Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów
: sob lis 03, 2012 22:43
Witam.
Przedstawiam manula wymiany osłon/odbojów amortyzatorów osi tylnej.
Częśći: Zestaw odbojów/osłon (zazwyczaj sprzedawane razem w kpl na całą tylną oś)
Numery:
Od 1T-6-170001>>
Osłona amortyzatora: 1K0513425D
Odbój amortyzatora: 1T0511359 143mm – PR=1JA,1JB,1JJ
Odbój amortyzatora: 3C0511359 133mm – PR=1JC (zaw.sport)
Do >>1T-6-170000
Osłona amortyzatora: 1K0513425
Odbój amortyzatora: 1K0511353R 143mm – PR=1JA,1JB,1JJ
Odbój amortyzatora: 1K0511353P 133mm – PR=1JC (zaw.sport)
W ofercie można spotkać gotowe zestawy. Proponuję kupować „markowe” produkty:
Sachs 900202 (n.typ)
Kayba 910056 (n.typ)
Monroe PK145 (s.typ)
Ważne
Sprzedawane przez sklepy/hurtownie zestawy to praktycznie już tylko „nowy typ” osłon/odbojów. Różnią się one od starego innym typem kształtu gniazda odbojnika, które wchodzi w obsadę…. (stare były takie jajowate, nowe maja okrągłe „gniazdo”) Dodatkowo do >>1T-6-17000 przychodzi taki pierścień osadczy przy osłonie i odbojniku ( 1K0513167). Później już całkowicie z niego zrezygnowano wprowadzając „nowy typ” Jeśli kupujecie w zestawie odb/osłona użytkownicy mający „stary typ” mogą go zastąpić nowym pomimo „jajowatego” typu gniazda na odbojnik. Okrągły odbojnik bez problemu pasuje. Natomiast wymieniając np. sam odbój starajcie się dopasować do Waszego autka po nr podanych powyżej.

Potrzebne narzędzia:
Klucz płasko-oczkowy 21mm (dolne mocowanie amort.)
Klucz płasko-odgięty oczkowy 13mm
Klucz typu np. grzechotka z przedłużką i nasadką 16mm (górne mocowanie amort)
Klucz do kół
Podnośnik samochodowy
Czas modyfikacji: Około 60-80 minut-
Zaczynamy od zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem. Luzujemy lekko śruby koła, podnosimy do góry autko, odkręcamy i ściągamy koło. Oczom ukazuje nam się opadnięta osłona i urwany odbój.
Odkręcamy dwie śruby górnego mocowania.
Oraz jedną śruby dolnego mocowania amortyzatora.
W ten sposób mamy amortyzator na wierzchu. Pozostaje nam odkręcić jeszcze jedną nakrętkę mocującą trzpień amortyzatora do górnego mocowania. Nakrętka jest „przykryta” czarnym kapturkiem. Kontrujemy trzpień odkręcamy nakrętkę i ściągamy górne mocowanie. Zdejmujemy pozostałość (odbój/osłona) aż do czarnej ochronnej nakładki.
Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. Wkładamy odbój w osłonę i nakładamy na trzpień amortyzatora. Zakładamy górne mocowanie, kontrujemy trzpień ,zakręcamy nakrętkę. Zakładamy zaślepkę i mamy gotowy zestaw do włożenia do autka.
Należy zwrócić uwagę by amortyzator został przykręcony do obudowy łożyska koła (mocowanie dolne) tylko wtedy, gdy osiągnięty został wymiar a (pomiędzy środkiem piasty koła, a dolną krawędzią nadkola) wg poniższej tabelki. Chodzi tu przedewszystkim o tulejkę gum-metalową amortyzatora by nie uległa zniszczeniu wskutek naprężeń.Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód).
Momenty dokręcenia.
Amortyzator do nadwozia (u gory) - 50 Nm +45°
Amortyzator do obudowy łożyska (na dole) - 180Nm
Gniazdo górne amortyzatora do amortyzatora - 25Nm
Dziękuję za chwilę uwagi... 
Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.
Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.

Przedstawiam manula wymiany osłon/odbojów amortyzatorów osi tylnej.
Częśći: Zestaw odbojów/osłon (zazwyczaj sprzedawane razem w kpl na całą tylną oś)


Od 1T-6-170001>>
Osłona amortyzatora: 1K0513425D
Odbój amortyzatora: 1T0511359 143mm – PR=1JA,1JB,1JJ
Odbój amortyzatora: 3C0511359 133mm – PR=1JC (zaw.sport)
Do >>1T-6-170000
Osłona amortyzatora: 1K0513425
Odbój amortyzatora: 1K0511353R 143mm – PR=1JA,1JB,1JJ
Odbój amortyzatora: 1K0511353P 133mm – PR=1JC (zaw.sport)
W ofercie można spotkać gotowe zestawy. Proponuję kupować „markowe” produkty:
Sachs 900202 (n.typ)
Kayba 910056 (n.typ)
Monroe PK145 (s.typ)


Sprzedawane przez sklepy/hurtownie zestawy to praktycznie już tylko „nowy typ” osłon/odbojów. Różnią się one od starego innym typem kształtu gniazda odbojnika, które wchodzi w obsadę…. (stare były takie jajowate, nowe maja okrągłe „gniazdo”) Dodatkowo do >>1T-6-17000 przychodzi taki pierścień osadczy przy osłonie i odbojniku ( 1K0513167). Później już całkowicie z niego zrezygnowano wprowadzając „nowy typ” Jeśli kupujecie w zestawie odb/osłona użytkownicy mający „stary typ” mogą go zastąpić nowym pomimo „jajowatego” typu gniazda na odbojnik. Okrągły odbojnik bez problemu pasuje. Natomiast wymieniając np. sam odbój starajcie się dopasować do Waszego autka po nr podanych powyżej.


Klucz płasko-oczkowy 21mm (dolne mocowanie amort.)
Klucz płasko-odgięty oczkowy 13mm
Klucz typu np. grzechotka z przedłużką i nasadką 16mm (górne mocowanie amort)
Klucz do kół
Podnośnik samochodowy
Czas modyfikacji: Około 60-80 minut-
















Amortyzator do nadwozia (u gory) - 50 Nm +45°
Amortyzator do obudowy łożyska (na dole) - 180Nm
Gniazdo górne amortyzatora do amortyzatora - 25Nm


Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.
Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.