Hej,
w moim automacie (DSG) zaciął się przycisk lewarka; cały czas jest wciśnięty i nie mogę zmieniać położenia dźwigni a dokładnie: możliwe jest tylko D-N i N-D. Pozostałe zablokowane. Spotkaliście się z podobnym problemem?
zablokowany przycisk lewarka w DSG
-
zibi1961
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Znalazłem 2 rysunki z poradami jak odblokować awaryjnie lewarek w DSG .Przyczyną blokady może być:
-uszkodzony czujnik stopu
-spalony bezpiecznik
-spadnięta zawleczka przycisku bocznego
[ Dodano: Sob Mar 09, 2013 08:31 ]
Jeszcze elektromagnes mechanizmu blokady może być uszkodzony. Jeszce znalazłem opis demontażu całego lewarka:
Wymontowanie i zamontowanie uchwytu dźwigni przełączania zakresów
Krótki opis:
W zależności od modelu mogą być zamontowane różne rodzaje uchwytów.
W przypadku wszystkich uchwytów istnieje możliwość, iż przycisk może zostać wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.
Uchwyt zostaje wymontowany razem z osłoną mechanizmu przełączania.
Wymontowanie:
– Przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie „D”.
Uchwyt z przyciskiem bocznym:
– Wyciągnąć przycisk z uchwytu tak, aby była widoczna mała szczelina między uchwytem a przyciskiem. Przycisk blokuje się przy zwolnieniu.
– Zabezpieczyć przycisk w tym położeniu przed wciśnięciem za pomocą opaski przewodów lub drutu.
Uchwyt z przyciskiem z przodu.
Przycisku nie trzeba wyjmować ręką. Podczas zdejmowania uchwytu przycisk samoczynnie blokuje się w położeniu montażowym
Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:
– Odczepić osłonę.
– Odłączyć wtyczkę od osłony mechanizmu przełączania.
– Przesunąć tuleję w górę, aby odblokować uchwyt.
Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:
– Zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, nie naciskając przycisku.
Wskazówka
Po wymontowaniu nie naciskać już przycisku, w przeciwnym razie nie będzie można już zamontować uchwytu.
Zamontowanie
– Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
- Dźwignia przełączania zakresów w położeniu „D”.
- Przycisk w uchwycie jest wyjęty, ewentualnie zabezpieczony przed wciśnięciem.
Wskazówka
Istnieje możliwość, że przycisk zostanie wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.
– Nałożyć uchwyt całkowicie na dźwignię przełączania zakresów i zablokować.
– W celu zablokowania przesunąć tuleję w dół.
Wskazówka
Przy nieprawidłowym montażu przycisk po naciśnięciu utknie w uchwycie. Jeśli tak się stało, uchwyt należy zamontować ponownie. W tym celu zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, ustawić przycisk za pomocą zabezpieczenia montażowego w położeniu montażowym i zamontować uchwyt ponownie.
Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
-uszkodzony czujnik stopu
-spalony bezpiecznik
-spadnięta zawleczka przycisku bocznego
[ Dodano: Sob Mar 09, 2013 08:31 ]
Jeszcze elektromagnes mechanizmu blokady może być uszkodzony. Jeszce znalazłem opis demontażu całego lewarka:
Wymontowanie i zamontowanie uchwytu dźwigni przełączania zakresów
Krótki opis:
W zależności od modelu mogą być zamontowane różne rodzaje uchwytów.
W przypadku wszystkich uchwytów istnieje możliwość, iż przycisk może zostać wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.
Uchwyt zostaje wymontowany razem z osłoną mechanizmu przełączania.
Wymontowanie:
– Przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie „D”.
Uchwyt z przyciskiem bocznym:
– Wyciągnąć przycisk z uchwytu tak, aby była widoczna mała szczelina między uchwytem a przyciskiem. Przycisk blokuje się przy zwolnieniu.
– Zabezpieczyć przycisk w tym położeniu przed wciśnięciem za pomocą opaski przewodów lub drutu.
Uchwyt z przyciskiem z przodu.
Przycisku nie trzeba wyjmować ręką. Podczas zdejmowania uchwytu przycisk samoczynnie blokuje się w położeniu montażowym
Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:
– Odczepić osłonę.
– Odłączyć wtyczkę od osłony mechanizmu przełączania.
– Przesunąć tuleję w górę, aby odblokować uchwyt.
Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:
– Zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, nie naciskając przycisku.
Wskazówka
Po wymontowaniu nie naciskać już przycisku, w przeciwnym razie nie będzie można już zamontować uchwytu.
Zamontowanie
– Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
- Dźwignia przełączania zakresów w położeniu „D”.
- Przycisk w uchwycie jest wyjęty, ewentualnie zabezpieczony przed wciśnięciem.
Wskazówka
Istnieje możliwość, że przycisk zostanie wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.
– Nałożyć uchwyt całkowicie na dźwignię przełączania zakresów i zablokować.
– W celu zablokowania przesunąć tuleję w dół.
Wskazówka
Przy nieprawidłowym montażu przycisk po naciśnięciu utknie w uchwycie. Jeśli tak się stało, uchwyt należy zamontować ponownie. W tym celu zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, ustawić przycisk za pomocą zabezpieczenia montażowego w położeniu montażowym i zamontować uchwyt ponownie.
Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
-
daniel_wroclaw
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012 21:29
- Auto:: Touran, 1,9 TDI, 2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Cytowany przez zibi tekst przestrzega przed montowaniem gałki z wciśniętym przyciskiem. Jak szukam sobie nowego mieszka na allegro to wszystkie tam sprzedawane gałki mają wciśnięty (nie zabezpieczony przycisk). Pewnie jest jakieś proste rozwiązanie na jego wyciągnięcie. Czy ktoś z was się z tym borykał?
- lsz11
- Użytkownik
- Posty: 169
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 18:30
- Auto:: Touran 1.9 BLS DSG 2007r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: Olecko
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Tak, jeśli nie da się wyciągnąć tego przycisku należy z drugiej strony dźwigni małym, płaskim śrubokrętem zdjąć błyszczącą zaślepkę i wypchnąć ten przycisk.daniel_wroclaw pisze:Pewnie jest jakieś proste rozwiązanie na jego wyciągnięcie. Czy ktoś z was się z tym borykał?
Przycisk ten powinien wyjść o ok 1cm dalej niż gdy jest w normalnym położeniu i "zaskoczyć" (czytaj zablokować)
VW Touran 1.9 TDI, BLS, DSG, 2007
-
kacper___
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob sty 24, 2015 16:42
- Auto:: Touran
- Imię:: Kacper
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 2 razy
Re: zablokowany przycisk lewarka w DSG
Ten przycisk (przynajmniej u mnie) nie mozliwosci zablokowania, jedyny sposób to wyciagniecie zaslepki (praktycznie bez szans bez polamanie któregos z uchwytów) i później podczas zakladania na drążek przez okienko widać plastik, trzeba umiejętnie trafic i mamy po sprawie, zostaje tylko montaż zaślepki. Może komuś się przyda. Pozdrawiam