Czy powinienem się zacząć martwić? Dzisiaj z rana przy -14st.C autko odpaliłem od ręki, oskrobałem szyby, spakowałem graty i w drogę...tylko że nie było to takie proste.
Skrzynia mi zamarzła, tzn. nie mogłem zmienić biegu, lewarek zablokowany. Zgasiłem auto, przy użyciu większej siły ale z wyczuciem udało mi się zmienić bieg, poprzeskakiwałem po wszystkich przełożeniach z wyraźnym oporem ale poszło, wrzuciłem znowu na P, odpaliłem i jakoś poszło, z tym że nawet po odpaleniu lewarek chodził jakby kij w wiadrze z błotem.
najpierw sie zastanow co tam jest i kiedy bylo ostatnio wymieniane
bo Twoje slowa o wiadrze z blotem moga byc prorocze
tez dzis uzywalem auta i temperatura powietrza -12'C
nie powodowala negatywnych skutkow dzialania skrzyni DSG
Łukasz wymien olej i to szybko... Ja w ciagu 4 lat uzytkowania nie miałem takiej sytuacji a pierwsza zime przestał cała na dworze i to czasami 4 tyg bez ruszania sie...
marynarz75 pisze:Łukasz wymien olej i to szybko... Ja w ciagu 4 lat uzytkowania nie miałem takiej sytuacji a pierwsza zime przestał cała na dworze i to czasami 4 tyg bez ruszania sie...
Też tak myślę choć wg. książki (potwierdzone w serwisie VW w DE) olej w skrzyni był wymieniony ok 45tys.km temu.
No nic, chyba od tego trzeba zacząć. Muszę poszukać jakiegoś speca w okolicy Wrocławia i umówić się na wymianę.
marynarz75 pisze:Łukasz wymien olej i to szybko... Ja w ciagu 4 lat uzytkowania nie miałem takiej sytuacji a pierwsza zime przestał cała na dworze i to czasami 4 tyg bez ruszania sie...
Też tak myślę choć wg. książki (potwierdzone w serwisie VW w DE) olej w skrzyni był wymieniony ok 45tys.km temu.
No nic, chyba od tego trzeba zacząć. Muszę poszukać jakiegoś speca w okolicy Wrocławia i umówić się na wymianę.
Z całą odpowiedzialnością polecam ASB z Długołęki. Panowie zajmują się naprawami i diagnostyką tylko i wyłącznie automatycznych skrzyni biegów. Wymieniałem u nich olej w skrzyni jakieś 2 mieś temu. Zapłaciłem 650 pln za wymianę z olejem i filtrami. Przynajmniej jestem pewny że zrobili to dobrze. Noszę sie z zamiarem w najbliższym czasie wymienienia u nich koła dwumasowego.
marynarz75 pisze:Łukasz wymien olej i to szybko... Ja w ciagu 4 lat uzytkowania nie miałem takiej sytuacji a pierwsza zime przestał cała na dworze i to czasami 4 tyg bez ruszania sie...
Też tak myślę choć wg. książki (potwierdzone w serwisie VW w DE) olej w skrzyni był wymieniony ok 45tys.km temu.
No nic, chyba od tego trzeba zacząć. Muszę poszukać jakiegoś speca w okolicy Wrocławia i umówić się na wymianę.
Z całą odpowiedzialnością polecam ASB z Długołęki. Panowie zajmują się naprawami i diagnostyką tylko i wyłącznie automatycznych skrzyni biegów. Wymieniałem u nich olej w skrzyni jakieś 2 mieś temu. Zapłaciłem 650 pln za wymianę z olejem i filtrami. Przynajmniej jestem pewny że zrobili to dobrze. Noszę sie z zamiarem w najbliższym czasie wymienienia u nich koła dwumasowego.
Dzieki za namiary. Czy kwota 650zł to normalna cena za taką usugę z częściami? Nie robiłem tego nigdy wcześniej więc nie mam wiedzy na ten temat. W skrócie, czy są drodzy czy tani?
lukasz22i pisze:Czy kwota 650zł to normalna cena za taką usługę z częściami?
Wg mnie to wszystko tez zależy czym zalewają skrzynię.. Można to i zrobić za 300zł + wymiana (100-150zł?)
Zapytaj jakim olejem zaleją... jak oryginalnym Pentosin FFL-2 To się opłaca
Tak. W ASB zalewają DSG tylko oryginalnym servisowym olejem. Wydaje mi sie ze przy takiej konstrukcji jaka jest ta skrzynia nie warto eksperymentować i oszczędzać 200 pln. Napewno zaprocentuje na przyszłość.
Mam jeszcze pytanie, jeden z kolegów podpowiedział mi że miał podobną sytuację w automacie ale w Oplu, ponoć zamarzłą mu blokada biegu, coś mu tam przesmarowali i nie miał już z tym problemu, do czasu smarowania przy dużych mrozach nie mógł ruszyć lewarka z pozycji P. Czy w DSG może być ten sam problem?
Mnie niepokoi jednak fakt że po udanej próbie zrzucenia biegu P lewarek dalej dziwnie chodził, z oporem i małą precyzją.
To może być właśnie to ,jak naciskamy ten przycisk po lewej stronie dźwigni to zwalnia się blokada (elektromagnes). Jak trzymamy dźwignie zmiany biegów to czujemy to na ręce jak blokuje(odblokowuje) i to pewnie będzie przyczyna że nie możesz ruszyć dźwigni. Może dostała się tam woda i zamarzło albo po prostu zepsuł się elektromagnes blokady lub czujnik.Tu masz link z opisem:http://www.prnd.pl/porady-asb/dsg-automatyczna-skrzynia-biegow-kod-02e
Na początek pojechałbym do Długołęki (ja też u nich byłem i polecam w 100%) tym bardziej, że masz ich "pod nosem" i powiedział o objawach - może być że coś się przycina w samym lewarku a skrzynia jest OK - tylko wcześniej zadzwoń. Jeśli podczas jazdy zmienia biegi płynnie i nic nie szarpie. Ja ma już prawie 5 lat, zawsze stoi na dworze i nigdy z wrzuceniem biegu nie miałem problemu nawet przy mrozach -27 st. C. a jeździłem już różnymi automatami i DSG jest najlepsza pod każdym względem