Manual: Montaż oryginalnych chlapaczy przednich

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Manual: Montaż oryginalnych chlapaczy przednich

Post autor: Tomasz_W-wa »

Dzisiaj wziąłem się za założenie przednich chlapaczy.
Zestaw oryginalnych chlapaczy bo takie będą założone dla Touranów z roczników 2003-2010 mają numer 1T0 075 111,
koszt w ASO VW to: 129 zł na portalach aukcyjnych można je kupić nowe zestawy za ok. 70 zł.
Nie będę pisał jaka jest różnica w wykonaniu i w materiale z jakiego są wykonane oryginalne chlapacze od tych zamienników, co do mocowania samych chlapaczy to na pewno jest również duża różnica między oryginalnymi a zamiennikami. W tym manualu przedstawię jak są mocowane oryginalne chlapacze.
Ktoś kto montował może zadać pytanie a po co robić manual jak w nowym zestawie jest instrukcja montażu i pokazane jest krok po kroku jak wszystko trzeba zamontować i może by miał rację, ale postanowiłem przedstawić montaż dlatego ponieważ można oryginalne chlapacze kupić używane i dzięki temu opisowi będzie widać jak je zamontować i czego możemy nie dostać od sprzedawcy używek (np. zapinki itp.).
Tak wygląda oryginalny zestaw:

Obrazek Obrazek Obrazek


A więc zabieramy się za montaż.
Do zmiany potrzebować będziemy klucza Torx T25, klucza typu żabka, jakiś szpikulec, klucz płaski 10-tka lub nasadka z grzechotką 10-tkę:

Obrazek


Na początku odkręcamy kluczem Torx T25 dwie śruby nadkola.

Obrazek


Teraz montujemy chlapacz na plastikowe nadkole. Ważne, żeby pomiędzy specjalne dwie wypustki z chlapacza wpasować kołnierz karoserii pod progiem.

Obrazek Obrazek


Jeżeli dobrze spasowaliśmy chlapacz możemy przykręcić odkręconymi wcześniej dwoma śrubami.

Obrazek


Teraz jak już chlapacz jest dobrze przymocowany zaznaczmy przez dwa dodatkowe otwory w chlapaczu np. ołówkiem, albo jakimś długim cienkim szpikulcem miejsca dodatkowych otworów na dodatkowe dwie śruby.
Następnie odkręcamy dwie przykręcony śruby i zdejmujemy chlapacz.
Teraz szpikulcem, lub wiertłem robimy otwory w plastiku w miejscach, które wcześniej zaznaczyliśmy.

Obrazek


Jak już zrobiliśmy otwory, z zestawu z chlapaczami bierzemy specjalne spinki z otworami z gwintem i wciskamy je w nadkole w miejscach z dodatkowymi otworami.
Otwór spinki powinien pokrywać się z naszym otworem w nadkolu.

Obrazek


Przykręcamy chlapacz, ale górną śrubę na razie zostawiamy nie przykręconą.
W górnej części chlapacza mamy taką plastikową wypustkę, którą zaginamy i wpychamy między blachę nadkola, a plastikiem nadkola.

Obrazek Obrazek Obrazek


Następnie z zestawu z chlapaczami bierzemy specjalny plastik i metalową zapinkę.
Metalową zapinkę delikatnie wsuwamy w otwory w plastiku.

Obrazek Obrazek


Całość wpinamy za pomocą klucza typu żabka, w górnej części chlapacza w miejscu zagięcia wypustki.
Spinka spina nam chlapacz z metalowym nadkolem. Teraz możemy już przykręcić górną śrubę.

Obrazek Obrazek


Z zestawu z chlapaczem została nam jeszcze jedna specjalna zapinka.

Obrazek


Zapinka ta służy do przyłapania dwóch plastikowych wypustek z kołnierzem karoserii pod progiem.
Kluczem płaskim lub nasadką 10-tką, dokręcając śrubę zapinki wszystko ładnie łapiemy.

Obrazek


Możemy się cieszyć zamontowanym chlapaczem i zabierać się za montaż drugiego.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




Chlapacze bardzo ładnie się prezentują i nie oszpecają autka do tego chronią nam nadkole przed kamieniami i brudem.

Myślę, że opis w miarę zrozumiały.
Wszystkie prawa zastrzeżone przez Tomasz_W-wa
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

:ok:
ODPOWIEDZ