Auto rodzinne... Touran?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
ali
Posty: 3
Rejestracja: czw sty 24, 2013 08:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lbn

Auto rodzinne... Touran?

Post autor: ali »

Przede wszystkim witam całą społeczność forum!

Zwracam się do Was, jako do specjalistów :)
Z racji że mi się powiększy mi się niedługo rodzina (2+2), będę potrzebował większego auta. Patrzyłem na różne modele, od Zafiry, przez Mazdę 5, Citroena C4 Picasso na S-Maxie kończąc. Jednak z zimnych kalkulacji najkorzystniej chyba wypada Touran. Ze względu na miejsce w środku, pojemność bagażnika, schowki itp.

Auto będzie użytkowane głównie w mieście. Rocznie przejeżdżam ok. 15.000 km, a codzienne dojazdy do pracy to ok. 5 km w jedną stronę, więc z oczywistych względów skłaniam się ku silnikom benzynowym.
Zastanawiałem się nad jednostką 2.0 FSI. Czy to dobry silnik to takiego auta? Jak się sprawuje w eksploatacji? Jakie będzie spalanie auta z takim silnikiem w mieście? Czy ewentualnie można go zagazować?
Chcę kupić auto używane, a budżet jakim dysponuję to 40.000 pln. Czy wg Was mogę zastanawiać się w tych pieniążkach nad zakupem Tourana z takim silnikiem z rocznika powiedzmy 2008 ?
Auto musi być niezawodne (2 małych dzieci, dojazdy do pracy, przedszkola).
Jaka jest Wasza opinia?
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

jeżeli tak mało robisz kilometrów to jak najbardziej silnik benzynowy, chyba żebyś się upierał na dieslu to zawsze można wyciąć DPF i auto będzie śmigać, ale w tym przypadku jak najbardziej benzyna.
Silnik FSI nie posiada turbiny, silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, nie użytkowałem takiego samochodu i nie mogę się wypowiedzieć na temat wrażeń z jazdy i elastyczności silnika, wszystko też w dużej mierze zależy od danej sztuki. Jak dobrze utrzymany i serwisowany regularnie to auto powinno pojeździć.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
matti1535
Specjalista
Posty: 504
Rejestracja: wt gru 13, 2011 14:13
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: matti1535 »

Sam zastanawiałem się nad Zafirą, ale po jeździe "testowej" stwierdziłem, że Touran jest zdecydowanie lepszy, wygodniejszy, bardziej komfortowy, choć i droższy. Nie wiem jak sprawia się silnik 2.0 FSI bo mam 1.6. Zagazować da się podobno wszystko i jest to kwestią ceny, ale człowiek, który gazował wszystkie moje auta stwierdził, że za instalację do FSI zapłacić musiałbym minimum 6 tys. On mi tego nie zrobi, bo twierdzi, że nie ma gwarancji, że będzie dobrze pracować. Kupiłem więc Tourana 1.6 bez FSI i założyłem instalację gazową. Silnik może nie najmocniejszy, ale dotąd nie sprawiał mi problemów na benzynie czy gazie.
jerry_b
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 22, 2013 14:02
Auto:: brak
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jerry_b »

Aby nie tworzyć kolejnego tematu, bo kolega już zaczął, podepnę się tutaj

Ja mam podobny problem - obecnie co prawda mam diesla (scenika II) ale nie jeżdżę dużo (ok 7000km rocznie), stąd moje zainteresowanie silnikiem benzynowym

Mam pytania do wszystkich użytkujących tourany z silnikiem benzynowym.
1. Czy jednostka 1.6 (102KM) nie jest za słaba do tego auta?
2. Czy lepiej wybrać silnik FSI 1.6 albo nawet 2.0 zamiast 1.6 bez FSI?
3. Czy w tych autach (wiadomo że trzeba regularnie serwisować) jest coś co może być uciążliwe podczas użytkowania?

Dodatkowo dodam, że będę chciał kupić pierwszego tourana (na początek rocznik 2004-2006) Niestety nie mam żadnych doświadczeń z VW stąd liczę na Wasze opinie.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

jerry_b, jak chcesz mieć spokój to kup 1.6, nie FSI. Silnik nie do zabicia, do jazdy po mieście wystarczy. Na trasie demonem prędkości to nie będzie, ale odwdzięczy się bezawaryjnością (tam się nie ma co psuć ;) ).
Tylko w Touranach za często nie występował... ale zdarzają się :)
jerry_b
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 22, 2013 14:02
Auto:: brak
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jerry_b »

admin trochę się obawiam, że przy tym silniku do wyprzedzania będę potrzebować ze 2km pustej drogi :)
a o gazie też nie myślę, bo nigdy mi się ta inwestycja nie zwróci
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Według mnie:

1. silnik za słaby na tourana ale i mało awaryjny
2. słyszałem że lepiej FSI zakupić ale piszę to co słyszałem
3. dla mnie jakoś plastików trochę daję do życzenia
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

No trzeba brać poprawkę na moment przy wyprzedzaniu i trzymać auto na wyższych obrotach. Taki silnik nigdy nie będzie tak elastyczny jak turbodoładowany silnik o ZS...
ali
Posty: 3
Rejestracja: czw sty 24, 2013 08:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lbn

Post autor: ali »

OK, czyli z tego co piszecie, to żeby nie było problemów należy się skupić na 1.6. Tyle, że są opinie, że auto z tym silnikiem praktycznie nie jeździ. Nie wiem, ile w tym prawdy, bo nie mam okazji przetestować takiego.

A jak się ma do tego 2.0 FSI ? Już wiem, że gazu nie można do niego zakładać, a jakie będzie spalanie w mieście jednego i drugiego?
I czy silnik 2.0 FSI jest cały czas taki sam, czy przeszedł jakąś modernizację? Chcę się skupić nad rocznikiem 2007 - 2008.
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Jeżeli chodzi o 1,6 to chyba musisz sam organoleptycznie ocenić czy Ci pasuje. Dla jednych to będzie muł, a dla innych ideał.
Co do 2.0 FSI poczytaj sobie na forum innych marek grupy VAG o tych silnikach. Znajdź furę o podobnej masie i będziesz miał subiektywne oraz obiektywne oceny tej jednostki.
Wójcio Dobra Rada
:)
Szukajcie a znajdziecie.
matti1535
Specjalista
Posty: 504
Rejestracja: wt gru 13, 2011 14:13
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: matti1535 »

Jeśli przesiadam się ze służbowego Nissana do Tourana to czuje brak mocy przy wyprzedzaniu, ale tragedii nie ma. Warto się przejechać i samemu ocenić. Jeździlem też 1.6 FSI na próbę, diametralnie dużej różnicy nie czułem. Faktycznie zwykłego 1.6 trudno znaleźć. Właściwie miałem zrezygnować i w ostatniej chwili znalazłem obiecujący i zaraz kupiłem.
jerry_b
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 22, 2013 14:02
Auto:: brak
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jerry_b »

no widzisz ja w 1.5 diesel z turbiną co prawda nie mam dużej mocy, tylko 105KM, ale przy wyprzedzaniu jest przyspieszenie
prawdę powiedziawszy poczytałem trochę o tym rozrządzie ze zmiennymi fazami, montowanym w tych modelach FSI.
Sam rozrząd może nie jest drogi, natomiast ustawienie go.....to już inna bajka.


Czy do tych benzynowych silników konieczne jest wlewać 98? Czy może być ze sprawdzonego źródła 95?
matti1535 a jak w przypadku zapakowania go i jazdy? Rozumiem też że 7 osobowego z 1.6 102KM nie ma co szukać?
dr78
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 15, 2013 23:34
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dr78 »

Touran to jest samochód rodzinny. My mamy trójkę dzieci, teraz jesteśmy na nartach i mogę opisać, co weszło mniej więcej (wersja 5-osobowa, więc bagażnik większy niż ten w 7-osobowej):
1) duży wózek dziecięcy (Marita - Roan)
2) średniej wielkości sanki
3) walizka wymiary 20x40x70 mniej więcej;
4) dwie duże miękkie torby podróżne
5) dwa duże plecaki
6) trzy mniejsze torby podróżne
7) wanienka do kąpania (choć składana :p)
8) cztery pary butów narciarskich (w tym dwie dziecięce)
9) cztery kaski.

To wszystko jest w regularnym bagażniku, przy czym jest tak zapakowane, że jeszcze we wstecznym lusterku w miarę normalnie widać. Bagażnik Tourana jest ogromny dlatego, że jest w zasadzie prostopadłościenny - to dzięki tym kształtom w środku jest dużo miejsca.

Dodam, że latem jak dzieci były mniejsze to do środka wchodziły jeszcze dwa rowerki dziecięce na kołach 12 i 16 cali. Powaga.

Miałem jak dotąd dwa ople i trzy vw i za każdym razem w porównaniu vw wypadał lepiej. Zawsze był droższy, zle zawsze lepszy. Więc Zafirę na pewno bym odpuścił.

Co do silnika to ja bym jednak diesla nie odpuszczał, w roczniku 2008 to może już nie będzie takiej dużej różnicy w cenie, według mnie za 40 tys. to się coś znajdzie, przebiegów bym się nie bał, ja jeżdżę od 108 do 261 tys., teraz auto zostaje dalej w rodzinie, a ja kupuję nowego (jest tu zresztą mój post bo miałem wątpliwości jakie wyposażenie wziąć, ale jakoś nikt nie odpisał...). Mój obecny Touran ma silnik 100 KM 1,9 tdi, przyspiesza nieźle, na autostradzie można jechać non stop 180 km/h według licznika, a według nawigacji 172 km/h i nic się niedzieje, tylko tak mniej więcej od 120-130 km/h to rozpędzanie trwa już dosyć długo. Spalanie przy mojej ciężkiej nodze średnio 7.2 l/100 km z tym że ja mam do pracy codziennie tak około 20 km a i dużo jeżdżę też po Polsce. Paliwo leję zwykły ON, kilka razy zatankowałem lepsze i nie było różnicy ani w dynamice, ani w zużyciu. Niezadwodność - mam od 2008 roku i nigdy nie zawiódł w ten sposób, że np. nie dał się uruchomić czy nawalił w drodze. Najdłuższa podróż w jeden dzień powrót z Chorwacji spod Makarskiej do Polski 1427 km wyjazd 4:00 przyjazd do domu 21:00, po drodze wyprzedziły mnie tylko dwa samochody, oba VW (Passaty) i oba z Polski :) Jak jesteś zaintersowany mam spisane wszystkie naprawy, z większych rzeczy było np. sprzęgło ostatnio (2300 zł), ale to była najpoważniejsza sprawa.
ali
Posty: 3
Rejestracja: czw sty 24, 2013 08:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lbn

Post autor: ali »

Widzę, że bardzo mało informacji jest o jednostce benzynowej 1.6. Na forum jest chyba 1, albo 2 osoby, które mają takie auta. Obecnie jeżdżę lanosem 1.5 16 V 100 km i szczerze powiem, że chciałbym aby dynamika została na podobnym poziomie lub była lepsza. Nie chciałbym wracać do czasów, kiedy miałem poloneza ;) Na papierze widać różnicę na korzyść mojego obecnego auta. Do 100 km/h Touran: 12,9, Lanos 11,8. To dużo, ale spróbuję jeszcze gdzieś sprawdzić takie auto w praktyce.
Z jednej strony niby silnik najmniej awaryjny i najlepszy pod gaz, z drugiej muł. Przynajmniej z tego co zdążyłem przeczytać.

Czy mogę prosić o informację, jak wygląda w takim aucie spalanie w mieście? Na motostat nie ma żadnych statystyk takiego silnika.
Przeraziła mnie jeszcze jedna rzecz dotycząca Touranów. Widzę, że te auta są bardzo chodliwe wśród amarotów cudzej własności.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

ali pisze:Widzę, że te auta są bardzo chodliwe wśród amarotów cudzej własności.
Jak to VW ale chyba na razie nie ma jeszcze wielkiej tragedii.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
ODPOWIEDZ