Strona 1 z 2

Szarpanie samochodem podczas jazdy DSG TDI - przeczytaj.

: ndz lip 17, 2011 19:41
autor: kowet
Jakieś 15 kkm temu pojawił mi się problem polegający na szarpaniu samochodem - nie jakieś delikatne ale tak jakby się przejeżdżało przez tory kolejowe.
Zjawisko pojawiało się przy ok 2100-2700 obrotów i nie zawsze - często przez zmianą biegu na wyższy.
Jeździłem na różne testy, komputery skrzyni, silnika - i nic... mechanicy byli bezradni.
Aż jeden powiedział jedź do Długołęki - tam robią tylko skrzynie niech ją sprawdzę - pomyślałem Długołęka trochę za daleko pewnie znajdę przyczynę u moich znachorów na miejscu. Po kilku następnych wizytach nadal brak rezultatu. Aż jeden z mechaników - będzie to koło dwumasowe - wymieniłem i... zong (!) :( dalej brak rezultatów. wydane 1500 zł. (koło regenerowane).
Po ok. 10 kkm.
Następna diagnoza mechatronika lub nie, może pompowtryski - cały czas ten sam mechanik - brak błędów.
Po następnych 4 kkm
Wizyta u następnego - to jest mechatronika - na moje pytanie czy pojawiły się jakieś błędy na komputerze silnika lub skrzyni odpowiedź nie ma błędów ale to jest mechatronika i kogoś kto może to naprawić za 4000 netto. :evil:
Pomyślałem na takie eksperymenty mnie nie stać zapłaciłem 200 zeta za diagnozę i pojechałem do ... Długołęki!!!!
Tam bardzo miły Pan przyjął auto na serwis jak w ASO (protokół przyjęcia, opis usterek w samochodzie i opis uszkodzenia - objawów jakie występują). wysłuchał moich opowieści o pojawiającej się usterce i powiedział proszę zostawić odezwę się jak coś będę wiedział.
Mija tydzień... Pan dzwoni - niestety nie wiemy co jest z Państwa samochodem - mechatronika OK sprawdzamy dalej. Po następnych 2 dniach - po wymianie koła dwumasowego (które lekko hałasuje) nadal objaw się pojawia - skrzynia i koło OK - nie są przyczyną usterki - oddaliśmy auto do warsztatu który zajmuje się elektroniką i silnikami bo pojawił się błąd 2-go wtrysku.
Po 3 dniach...
Dzwonię (z duszą na ramieniu) Pan mówi jutro muszę sprawdzić i zobaczymy...
A (!!!) zapomniałem dodać, że objaw najczęściej występował na zimnym silniku.
Rano telefon proszę przyjechać po auto my już nie możemy pomóc ale auto jest OK.
Jedziemy - rozmowa na miejscu - skrzynia OK. silnik sprawdzone wtryski - w granicach normy posprawdzane łącza od wtrysków do sterownika - wszystko OK. Ale objawy zniknęły.
Pytam ile do zapłaty.
Pan odpowiada 300 zł. - upewniam się że dobrze słyszałem :) :)
Prawdopodobna przyczyna szarpania, z którą nikt nie mógł sobie poradzić to przerwa na łączu między wtryskiem a sterownikiem.
Zobaczymy...
Po przejechaniu 500 km brak objawów auto chodzi SUPER tak jak je kupiliśmy.
Mogę powiedzieć że warsztat z Długołeki ASB-Robert Doliński- PIERWSZA KLASA:) A mechanicy mają "Ręce które leczą" :D
Po wydaniu 2 000 zł. męczarniach przez prawie pół roku zrobiłem koło i pojechałem do mechanika oddalonego o 130 km i było warto - uczciwy i solidny.
I to tyle tej historii jak się coś zmieni to dam znać - oby nie ;) :)

To się nacieszyłem spokojem:(
Po przejechaniu ok. 2,5 tyś km. zaczyna się pojawiać problem ponownie. Muszę pojechać gdzieś na sprawdzenie i może zdecyduję się na wymianę wtrysków - tylko ostatnio był nr 2 później nr 1 (?) już nie pamiętam. Najgorsze to to że raz jest źle a innym razem jest OK.
Co tu robić....

dzisiaj (13.08.11) miałem trochę czasu między jedną burzą a drugą i rozebrałem pokrywę zaworów aby przyjrzeć się dokładnie wiązce zasilającej wtryski... i ciekawostka - na 2 i 3 wtrysku mam przetartą izolację od kabelka :( prawdopodobnie to jest przyczyną szarpania. Po długom wekendzie :) kierunek ASO zakup wiązki i wymiana na nową - zobaczymy jaki będzie efekt końcowy
minął kolejny miesiąc (13.09) w ASO jeszcze nie byłem ale auto sprawuje się dobrze - brak oznak szarpania - przejechane kolejne parę tysięcy km.
(19.07.12) Szarpanie już nie powróciło - ostatnio wymieniłem tylko wiązkę na nową i na kompie wtryski się poprawiły:) autko nadal śmiga i żona jest zadowolona, że ma czym jeździć...
Dwumas regenerowany zgłoszony do reklamacji - lekko stuka podczas pracy - jak będę w sierpniu nad morzem to jadę go wymienić na gwarancji.
(9.10.12)
Po wymianie reklamowanej dwumasy i przejechaniu 4 tyś km (!) wywaliłem to dziadostwo i założyłem nową z LUKa mam nadzieje, że teraz już będzie OK.

: czw lip 19, 2012 10:56
autor: jarry
:brawa: Tomku, świetny opis sytuacji :)

powiem że ja mam coś w podobie choć nie dokładnie, najczęściej na zimnym silniku pojawia mi się delikatne szarpanie (jakby mi powiedzmy drżała noga na gazie) które po kilkuset metrach najczęściej ustępuje, błędów brak

wczoraj rozmawiałem z Mutim o tym, że są wadliwe wiązki do pompowtrysków i pomyślałem czy to nie to czasem, a dzisiaj po twoim poście coraz więcej na to wskazuje

: czw lip 19, 2012 14:00
autor: Rauko
Bardzo fajnie, że podzieliłeś się tą wiedzą. Może nie jednemu kasę uratować :brawa:

: czw lip 19, 2012 14:46
autor: QQRYDZA
Kowet jak pojedziesz wymienic dwumas to wal śmiało do mnie ;) 5 minut drogi od warsztatu ;)

: pn lip 23, 2012 17:08
autor: kowet
jarry, na początek podoginaj wtyczki - dla ciebie to robota na pięć minut,, a może efekt będzie zamierzony
QQRYDZA jak będzie blisko wymiany to dam znać co i jak i czy masz czas - będzie to mój urlop a warsztatu nie znam więc raczej będę chciał patrzeć na ręce - rozumiesz... już dużo mnie to auto kosztowało choć obecnie spisuje się całkiem dobrze

: ndz sie 26, 2012 18:10
autor: sergiusz
Dużo roboty z wymiana tej wiązki ??
Jaki koszt wiązki w serwisie ??
Pytam bo u mnie na zimnym silniku wystąpił podobny objaw ze 2 razy w ostatnim czasie.
Z pół roku temu to autem nie mogłem jechać jak zaczęło szarpać,rzucać,przerywać modliłem się tylko żeby nie zdechł na środku drogi ale dojechałem do warsztatu zostawiłem auto i na drugi dzień stwierdzony przetarty przewód na 4-tym wtrysku.Przewód zaizolowano i śmiga do dzisiaj ale pojawiające się delikatne szarpanie może być tego oznaką i trzeba będzie wymienić wiązkę na nową.

: ndz sie 26, 2012 22:21
autor: kowet
Wiązka to koszt ok. 360 zł. a wymiana dla wprawnego mechanika to godzinka przy użyciu jednej ręki :)

: wt wrz 04, 2012 10:16
autor: collega
kowet ty sicagales sam pokrywe zaworow ?

: wt wrz 04, 2012 12:19
autor: kowet
TAK - Tak jak napisałem robiłem to pod blokiem posiadając "zabawkowe" narzędzia - na których widok mój szwagier mało nie padł ze śmiechu :)

: wt wrz 04, 2012 15:20
autor: collega
to powiedz mi czy w twoim silniku jedna sroba od pokrywy jest schowana pod egr-em i jezeli tak to jak sobie poradziles z jej odkreceniem ;] ?

: wt wrz 04, 2012 17:09
autor: kowet
collega, Tego nie pamiętam ale wszystkie odkręciłem takim zwykłym torx-em zagiętym w L.
Tylko ja mam 2,0 BKD i to może być inaczej jak u ciebie

: śr wrz 05, 2012 01:50
autor: collega
No wlasnie ja sie zabralem za odkrecanie lecz na mojej przeszkodzie pojawil sie egr pod ktorym jest wlasnie jedna sroba i nie moge tam doisc dlatego tez sie zastanawialem czy moze masz tak samo i czy tam jakos doszedles bo mnie sie niestety nie udalo doszedlem do zdjecia przepustnicy zobaczylem ze zeby odkrecic egr trzeba najpierw odkrecic rurke z grzaniem takze dalem sobie spokoj bo czasu by mi braklo zeby to rozebrac wszystko

: pn paź 22, 2012 20:19
autor: andreass211
witam podepne sie czy ktos moze cos wiecej napisac jak wymienic te wiazke ?

: pn paź 22, 2012 21:34
autor: seba244
andreass211 pisze:witam podepne sie czy ktos moze cos wiecej napisac jak wymienic te wiazke ?
Może ktoś manuala zrobi.......


kowet, opis super.... :piwo: sie należy..

: wt paź 23, 2012 09:11
autor: kowet
seba244, dzięks :)