Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Post autor: Eljot »

Zapewne jeden, czy drugi Klanowicz będzie chciał mnie śmiechem zabić, ale jest to mój pierwszy w życiu "automat" i w dodatku DSG.
Mając w pozycji "D" wyrzucając na "N" w czasie jazdy nie trzeba wciskać przycisku z boku, powrót na "D" również dopóki "się toczy" .
Podobnie ma się rzecz ruszając np. ze świateł mając w pozycji "N" na "D" (warunek wciśnięty hamulec.
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Uwazaj w czasie jazdy z tym N bo skrzynia pracuje i potrafi się zapowietrzyc. Problem był opisywany na forum Passata. A na światłach po co wciskac na N i trzymac chamulec? Nudzi Ci się w aucie? Po to ktos wymyslił automat zeby odciązyc kierowce.
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

Jak pisałem to moje pierwsze auto w automacie, możesz zapodać link lub po krótce napisać o co chodzi z tym zapowietrzeniem.
Na światła dojeżdżam nieraz na "luzie".
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Sterownik w pozycji N pracuje inaczej niz na D, i dlatego steruje inaczej olejem, a przekładnia pracuje - to tak jak by sie musiało zgrac razem. Nie wiem ile zaoszczędzisz paliwa dając na N przed światłami.... jak bym widział kierowce z PKS-u ;)
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ja na pozycję N chyba jeszcze nigdy nie wrzuciłem i nie widzę dla niej zastosowania. Jest jakieś? Może podepchnąć samochód w warsztacie o metr :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Na N jest słabsze smarowanie w skrzyni. Na światach nie powinno się wrzucać luzu.
Tym bardziej jeździć "na luzie" - ani to oszczędne, ani bezpieczne.
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

Dzięki...
Gdyby nie ten mój głupi temacik nie dowiedziałbym się o tym NIGDY!!
Czy myślicie, że każdy świeżak jak (ja na przykład) ma wiadomości w małym palcu??
A ilu się do tego przyznaje??
Szacun całkowity dla WAS!!
Ale może założycie temacik np.
-CZEGO ABSOLUTNIE NIE ROBIÆ
-ZŁE NAWYKI
-UWAŻAJCIE NA:
Serio jestem noob i chcę NAPRAWDÊ wiedzieć co i jak...
Zbyt polubiłem to autko co by mu krzywdę robić.
;)
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Ja o DSG takie rzeczy czytałem przed kupnem auta ;)
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

A ja miałem OKAZJÊ kupując autko i dopiero potem dowiedziałem się co ma............
:roll:
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
rekin
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 18:34
Auto:: Touran 1, 9 TDI BKC , 200
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Ścinawa DLU

Post autor: rekin »

Zgadzam się zupełnie z Tobą Eljot.
Ja również niewiele wiem o DSG. :/
Mam nadzieję że Panowie, powiem nawet specjaliści bo czytając Wasze wypowiedzi, jestem w niezłym szoku jaką macie wiedzę :shock: , podpowiedzą nam (nowicjuszom w tej dziedzinie) a nie będą z nasz sobie szydzić.

Wracając do tematu, również nie wiedziałem o tym że nie powinno ruszać tej wajchy i przekładać ją na "N" przed np. światłami :P
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Hmm.... Nikt tu z nikogo nie szydzi :) Padło pytanie i odpowiedź. Ja np. nie tyle widziałem, że tedy zmienia się smarowanie czy coś, tylko po prostu mam automat, więc go wykorzystuję i nie gmeram co chwilę przy skrzyni :) Wpinam D i jak dojadę do celu to wpinam P i ręczny i tak powinien działać automat - wygodnie :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
rekin
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 18:34
Auto:: Touran 1, 9 TDI BKC , 200
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Ścinawa DLU

Post autor: rekin »

Spoko, a to "szydzenie" potraktujcie z przymrużeniem oka :mrgreen:
Ja nie kumam prawie nic jeśli chodzi o DSG, wiem tylko jak ruszyć i jak się zatrzymać :D
To mój pierwszy automat, zawsze było heblowanie ręczne :)
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

Bez wstydu przyznam się , że również nie wiele wiem o automatach i jest to pierwsze auto w którym nie muszę pedałować sprzęgłem i wajchować lewarkiem i chętnie dowiedziałbym się o dsg jak najwięcej od praktykujących...
Awatar użytkownika
mar3th
Początkujący
Posty: 43
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 17:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Walim

Post autor: mar3th »

Trochę o skrzyniach wiem, bardziej może manualach, ale o automatach tez troche słyszałem. Wrzucanie luzu na dłuższą skalę może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni, gdyż nie ma wtedy odpowiedniego smarowania, jest to dosyć skomplikowane ustrojstwo i koszty naprawy moga kogoś pogrążyc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

To ja się dorzucę. A jeszcze takie pytanko czy taki samochód z DSG można holować (na jakim przełożeniu) czy tylko laweta?
ODPOWIEDZ