Witam,
postanowiłem wymienić głośniki z przodu na troszkę lepsze niż fabryczne. Nowe głośniki mają zwrotnice. Muszę zatem od radia wejść do zwrotnicy i ze zwrotnicy osobno na wysokotonowy pod szybą i średnio-niskotonowy w drzwiach. Jednak gdy zajrzałem w kable okazało się, że głośnikowe za radiem idą gdzieś w lewo. Z radia na jedną stronę wychodzi jedna para. Do głośnika w drzwiach dochodzi jedna para i do głośnika pod szybą również jedna para. Oznacza to, że gdzieś one muszą być łączone.
Ktoś wie gdzie?
Głośniki przód - jak idą kable?
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
też się zastanawiam bo moje głośniki i zwrotnice się kurzą...
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
- Auto:: 1T2
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: wlkp
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Ja nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie więc zrobiłem tak: pociągnąłem dodatkowe kable do głośników wysokotonowych od zwrotnic (tweeter). Oryginalne przewody przeciąłem tuż za radiem i wykorzystałem do wooferów a wyjście z radia do wejścia zwrotnic.
Jeśli chodzi o przeciągnięcie kabli do wysokotonowych:
zdemontowałem panel klimatyzacji, wziąłem pręt (taki, który miał możliwość lekkiego odkształcania) i delikatnie przepchnąłem z prawej strony za panelem klimy w stronę prawego słupka. (wcześniej zdjąłem dolną część tapicerki słupków). Wyszedł bez problemów koło trójkątnej szybki. Z lewej strony nie miałem tyle szczęścia bo gdzieś się klinował więc zdjąłem tą część plastiku, w której jest umieszczony włącznik świateł i OBD. Kabel z za radia zrzuciłem na dół w pobliże bezpieczników i potem przetknąłem nad kolumną kierowniczą do lewego słupka (koło trójkątnej szybki).
Zwrotnice owinąłem cienką gąbką i umieściłem za panelem klimatyzacji. Tam po prawej i po lewej między kanałami nawiewu a kokpitem jest sporo miejsca i moje zwrotnice weszły właśnie tam - dzięki temu nie musiałem ich mocować ale spokojnie wejdą nawet zaraz za panelem klimy tylko wtedy trzeba jakoś przymocować.
Jeśli chodzi o przeciągnięcie kabli do wysokotonowych:
zdemontowałem panel klimatyzacji, wziąłem pręt (taki, który miał możliwość lekkiego odkształcania) i delikatnie przepchnąłem z prawej strony za panelem klimy w stronę prawego słupka. (wcześniej zdjąłem dolną część tapicerki słupków). Wyszedł bez problemów koło trójkątnej szybki. Z lewej strony nie miałem tyle szczęścia bo gdzieś się klinował więc zdjąłem tą część plastiku, w której jest umieszczony włącznik świateł i OBD. Kabel z za radia zrzuciłem na dół w pobliże bezpieczników i potem przetknąłem nad kolumną kierowniczą do lewego słupka (koło trójkątnej szybki).
Zwrotnice owinąłem cienką gąbką i umieściłem za panelem klimatyzacji. Tam po prawej i po lewej między kanałami nawiewu a kokpitem jest sporo miejsca i moje zwrotnice weszły właśnie tam - dzięki temu nie musiałem ich mocować ale spokojnie wejdą nawet zaraz za panelem klimy tylko wtedy trzeba jakoś przymocować.