Strona 1 z 2

Szarpanie i czarny dym.

: śr mar 13, 2013 16:56
autor: klimrad78
Witam,
Zaznaczam, że nie jestem specjalistą ... opis może być nieco komiczny ale będę chciał go zrobić najlepiej jak umie.
Od pewnego czasu mam problem z moim Touranem.
(1.9TDI - 105KM - 2006r. - 300tyś. - Silnik BLS)
Mała informacja na początku ... problem nie występuje ciągle tylko czasami , no może trochę częściej niż czasami :).
Podczas jazdy przerzucając bieg z 1 na 2 i czasem z 2 na 3 auto (zależy od prędkości) ... szarpie (do załączenia się turbiny) i z rury leci czarny dym. Oprócz tego często auto traciło moc ... silnik schodził do 900 obrotów nagle tak jakby coś odcinało ! Po kilku takich "akcjach" wyskoczył też błąd, pojechałem do mechanika podłączył kompa i wyszło ... czujnik temp. paliwa. Mechanik wykasował błąd i kazał jeździć bo to nic ważnego. Po dosłownie godzinie jazdy ... dalej szarpało i traciło moc i znowu wyskoczył błąd ... pojechałem do innego mechanika, bo wydaje mi się, że ten poprzedni to miał lekko mówiąc "nie dobry" sprzęt do diagnozy. Po podłączeniu kompa opis błędu był inny ... czujnik ciśnienia spalin . Mechanik stwierdził, że to filtr cząsteczek stałych ... jako niedoświadczony zaufałem mechanikowi, bo robiłem u niego kilka innych rzeczy i zawsze było ok ... padła decyzja wycinamy DPF i będzie po kłopocie. No i pomogło auto już nie traci mocy ale ... problem z szarpaniem został .... oczywiście teraz nie mam DPF-u to też widać ten czarny dym podczas szarpania. Pojechałem do ASO "przetrzepali" mi auto włącznie z pół godzinną jazdą po mieście z podłączonym kompem i nic nie wykryli (tak ja pisałem problem nie występuje cały czas i jak na złość podczas testu było wszystko ok). Turbo, przepływka, pompowtryski i reszta OK!
A to, że usunąłem DPF to błąd .... bo usunąłem skutek, a nie przyczynę! Nic mi więcej nie pomogą bo nie mam oryginalnego programu ... bo zostało zmienione przy usunięciu DPF-u.
Mechanik uparł się, że to pompowtryski ... ASO zaprzecza bo wszystko jest w normie. Skontaktowałem się z firmą, która sprawdza i regeneruje pompowtryski ... opisałem problem a oni mi odpisali, że wg nich (tak na odległość) to coś nie tak z układem dolotowym powietrza ale ... zapraszają do swojego zakładu na diagnostykę (chcą więcej niż ASO).
Jeszcze jedno jak zapalę auto na parkingu na luzie i "depnę" na gaz tak na maxa "do podłogi" to też mam czarną chmurę z wydechu w fazie początkowej bo po chwili już jest ok ... to się dzieje za każdym razem.

Bardzo proszę o pomoc.

Re: Szarpanie i czarny dym.

: śr mar 13, 2013 17:07
autor: myla
klimrad78 pisze:Witam,
Zaznaczam, że nie jestem specjalistą ... opis może być nieco komiczny ale będę chciał go zrobić najlepiej jak umie.
Od pewnego czasu mam problem z moim Touranem.
(1.9TDI - 105KM - 2006r. - 300tyś. - Silnik BLS)
Mała informacja na początku ... problem nie występuje ciągle tylko czasami , no może trochę częściej niż czasami :).
Podczas jazdy przełączając bieg z 1 na 2 i czasem z 2 na 3 auto (zależy od prędkości) ... szarpie (do załączenia się turbiny) i z rury leci czarny dym. Oprócz tego często auto traciło moc ... silnik schodził do 900 obrotów nagle tak jakby coś odcinało ! Po kilku takich "akcjach" wyskoczył też błąd, pojechałem do mechanika podłączył kompa i wyszło ... czujnik temp. paliwa. Mechanik wykasował błąd i kazał jeździć bo to nic ważnego. Po dosłownie godzinie jazdy ... dalej szarpało i traciło moc i znowu wyskoczył błąd ... pojechałem do innego mechanika, bo wydaje mi się, że ten poprzedni to miał lekko mówiąc "nie dobry" sprzęt do diagnozy. Po podłączeniu kompa opis błędu był inny ... czujnik ciśnienia spalin . Mechanik stwierdził, że to filtr cząsteczek stałych ... jako niedoświadczony zaufałem mechanikowi, bo robiłem u niego kilka innych rzeczy i zawsze było ok ... padła decyzja wycinamy DPF i będzie po kłopocie. No i pomogło auto już nie traci mocy ale ... problem z szarpaniem został .... oczywiście teraz nie mam DPF-u to też widać ten czarny dym podczas szarpania. Pojechałem do ASO "przetrzepali" mi auto włącznie z pół godzinną jazdą po mieście z podłączonym kompem i nic nie wykryli (tak ja pisałem problem nie występuje cały czas i jak na złość podczas testu było wszystko ok). Turbo, przepływka, pompowtryski i reszta OK!
A to, że usunąłem DPF to błąd .... bo usunąłem skutek, a nie przyczynę! Nic mi więcej nie pomogą bo nie mam oryginalnego programu ... bo zostało zmienione przy usunięciu DPF-u.
Mechanik uparł się, że to pompowtryski ... ASO zaprzecza bo wszystko jest w normie. Skontaktowałem się z firmą, która sprawdza i regeneruje pompowtryski ... opisałem problem a oni mi odpisali, że wg nich (tak na odległość) to coś nie tak z układem dolotowym powietrza ale ... zapraszają do swojego zakładu na diagnostykę (chcą więcej niż ASO).
Jeszcze jedno jak zapalę auto na parkingu na luzie i "depnę" na gaz tak na maxa "do podłogi" to też mam czarną chmurę z wydechu ... to się dzieje za każdym razem.

Bardzo proszę o pomoc.

daj wyczyścić zawór EGR i przepustnicę ja to robiłem kilka dni temu koszt 50zł auto znacznie lepiej jeździ jest lepszy na podatny na pedał gazu jeśli się przydusi ciągnie od samego dołu, ja miałem sprawdzone auto w serwisie krotoski-cichy pod kompem poszukaj sobie zdjęć w necie jak wygląda zanieczyszczony zawór EGR i przepustnica poprostu przesada

: śr mar 13, 2013 17:34
autor: m73
a w jaki sposób ci to czyścili, czym? :)

: śr mar 13, 2013 17:38
autor: JacaTouran
klimrad78,

Wgraj do auta serię, jak nie masz jak to zapraszam wgram i zdiagnozujemy auto. Objawy smierdzą mi za dużym posunięciem mechanika w tablicach błędów ecu podczas wywalania DPFu..

: śr mar 13, 2013 17:47
autor: Tomas
wypadało by zajrzeć tutaj : http://touranklub.pl/forum/viewforum.php?f=1

a tak na marginesie nie masz czasem nieszczelności w układzie dolotowym ? szarpanie i dymienie u nie występowało w momencie jak mi szlag trafił jedna rurę intercoolera.

: śr mar 13, 2013 17:49
autor: myla
m73 pisze:a w jaki sposób ci to czyścili, czym? :)
niczym po prostu musisz usunąć ten osad czyli nagar nie spalonej ropy możesz usunąć jakiś nożykiem czy śrubokrętem delikatnie ten osad aż zniknie ten nagar

: śr mar 13, 2013 17:50
autor: JacaTouran
Tomas pisze:a tak na marginesie nie masz czasem nieszczelności w układzie dolotowym ? szarpanie i dymienie u nie występowało w momencie jak mi szlag trafił jedna rurę intercoolera.

A gdzie błąd??

: śr mar 13, 2013 17:57
autor: klimrad78
JacaTouran pisze:klimrad78,

Wgraj do auta serię, jak nie masz jak to zapraszam wgram i zdiagnozujemy auto. Objawy smierdzą mi za dużym posunięciem mechanika w tablicach błędów ecu podczas wywalania DPFu..
Problem z szarpaniem występował przed i po wycięciu DPF. Co to seria ... jak to zrobić ... pisałem, że nie jestem orłem :P

: śr mar 13, 2013 18:06
autor: JacaTouran
klimrad78 pisze:Problem z szarpaniem występował przed i po wycięciu DPF. Co to seria ... jak to zrobić ... pisałem, że nie jestem orłem
Seria to program fabryczny z aktywnym dpfem. Ten kto zabrał się za zmiany związane z DPF winien Twoją serię (program fabryczny) posiadać. Udaj się zatem do niego aby przywrócił programowo auto do stanu przed wycięciem DPFu i wtedy należy zrobić diagnostykę.
W ten sposób wyeliminujemy jego błąd.

: śr mar 13, 2013 18:24
autor: klimrad78
JacaTouran pisze:
klimrad78 pisze:Problem z szarpaniem występował przed i po wycięciu DPF. Co to seria ... jak to zrobić ... pisałem, że nie jestem orłem
Seria to program fabryczny z aktywnym dpfem. Ten kto zabrał się za zmiany związane z DPF winien Twoją serię (program fabryczny) posiadać. Udaj się zatem do niego aby przywrócił programowo auto do stanu przed wycięciem DPFu i wtedy należy zrobić diagnostykę.
W ten sposób wyeliminujemy jego błąd.
Dziwne bo w ASO mi powiedzieli ... jak nie masz DPF-u to nie wrócisz do oryginalnego programu ... bo uszkodzisz sterownik , który u nas (ASO) kosztuje 6 tyś. Przed wgraniem oryginalnego programu muszę wmontować DPF ... mogę kupić u nich za 3 tyś lub np. allegro jakąś używkę.

Wg ciebie można .... a co potem ... będę jeździł z błędami ... jesteś w stanie mi pomóc tak na odległość ... jak wgram oryginalną serię ....

: śr mar 13, 2013 18:33
autor: JacaTouran
klimrad78 pisze:Wg ciebie można .... a co potem ... będę jeździł z błędami ... jesteś w stanie mi pomóc tak na odległość ... jak wgram oryginalną serię ....
Tak można wgrywać serie i mody ile razy Ci sie podoba i sterownika na bank nie uszkodzisz. Fakt auto będzie miało błędy , ale chociaż będziesz wiedział jakie.
Mogę pomóc na odległość w dwojaki sposób.
Wyjmujesz sterownik i wysyłasz go do mnie, wgrywam serię i odsyłam.
Możesz przyjechać
Możesz poprosić kogoś kto ma do dyspozycji Byteschooter ,aby Ci odczytał i podesłał do mnie plik, a ja odeślę serię i tym samym byteschooterem Ci wgra.

Myślę , ze online zbyt dużo kombinacji, aczkolwiek jest to wykonalne.

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 17:35 ]
klimrad78 pisze:Dziwne bo w ASO mi powiedzieli ... jak nie masz DPF-u to nie wrócisz do oryginalnego programu ... bo uszkodzisz sterownik
kto w to wierzy ręka w górę :mrgreen:

: śr mar 13, 2013 18:41
autor: klimrad78
JacaTouran pisze:Tak można wgrywać serie i mody ile razy Ci sie podoba i sterownika na bank nie uszkodzisz. Fakt auto będzie miało błędy , ale chociaż będziesz wiedział jakie.
Mogę pomóc na odległość w dwojaki sposób.
Wyjmujesz sterownik i wysyłasz go do mnie, wgrywam serię i odsyłam.
Możesz przyjechać
Możesz poprosić kogoś kto ma do dyspozycji Byteschooter ,aby Ci odczytał i podesłał do mnie plik, a ja odeślę serię i tym samym byteschooterem Ci wgra.

Myślę , ze online zbyt dużo kombinacji, aczkolwiek jest to wykonalne.
Myślę, że ze wgraniem serii nie będzie problemu ... tu u mnie.

Chodziło mi o to co potem .... czy jesteś w stanie a jeśli tak to jak zdiagnozować problem ... na odległość ... trochę do ciebie za daleko :P.

: śr mar 13, 2013 18:42
autor: Łukaszz
Podjedż kolego do kogoś konkretnego (nie ASO) kto robi diagnostyke i ci to naprawią w trymiga.

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 17:47 ]
Bo to dla mnie jakieś dziwne jest piszesz że diagnoza to dpf usuneli zmienili programowo,skasowali kase okazało sie że to jednak nie to i na tym sie skończyło

: śr mar 13, 2013 18:48
autor: klimrad78
Łukaszz pisze:Podjedż kolego do kogoś konkretnego (nie ASO) kto robi diagnostyke i ci to naprawią w trymiga.
A myślisz kolego, że nie byłem ... ilu mechaników/diagnostów ... tyle pomysłów ... a jeden wyklucza drugi ... każdy ciągnie w swoją stronę ... nie jest sztuką wydać kilka tyś. i dalej mieć problem ... raz już tak zrobiłem , to nie mam DPF-u który był dobry a problem został.

: śr mar 13, 2013 18:59
autor: ŁukaszTouran
Byłeś może u Gładysza w VW?