzanie pojawia się już po przekręceniu stacyjki . Wychodzi na to ,że grzeją cały czas . Powiedzmy nawet w lato . Ale tam siedzi termistor , którego oporność zależy od temperatury - czyli powinien mocniej grzać w zimę a niewiele w lato .
Ale to tylko teoria z innych forów .
Sprawdzimy niebawem zima tuż tuż :cry:

: śr wrz 19, 2012 18:13
autor: seba244
Ciekawy manual , ale bardziej mnie interesują odpowiedzi na pytania od Jeża. :lol:

: śr wrz 19, 2012 21:38
autor: jeżu
No skoro po zapłonie to szkoda ciągnąć kabelkologi do środka tylko podłączyć się do skrzynki bezpieczników SB. Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:

: czw wrz 20, 2012 16:05
autor: Maciej_F
jeżu pisze:Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:
Liczyłem Jeżu ,że cię podkuszę . Jeszcze cóś czego nie ma w samochodzie :hahaha:

: czw wrz 20, 2012 17:13
autor: cheles
Maciej_F,
A ja myślę, że podgrzewanie włącza się gdy temperatura spadnia do powiedzmy poniżej 0C. Mam tę opcję i nie zauważyłem by w lato nawet trochę grzały.

: pt wrz 21, 2012 10:57
autor: Muti
One mają bimetal/termistor w środku i grzeja tym mocniej im zimniej.

: pt wrz 21, 2012 21:08
autor: jarry
jeżu pisze:No skoro po zapłonie to szkoda ciągnąć kabelkologi do środka tylko podłączyć się do skrzynki bezpieczników SB. Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:
1. 75 jest odcinane na rozruchu - miło :)
2. bezpiecznik w skrzynce SC jest fabrycznie - jak już modować to zawsze lepiej to zrobić jak w fabryce, a już na pewno dla przyszłego użytkownika auta :)

: sob lut 02, 2013 17:05
autor: andreass211
dzis to założyłem nie bardzo wiem jak to sprawdzić czy to grzanie jest wyczówalne ręką?np jeden pryska drugi sprawdza czy ciepłe leci?jest -1stC teraz

: sob lut 02, 2013 17:23
autor: niko02
Raczej ciepłe nie będzie lecieć. Ma tylko zapobiec zamarznięciu dysz, a nie podgrzewać płyn :)

: sob lut 02, 2013 17:26
autor: andreass211
czyli ręką nieda się sprawdzić? to skąd wiem ze w ogóle to działa

: sob lut 02, 2013 21:08
autor: jeżu
andreass211 pisze:czyli ręką nieda się sprawdzić?
Da si sprawdzić. Powinny być ciepłe po dotknięciu ręką. Oczywiście wyciągnięte... Te niebieskie "grzałeczki".

: czw sie 15, 2013 22:28
autor: GUCIO
Ma to ustrojstwo od początku a przy -17 st. wszystko zamarzło i nie działało, może byl byle jaki płyn ale kupiłem standard... ;)