Warczenie- dziwny dzwiek na nierownosciach
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz sie 07, 2011 18:06
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Warczenie- dziwny dzwiek na nierownosciach
Witam Panowie
Piszę z zapytaniem o następujący problem ktory pojawił sie niedawno w moim Touranie. Auto z 2008 r 1,9 105 KM.
Podczas jazdy z predkoscia >90 km/h w czasie pokonywania niewielkich wzniesien lub raczej nierownosci na jezdni da sie slyszec dziny dziwk ze spodu auta i raczej z jego przedniej czesci. Dzwiek tek wystepuje tylko w momencie kiesu auto "opada" łagodnie po pokonaniu poprzecznej nierownosci. Ewidentnie w momencie kiedy nastepuje nacisk pojazdu na zawieszenie. Dzwiek przypomina warkot lub raczej zazebianie jednego tryba o drugi Dzwiek ten trwa 1-2 sekundy i ustaje do kolejnego uniesienia sie i spadku auta na poprzecznej nierownosci.
Dosam ze cale zawieszenie auta zostalo sprawdzone Nic nigdzie nie obciera ani nie dociska. Dziek z zaden sposob nie przy pomina szutania kola o plastik. Raczej dziek jak by kolo zebate gdzies haczylo.
Mechanik dodam dobry nic nie znalazl po obejrzeniu auta. Zdjal oslone sprawdzil przeguby, polosie, oslony na przegubach i mowi ze nie wie gdzie rece wlozyc....
Prosze o pomoc. Moze kotos mial podobny problem lub podobne objawy i moze znalazl jakies rozwiazanie
Nie ma zadnych objawow konca dwumasy.
Pozdrawiam
Piszę z zapytaniem o następujący problem ktory pojawił sie niedawno w moim Touranie. Auto z 2008 r 1,9 105 KM.
Podczas jazdy z predkoscia >90 km/h w czasie pokonywania niewielkich wzniesien lub raczej nierownosci na jezdni da sie slyszec dziny dziwk ze spodu auta i raczej z jego przedniej czesci. Dzwiek tek wystepuje tylko w momencie kiesu auto "opada" łagodnie po pokonaniu poprzecznej nierownosci. Ewidentnie w momencie kiedy nastepuje nacisk pojazdu na zawieszenie. Dzwiek przypomina warkot lub raczej zazebianie jednego tryba o drugi Dzwiek ten trwa 1-2 sekundy i ustaje do kolejnego uniesienia sie i spadku auta na poprzecznej nierownosci.
Dosam ze cale zawieszenie auta zostalo sprawdzone Nic nigdzie nie obciera ani nie dociska. Dziek z zaden sposob nie przy pomina szutania kola o plastik. Raczej dziek jak by kolo zebate gdzies haczylo.
Mechanik dodam dobry nic nie znalazl po obejrzeniu auta. Zdjal oslone sprawdzil przeguby, polosie, oslony na przegubach i mowi ze nie wie gdzie rece wlozyc....
Prosze o pomoc. Moze kotos mial podobny problem lub podobne objawy i moze znalazl jakies rozwiazanie
Nie ma zadnych objawow konca dwumasy.
Pozdrawiam
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz sie 07, 2011 18:06
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Witam ponownie
Postaram się dzisiaj pisać poprawnie literacko
Przez dwa dni sprawdziłem ponownie zawieszenie. Piszę ponownie ponieważ 3 miesiące temu było ono sprawdzane podczas wymiany tylnych tulei wahaczy. Wówczas nie było żadnych luzów ani uszkodzeń, podobnie teraz.
Zgodnie z sugestią sprawdziłem amortyzatory - żadnych wycieków, podobnie sprężyny - są całe. Łączniki, końcówki i wszystko w zawieszeniu jest ok. Samochód w sierpniu był na przeglądzie gwarancyjnym i przeszedł pełną ścieżkę diagnostyczną. Wszystko było w porządku.
Powtórzę jeszcze raz. Dźwięk przypomina zazębianie się kół zębatych a nie ocieranie się gumy o metal lub tworzywo sztuczne. Jest to dźwięk krótki i pojawiający się jedynie w momencie opadania samochodu po pokonaniu poprzecznej nierówności.
Szukałem i szukałem i znalazłem gdzieś że może to być problem z rozrusznikiem którego koło zębate dotyka tzw wieńca powodując taki dźwięk, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy jest to możliwy powód?
Gdzie w Touranie znajduje się rozrusznik, bo chciałbym spróbować to sprawdzić.
Pozdrawiam
Postaram się dzisiaj pisać poprawnie literacko

Przez dwa dni sprawdziłem ponownie zawieszenie. Piszę ponownie ponieważ 3 miesiące temu było ono sprawdzane podczas wymiany tylnych tulei wahaczy. Wówczas nie było żadnych luzów ani uszkodzeń, podobnie teraz.
Zgodnie z sugestią sprawdziłem amortyzatory - żadnych wycieków, podobnie sprężyny - są całe. Łączniki, końcówki i wszystko w zawieszeniu jest ok. Samochód w sierpniu był na przeglądzie gwarancyjnym i przeszedł pełną ścieżkę diagnostyczną. Wszystko było w porządku.
Powtórzę jeszcze raz. Dźwięk przypomina zazębianie się kół zębatych a nie ocieranie się gumy o metal lub tworzywo sztuczne. Jest to dźwięk krótki i pojawiający się jedynie w momencie opadania samochodu po pokonaniu poprzecznej nierówności.
Szukałem i szukałem i znalazłem gdzieś że może to być problem z rozrusznikiem którego koło zębate dotyka tzw wieńca powodując taki dźwięk, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy jest to możliwy powód?
Gdzie w Touranie znajduje się rozrusznik, bo chciałbym spróbować to sprawdzić.
Pozdrawiam
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Jeśli nie masz problemu z rozrusznikiem to zupełnie nie tedy droga... bendiks w czasie rozruchu napędza wieniec później rozłącza go elektromagnes..... I nic nie "dotyka". Dla mnie to zupełnie nie pasuje....grego03 pisze:problem z rozrusznikiem którego koło zębate dotyka tzw wieńca powodując taki dźwięk
Postaraj nagrać ten dźwięk i zapodaj na forum
-
- Expert
- Posty: 1872
- Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
- Auto:: Touran
- Imię:: .......
- Lokalizacja: J-no
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
grego03 pisze:Witam
Dzisiaj bylem w serwisie VW gdzie wymienili mi rozrząd. Oczywiście wspominałem o moim problemie. Po wielu próbach i jazdach próbnych stwierdzili ze to skrzynia biegów...... Przybliżony koszt naprawy ok 3,5 tyś.......


-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz sie 07, 2011 18:06
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Warczenie- dziwny dzwiek na nierownosciach
Stary wątek ale sprawa się wyjaśniła
Dziwny objaw i dźwięk który wydobywał się z przedniej cześć samochodu to jednak były przeguby.
Dźwięk na początku był słyszalny bardziej z prawej strony, po wymianie przegubu przeszedł bardziej na lewo. Po wymianie lewego przegubu dziwny dźwięk zniknął.
Tak że uszkodzenie przegubów nie zawsze objawia się strzelaniem przy skręconych kołach
A i pamiętajcie, żeby nie kupować tańszych zamienników
W ciągu 2 tygodni zamienniki zaczęły klasycznie "strzelać" no i trzeba było kupić kolejny komplet tym razem n "normalnej" cenie 

Dźwięk na początku był słyszalny bardziej z prawej strony, po wymianie przegubu przeszedł bardziej na lewo. Po wymianie lewego przegubu dziwny dźwięk zniknął.
Tak że uszkodzenie przegubów nie zawsze objawia się strzelaniem przy skręconych kołach

A i pamiętajcie, żeby nie kupować tańszych zamienników

