Strona 1 z 1

1.9 BKC gotuje wode

: wt cze 28, 2011 12:46
autor: wojtusgo
witam, mam problem z chlodzeniem w swoim turanie, po przejechaniu 50-60 km pokazuje sie komunikat STOP! check coolant, woda znika, zalewajac okolice zbiornika na plyn do spryskiwaczy, walnieta byla pompka obiegowa, wymienilem na nowa, czujnik na dolnej rurze do chlodnicy tez wymieniony, termostat otwiera jak powinien. Wskaznik temp. na desce rozdz. pokazuje nie wiecej niz 90C, wentylator w trybie econ zalacza sie sporadycznie, na moment kilka obrotow i koniec, zas trybie normalnym kreci jak wsciekly, lecz temp ani nie rosnie ani nie spada, czy ktos spotkal sie z takim problemem? jak sobie z tym poradzic?



-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-820-047.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 820 047 EF
Komponent: Climatic PQ35 084 0404
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CD3C08336F9

Nie znaleziono błędów.

: wt cze 28, 2011 13:03
autor: Rauko
Rozpisz to bardziej zrozumiale.
Bo nie jestem w stanie zrozumieć, czy masz problem bo Ci coś nie trzyma i woda Ci się wylewa, czy masz wodę, a komputer pokazuje STOP! check coolant?
Bo jak opcja nr.2 to zmieńwodę na płyn G12+ i będzie po problemie.

: wt cze 28, 2011 13:11
autor: wojtusgo
Rauko pisze:Rozpisz to bardziej zrozumiale.
Bo nie jestem w stanie zrozumieć, czy masz problem bo Ci coś nie trzyma i woda Ci się wylewa, czy masz wodę, a komputer pokazuje STOP! check coolant?
Bo jak opcja nr.2 to zmieńwodę na płyn G12+ i będzie po problemie.
Woda w znaczeniu plyn uzywalem juz G12 plus plus, G40 i G30, ucieka spod korka, poprostu sie gotuje i ucieka spustem z boku zbiornika, gdy sie juz wygotuje, pokazuje sie komunikat, jak odkrece korek czesc plynu wraca z obiegu do zbiornika, i tak 2,3 razy potem trzeba dolac bo jest juz za malo.

: wt cze 28, 2011 13:33
autor: spacewalker
Gotuje Ci się płyn czy cisnienie go wysadza? bo to zasadnicza rożnica....... jak masz 90st na liczniku to wg mnie w Krakowie woda nie gotuje się w 90st, no moze gdzies na na górze Tatr czy Rys gdzie cisnienie atmosferyczne masz poniżej 900hPa. Chyba ze czujnik Ci przekłamuje i masz tak naprawde ponad zdrowo ponad 100 st C. Jesli nie - to obstawiam głowice / uszczelke.

: wt cze 28, 2011 13:37
autor: Rauko
A co ma uszczelka do tego, że płyn się gotuje i ciśnienie go ucieka przez zawór bezpieczeństwa? Pytam z czystej ciekawości, nie dlatego, że się nie zgadzam ;)

: wt cze 28, 2011 14:29
autor: wojtusgo
Olej jest czysty, nic nie dymi, mysle ze uszczelka jest raczej ok.
Na temat temp. wrzenia wody raczej nie ma duskusji, a na giewoncie nie bywam autem, jednym zdaniem woda sie gotuje i wywala cisnienie, przez zbiornik, odpalilem teraz auto, grzeje sie tylko gorna rura do chlodnicy, dolna(od termostatu do czujnika) pozostaje zimna , czy jest mozliwosc ze jest zapchana chlodnica i powoduje nadmierne grzanie wody? nie mam juz pomyslow, czy ktos jest mi w stanie pomoc?

: śr cze 29, 2011 19:17
autor: ptomek2
Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam

: śr cze 29, 2011 20:44
autor: cheles
ptomek2 pisze:Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam
Co najwyżej będzie miał wodę na herbatę. Zgadzam się z kolegą - miałbym zaufanie do dwóch Touranak i Spacewalkera w diagnozie - jeżeli Oni nie pomogą to tylko dobry warsztat lub ASO.

: śr cze 29, 2011 22:21
autor: Turanek
Myślę, że płyn się koledze nie gotuje, skoro czujnik w głowicy (na małym obiegu) pokazuje normalną temperaturę. Wygląda na to, że kompresja, względnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Korek ma zawór nadciśnieniowy, który powyżej zadanego ciśnienia w układzie ma dać upust, by nie uszkodzić innych komponentów układu chłodzenia.
Spaliny mogą pochodzić z chłodniczki EGR, choć przeważnie jest odwrotnie, tzn. ubywa płynu bo przepływa on do spalin. Można to wyeliminować łącząc ze sobą wężyki wejścia i wyjścia z chłodniczki. Wtedy zobaczyć czy dalej "wybija" płyn.
W dobrym warsztacie powinni mieć też dodatek do płynu chłodzącego wykazujący czy np. kompresja ucieka do wody.

PS. Jeśli chcesz żeby ktoś ci pomógł, to poświęć chwilę czasu na rzetelny opis problemu, bo dalej nie wiem, co wspólnego miała pompka z wywalaniem płynu i czy jej wymiana powoduje, że jest już dobrze.
Jest takie powiedzenie, że z pewnej "substancji" bata nie ukręcisz :lol:

: czw cze 30, 2011 23:20
autor: inginio
Coś z tym termostatem jest nie halo. Skoro chłodnica od jego strony jest zimna a tu się gotuje... i nie wierze że była zabita. Pompa wody raczej ok (podobno nowa) chyba że wirnik na wałku się obraca, ale to tylko gdybania.