
Pamiec bledow posiada wpis 16683 P0299 z tego co znalazlem w sieci jest to uszkodzona turbina ( 6 miesiecy po regeneracji i napewno pompuje ) uszkodzony uklad dolotowy miedzy turbina a kolektorem ( sprawdzony, zadnych nieszczelnosci ) "uszkodzony zawor rozdzielczy" ( CZY CHODZI O ZAWOR EGR? ) "uszkodzony czojnik cisnienia doladowania". Co prawda EGR podobno jest zaolejony, ale auto nie stracilo mocy, watpie tez rzeby to bylo przyczyna dymienia. W mojej primerze uszkodzony EGR powodowal znaczny spadek mocy oraz dymienie ale innego typu. Dymil na czarno niedopalonym dieslem przy dodawaniu obrotow a nie ujmowaniu, no i spalanie wzroslo o 50% . Touran spala tak jak spalal, jedyna zmiana to ubytek oleju w silniku jakies 100 do 200 gram na 1000km.
To tyle co do objawowo. Przepraszam ze tak rozwlekle.
Pytania. Co tak na prawde to wszystko moze oznaczac, jakiego typu suterke? Moc bez zmian, temperatura i chlodziwo w normie, olej czysty. Czy mozliwe jest ze turbina ma wycieki tylko po stronie gorocej? Co powoduje ten dziwny wydmuch z wnetrza silnika? Uszkodzone pierscienie odpadaja, cisnienie na cylindrach rowne i w granicach normy (opinia mechanika). Czy uszkodzenie zaworu EGR ma swoj wlasny kod, czy tak w moim przypadku - moze turbina, moze rezonator, moze czojnik, moze przewod gumowy a moze daj sobie spokuj z szukaniem usterki na wlasna reke i oddaj lokomotywe do ASO

Pozdrawiam Krzysiek