Strona 1 z 1
dsg przełączanie z "D" na "N"
: pt mar 01, 2013 18:56
autor: dwit
Witam
Wczoraj odebrałem samochód po wymianie koła dwumasowego..a dzisiaj przez przypadek w czasie jazdy..przełączyłem z "D" na "N" bez wciśnięcia przycisku na wybieraku biegów..qrcze mam samochód od ponad 2 lat...i nigdy wcześniej nic podobnego mi się nie wydarzyło..i teraz nie wiem...czy to, że tak można przełączać (bez przycisku) to jest normalne...czy coś się uszkodziło...Spróbowałem na postoju w drugą stronę tj z "R" na "N"...i też poszło bez przycisku...z "P"...normalnie trzeba z przyciskiem żeby włączyć bieg..
Proszę o jakieś informacje osoby, które mają dsg i podobną sytuacje..bo w sumie to nie wiem czy jest ok...czy coś się "spsuło"..

)
Pozdrawiam
Daniel
: pt mar 01, 2013 18:57
autor: Cesarz
Jest OK, wiec spoko
: pt mar 01, 2013 19:48
autor: Eljot
dwit już gdzieś pisaliśmy o tym.
Bez wciskania guzika możesz przełączyć z:
D na N
R na D
i...

zapomniałem....
Jutro poprawię

: pt mar 01, 2013 23:21
autor: jarry
i S na D
zaraz zaraz Eljot z R na D??? tak się nie da, trzeba przez N to zrobić

: sob mar 02, 2013 09:49
autor: barti
Jak się auto jeszcze toczy do tyłu to nie trzeba ani wciskać hamulca ani guzika na dźwigni. Zwalamy wtedy z R na D i gaz w podłogę.
: sob mar 02, 2013 10:34
autor: jarry
tego to akurat nikomu nie radzę, takie przeciążenia z pewnością wpływają na trwałość skrzyni, jedna z ważniejszych zasad obsługi DSG to zmieniać kierunek jazdy przód-tył TYLKO gdy auto STOI, oczywiście pamiętamy o zawsze obowiązującej zasadzie "bogatemu wszystko wolno"

: sob mar 02, 2013 11:23
autor: Eljot
jarry pisze:zaraz zaraz Eljot z R na D??? tak się nie da, trzeba przez N to zrobić
Chodziło mi o to, że można przelecieć na
D przez
N to ma się rozumieć...
jarry pisze:i S na D
O to mi chyba wczoraj chodziło!

: ndz mar 03, 2013 21:02
autor: barti
jarry pisze: jedna z ważniejszych zasad obsługi DSG to zmieniać kierunek jazdy przód-tył TYLKO gdy auto STOI
Zgoda ale w KAŻDEJ instrukcji tak napiszą żeby się zabezpieczyć.
Dla zespołu napędowego najgorszy jest strzał ze sprzęgła - i to nie koniecznie na jedynce - a tego w DSG się zrobić nie da - chyba że ktoś ma Launch control.
Jak ktoś próbował zrobić tak jak pisałem to zauważy że ECU silnika zmniejszy obroty, wyhamuje samochód i dopiero po ruszeniu do przodu da pełną moc - my sobie możemy gaz trzymać do dechy nic to nie da (w trybie sport nie próbowałem)
Gdzieś czytałem że mokre skrzynie DSG są pancerne i mechanicznie nic sobie nie zrobią (nie myślę tu o mechatronice bo tu bardziej trzeba przestrzegać wymiany oleju niż stylu jazdy).
Myślę że zwykły manual katowany nieumiejętnie szybciej się wysypie niż DSG.
: ndz mar 03, 2013 23:22
autor: Ciapek
jak coś się da w DSG przełączyć to znaczy, że tak można i tyle.
Jedziesz na trasie, zbierasz się do wyprzedzania auta, wajcha z D na S i 140 kucy odżywa

mmmmmmm like it

: pn mar 04, 2013 00:21
autor: jarry
barti pisze:Myślę że zwykły manual katowany nieumiejętnie szybciej się wysypie niż DSG.
100% zgoda

: wt mar 05, 2013 17:54
autor: dwit
jarry pisze:barti pisze:Myślę że zwykły manual katowany nieumiejętnie szybciej się wysypie niż DSG.
100% zgoda

Bardzo wszystkim dziekuje za informacje:-)
Pozdrawiam serdecznie:-)