Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski
: wt paź 02, 2012 20:40
Mini Manual jak sprawdzić/odczytać działanie pompowtrysków pompowtryski
Coraz więcej osób ma kabelek z VCDS-em, więc każdy może sobie sprawdzić, wiekszość z własnych spostrzeżeń, troche z materiałów znalezionych w sieci, i po prostu zebrane w całość, myślę że ten materiał będzie pomocny
Odpalamy Tourana i zostawiamy na biegu jałowym, logujemy się do sterownika silnika, engine [01] -> bloki pomiarowe [08]
Wybieramy kanały: 013, 023, 018
Na podstawie powyższych danych możemy rozpoznać róznice mocy miedzy poszczególnymi cylindrami ,
W blokach mierzonych:
Kanał 018 w lp,1,2,3,4 wartość 0 oznacza prawidłowe dzialanie danej pompki,
Kanał 023 tutaj mamy czasy reakcji pompek (ang. Beginning of Injection Period = kąt wyprzedzenia wtrysku) po naszemu tzw bipy zakres prawidłowego dzialania dla silników
+30á-30 ms,
+100á-100 ms,natomiast zakres krytyczny +150á-150 ms
Kanal 013 w lp. 1,2,3,4 pokazane sa regulatory równomiernej pracy-dawka wtrysku na poszczególny cylinder ,
Przedzial min/max pompo-wtrysków to -2,8á 2,8
Wszystko odbywa się na biegu jałowym poprzez wyslanie sygnału obrotów silnika (a dokladnie to 4)do komputera sterującego,na jeden obrót wała korbowego,jeśli sygnały dochodzą w równomiernym rytmie oznacza to ze wszystkie cylindry wykonuja równomierną prace, a jeżeli zostaną wykryte różnice to dany cylinder zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, i tak w kółko
,stan wszystkich musi sie równać 0
Pompki pracuja w kolejności cylinder1,cylinder3,cylinder4,cylinder2,cylinder1 itd..
Inaczej pracuja pompki na plusie inaczej na minusie, roznica jest tez w przyspieszaniu miedzy - / + ,pompka na „–„ potrzebuje mnie czasu do przyspieszenia niż na „+”
- mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o większej mocy ,zasilane mniejsza dawką paliwa ,
+ mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o mniejszej mocy, zasilane większą dawką paliwa,i wał korbowy potrzebuje wiecej czasu na następną połowe własnego obrotu
Wypadałoby umieścic jakaś charakterystyke
(moj nauczyciel tak powtarzal ze charakterystyka to podstawa
,nie wazne ze 99.9 % jej nie rozumialo ) 
Przekrój pompowtryskiwacza firmy Bosch
1 - doprowadzenie paliwa, 2 - powrót paliwa, 3 - krzywka napędu, 4 - tłoczek pompy, 5 - komora wysokiego ciśnienia, 6 - tłoczek odciążający, 7 - zasobnik, 8 - przestrzeń zamocowania sprężyny, 9 - igła wtryskiwacza, 10 - iglica zaworu elektromagnetycznego, 11 - gniazdo zaworu elektromagnetycznego.
Z racji ze wystepuja problemy z pompo - wtryskiwaczami siemensa , celem ustalenia jakie mamy, lub przed zakupem autka sprawdzic jakie sa
Uruchamiamy VCDS , lub na podstawie (autoskanu)
grupa (01) i sprawdzamy co pisze w sterowniku
pompo-wtryskiwacze piezoelektryczne maja:
Component: R4 2.0l PPD 1.2 G 4355 (siemens)
pompo-wtryskiwacze elektromagnetyczne
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Test porownawczy dzieki logom Marco_Polo
Paliwo a pompki w naszych Tourankach
Jeśli ktos nie chce zarżnąć pompek ,(i mieć awarie w czasie podróży)warto sobie sprawdzic jak się zachowuja po zatankowaniu na „swojej stacji” , a pozniej zmienic stacje/rafinerie/ i porównać
Na 1 paliwie widac ze wszystkie wtryski maja wieksze wartości a 1 wtrysk ma największe
A na drugim paliwie już wszystko idealnie ,książkowo
A tutaj jeszcze inne paliwko
Dziękuje za uwagę
Blędy są z edytora obrazu, bez odbioru...
Coraz więcej osób ma kabelek z VCDS-em, więc każdy może sobie sprawdzić, wiekszość z własnych spostrzeżeń, troche z materiałów znalezionych w sieci, i po prostu zebrane w całość, myślę że ten materiał będzie pomocny

Odpalamy Tourana i zostawiamy na biegu jałowym, logujemy się do sterownika silnika, engine [01] -> bloki pomiarowe [08]
Wybieramy kanały: 013, 023, 018

Na podstawie powyższych danych możemy rozpoznać róznice mocy miedzy poszczególnymi cylindrami ,
W blokach mierzonych:
Kanał 018 w lp,1,2,3,4 wartość 0 oznacza prawidłowe dzialanie danej pompki,
Kanał 023 tutaj mamy czasy reakcji pompek (ang. Beginning of Injection Period = kąt wyprzedzenia wtrysku) po naszemu tzw bipy zakres prawidłowego dzialania dla silników


Kanal 013 w lp. 1,2,3,4 pokazane sa regulatory równomiernej pracy-dawka wtrysku na poszczególny cylinder ,
Przedzial min/max pompo-wtrysków to -2,8á 2,8
Wszystko odbywa się na biegu jałowym poprzez wyslanie sygnału obrotów silnika (a dokladnie to 4)do komputera sterującego,na jeden obrót wała korbowego,jeśli sygnały dochodzą w równomiernym rytmie oznacza to ze wszystkie cylindry wykonuja równomierną prace, a jeżeli zostaną wykryte różnice to dany cylinder zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, i tak w kółko

Pompki pracuja w kolejności cylinder1,cylinder3,cylinder4,cylinder2,cylinder1 itd..
Inaczej pracuja pompki na plusie inaczej na minusie, roznica jest tez w przyspieszaniu miedzy - / + ,pompka na „–„ potrzebuje mnie czasu do przyspieszenia niż na „+”
- mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o większej mocy ,zasilane mniejsza dawką paliwa ,
+ mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o mniejszej mocy, zasilane większą dawką paliwa,i wał korbowy potrzebuje wiecej czasu na następną połowe własnego obrotu
Wypadałoby umieścic jakaś charakterystyke




Przekrój pompowtryskiwacza firmy Bosch
1 - doprowadzenie paliwa, 2 - powrót paliwa, 3 - krzywka napędu, 4 - tłoczek pompy, 5 - komora wysokiego ciśnienia, 6 - tłoczek odciążający, 7 - zasobnik, 8 - przestrzeń zamocowania sprężyny, 9 - igła wtryskiwacza, 10 - iglica zaworu elektromagnetycznego, 11 - gniazdo zaworu elektromagnetycznego.
Z racji ze wystepuja problemy z pompo - wtryskiwaczami siemensa , celem ustalenia jakie mamy, lub przed zakupem autka sprawdzic jakie sa

Uruchamiamy VCDS , lub na podstawie (autoskanu)
grupa (01) i sprawdzamy co pisze w sterowniku
pompo-wtryskiwacze piezoelektryczne maja:
Component: R4 2.0l PPD 1.2 G 4355 (siemens)
pompo-wtryskiwacze elektromagnetyczne
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Test porownawczy dzieki logom Marco_Polo
Paliwo a pompki w naszych Tourankach
Jeśli ktos nie chce zarżnąć pompek ,(i mieć awarie w czasie podróży)warto sobie sprawdzic jak się zachowuja po zatankowaniu na „swojej stacji” , a pozniej zmienic stacje/rafinerie/ i porównać
Na 1 paliwie widac ze wszystkie wtryski maja wieksze wartości a 1 wtrysk ma największe

A na drugim paliwie już wszystko idealnie ,książkowo


A tutaj jeszcze inne paliwko

Dziękuje za uwagę

Blędy są z edytora obrazu, bez odbioru...