Strona 1 z 4

Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Gdzie leży problem?

: ndz lut 10, 2013 23:45
autor: niko02
Tak jak w temacie pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę i powstaje pytanie, co zawiniło?
Geneza awarii:
Jechałem autostradą około 120km, potem drogami gminnymi około 50 km, po wyjechaniu na ostatnią prostą przed domem wrzuciłem piątkę, po jakichś 5km musiałem zredukować, wciskam sprzęgło, a to wpada w podłogę...
Dojechałem do domu, w między czasie zrzuciłem na luz, lekka przegazówka, wbiłem trójkę i dotarłem. Rano wrzucam jedynkę, odpalam z rozrusznika i ruszam do mechanika.
Obecnie auto stoi w garażu i padł werdykt - wysprzęglik. Niestety w tym przypadku trzeba zdjąć skrzynię i go wymienić. Innej opcji nie ma.
1. Czy wg. was diagnoza jest prawidłowa?
2. Jakiej ceny można się spodziewać za wymienę wysprzęglika?
3. Jaka cena samego wysprzęglika.
4. Co jeszcze należy wymienić przy okazji?

: pn lut 11, 2013 00:00
autor: jeżu
niko02 pisze:3. Jaka cena samego wysprzęglika.
Tak na szybko: 0A5141671

1. sachs-212zł
2. luk - 169zł
3. valeo - 210zł
4. febi- 209.

w dobrej cenie jest luk.....

: pn lut 11, 2013 00:45
autor: niko02
Mechanik już zamówił. Ciekawe, co...

: pn lut 11, 2013 13:57
autor: czesio19892404
Ja bym jeszcze sprawdził pompę sprzęgła. Mogła ona również też skończyć żywotność :mrgreen:

: pn lut 11, 2013 14:01
autor: Tomas
Ja stawiam na wysprzeglik, miałem to samo po wymianie dwumasy.

: pn lut 11, 2013 14:04
autor: niko02
Ja też postawiłem na wysprzęglik, zanim jeszcze dojechałem do domu. Pompa podobno też potrafi paść ale w tym wypadku może to być 5% szans.

: pn lut 11, 2013 14:05
autor: czesio19892404
Padnięcie pompy sprzęgła ma takie same objawy. Wcale nie mówię że napewno to ona tylko podpowiadam żeby sprawdzić.

: pn lut 11, 2013 15:10
autor: TOFIK_wlkp
Mam wysprzęglik jeżeli jesteś zainteresowany, tylko on jest od 1.9TDI więc nie wiem czy będzie to samo, 1.9 TDI ma wysprzęglik od zewnętrznej strony skrzyni więc wymiana jest banalna a jak jest przy 2.0 TDI nie pamiętam :roll: czy łożysko jest hydrauliczne, jeżeli tak wówczas czeka cię demontaż skrzyni ;/ poza tym niekoniecznie to wina wysprzęglika :> najpierw sprawdź poziom płynu hamulcowego :idea: jeżeli padł wysprzęglik to płyn powinien gdzieś uciec, natomiast przyczyna może leżeć również po stronie docisku... słoneczko mogło się rozpaść wówczas łożysko oporowe wbija się nam ładnie w środek (dzieje się tak zazwyczaj gdy ktoś lubi przytrzymywać nogę na sprzęgle podczas jazdy, po jakimś czasie w końcu łożysko się poddaje zaciera, w efekcie piramidalnym komplet sprzęgiełka mamy do wymiany).

: pn lut 11, 2013 19:26
autor: jeżu
TOFIK_wlkp pisze:Mam wysprzęglik jeżeli jesteś zainteresowany, tylko on jest od 1.9TDI więc nie wiem czy będzie to samo
Niestety nie....

: pn lut 11, 2013 19:27
autor: niko02
Ostatecznie wyszło tak: padł wysprzęglik, który w przy silniku 2.0 jest hydrauliczny, więc trzeba było wyjąć skrzynię. Cena za wymianę wysprzęglika + robocizna po zniżkach 400zł.

: pn lut 11, 2013 19:32
autor: czesio19892404
A jaki masz przebieg?? Wymieniałeś już sprzęgło?? Miałeś wcześniej jakieś inne objawy??

: pn lut 11, 2013 20:25
autor: niko02
Zero objawów po prostu jedno wciśnięcie więcej i sprzęgło w podłodze. Sprzęgło do tej pory nie było wymieniane i raczej jeszcze długo nie będzie. Przebieg ok 230 000km

: pn lut 11, 2013 20:30
autor: czesio19892404
U mnie z wysprzęglikiem było trochę inaczej. Nie chciał wysprzęglać. Chodził do końca lecz biegi ciężko wchodziły. Touri dostał cały kpl. zestawik sprzęgła wraz z dwumasą. :mrgreen:

: ndz lut 17, 2013 00:02
autor: niko02
Wyprzęglik wymieniony ale powstał inny problem.
Wciskam sprzęgło, wrzucam bieg, powoli puszczam sprzęgło i w końcowym zakresie auto rusza ale zaczyna przy tym trząść budą. Objaw występuje tylko przy jedynce lub wstecznym. Do tego zauważyłem, że gdy jestem na śliskiej nawierzchni i koła się ślizgają przy ruszaniu, to auto się nie trzęsie.
Nie ma żadnych niepokojących odgłosów np. wrzucam 1, 2 lub 3, zaciągam ręczny i próbuję ruszyć.... cisza.
Przed wymianą wysprzęglika sprzęgło chodziło b. dobrze, a teraz wciska się bardzo lekko. Ktoś zna objawy?
Dwumas?

: ndz lut 17, 2013 01:38
autor: czesio19892404
Więc według mnie może to być dwumas. U mnie padł przy 237tkm. Najbardziej zawsze objawy widać na 1 i wstecznym ponieważ jest podczas tych biegów największe obciążenie (ruszanie). Ja jak miałem walnięte sprzęgło to nie chciały wchodzić tylko 1 i R reszta bezproblemowo. A powiedz czy słychać u ciebie jakieś chrobotanie ?? Lub jakiś inny dźwięk niż wcześniej przed wymianą wysprzęglika ?? Według mnie z wstępnych objawów wychodzi na dwumas.