Uszczelniacze pompek, a przyrost ilości oleju

Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Uszczelniacze pompek, a przyrost ilości oleju

Post autor: Rauko »

Mam pytanie do znawców tematu, bo zasłyszałem dziś pewną teorię.
Znajomemu ktoś z serwisu Skody powiedział, że nigdzie w książce nie jest napisane, ale zaleca się wymianę uszczelniaczy pompek po ok 240.000 - 250.000, żeby uniknąć sytuacji, że ropa miesza się z olejem. Taką sytuację miał z kolei inny znajomy w Mazdzie z silnikiem PD, a historia zakończyła się tak, że zatarł silnik w trasie (na bagnecie podczas trasy ok 250-300km przybyło ponad 1cm "oleju" i podczas wyprzedzania silnik zdechł).
1. Czy faktycznie taka wymiana jest zalecana ? Bo rozumiem, że skoro w skodzie to i w VW ;)
2. Czy nieszczelne uszczelniacze mogą doprowadzić do sytuacji zatarcia silnika w VW (skoro w Mazdzie się da, to może i w VW).
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Ja to widzę tak. Pompki powinno się wymieniać co ileś tam tysięcy kilometrów, przyjmijmy, że co 250.000 km, przy każdej wymianie pompek wymienia się też uszczelki na nich, a więc samo przez siebie zostają one wymienione.
Można uszczelki na pompkach wymienić sobie bez wymiany pompek, jak tak zrobiłem.
Co do drugiego pytania to się nie wypowiem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Jak najbardziej paliwo moze doprowadzic do rozcieczenia oleju a w konsekwencji do utraty własciwosci smarnych.. tyle ze wczeniej powinna byc informacja o niskim cisnienu oleju...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

A czemu niskie ciśnienie oleju, jeżeli oleju jest aż za dużo? :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Rauko, Profilaktycznie możesz wymienić sobie taki zestaw uszczelnień do Pd zwłaszcza ,że spokojnie do 100zł je kupisz.... (mam w ofercie-pisać) i mieć święty spokój jeśli autko posiada "nieszczęsny" DPF...

P.s Która mazda ma PD ? 8)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Rauko pisze:A czemu niskie ciśnienie oleju, jeżeli oleju jest aż za dużo? :)
Bo diesel rozcieńcza olej - robi sie rzadki, do tego dochodzi wysoka temp pracy która tez wpływa na lepkosc oleju (gestośc) i pompa olejowa nie jest wstanie wytworzyc cisnienia
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

jeżu pisze:i mieć święty spokój jeśli autko posiada "nieszczęsny" DPF...
Czyli problem jest tylko w silnikach z DPFem?
Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?

Oczywiście, że mam zamiar wymienić :) Zawsze wolę zapobiegać niż leczyć :ok:
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?
Pewnie że jest.... ale wg mnie mniej spotykana. Mniemam... :mrgreen: Warto od czasu do czasu wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju.... Dpf ma duży wpływ na przyrost "oleju" niż bez.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

No to że zapchany DPF przyczynia się do zrostu ilości oleju (mieszania z ropą) to słyszałem, ale myślałem, że to może występować, nawet jeżeli uszczelniacze są w stanie idealnym. Poziom oleju sprawdzam. Nic mi nie przyrasta :) Temat zapodałem w związku z tym co usłuszałem :mrgreen:
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

ODP: NIE MASZ DPFu.... STAN OLEJU SIÊ NIE PODNIESIE

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 21:54 ]
jeżu pisze:
Bez DPFu nie ma możliwości, żeby się tak stało?
Pewnie że jest.... ale wg mnie mniej spotykana. Mniemam... :mrgreen: Warto od czasu do czasu wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju.... Dpf ma duży wpływ na przyrost "oleju" niż bez.


Jezeli masz na myśli to co ja to jeden przypadek na 100...
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Jacek a nie ma opcji wycieku diesla "góra" i sciekiem do miski po popychaczach? Pytam bo nie wiem jak to konstrukcyjnie jest rozwiazane
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

JacaTouran pisze:ODP: NIE MASZ DPFu.... STAN OLEJU SIÊ NIE PODNIESIE
Czyli chyba nadchodzi czas wizyty u Ciebie, bo już mi VCDS pokazuje 67 gram popiołów i chyba nieco przytkany się silnik zrobił :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

67% sporo - wypada cos z tym zrobic ....
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Nie 67% sadzy ;) Procenty co chwilą schodzą na 0%, ale gramy popiołu są na 67 i to z tego co się orientuję się nie wypala, tylko odkłada i serwis VW przy 60g wymienia filtr :D
Przynajmniej tak to VCDS wyświetla.
I dlatego zainteresowałem się tematem uszczelniaczy pompek.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
black fury
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 21:41
Auto:: cross BLS 2007
Imię:: Janusz
Lokalizacja: Piła

Post autor: black fury »

Koledzy właśnie prześledziłem Waszą dyskusję na temat przyrostu oleju w silniku. Od jakiegoś czasu wydaje mi się, że i u mnie minimalnie przybyło. Mam dpf i pytanie do kolegów jaki ma wpływ na przyrost oleju. Mówicie o tym, że paliwo rozcieńcza olej. Jak ono dostaje się do oleju? Czy opór przepływu spalin przez dpf jest tak duży, ze sprężone spaliny z częsciowo nie spalonym paliwem przedostają się z komory sprężania do oleju przez uszczelniacze pompek ? Chyba musiałoby nieżle dmuchac po odkręceniu wlewu oleju z pokrywy klawiatury. Słyszałem też, że scieka przez pierścienie do miski ale to by oznaczało niskie ciśnienie w cylindrach. Jest jeszcze jakaś inna droga? Jeśli któryś z kolegów znajdzie chwilę proszę o kilka słów wyjaśnienia na temat co ma wspólnego dpf i przyrost paliwa w oleju będę wdzięczny. I jeszcze jedno gdzie odszukac procentowe zapełnienie filtra. Pozdrawiam kolegów. :bry:
ODPOWIEDZ