Kontrolka "motorek"

kerman55
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 14, 2011 23:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Kontrolka "motorek"

Post autor: kerman55 »

Wczoraj wracałem z wczasów w Chorwacji. Samoshód łacznie przejechał ponad 2800 km w większości po autostradach i cała podróż odbyła się bez awaryjnie. Pod koniec jazdy samochód prowadził ktoś inny i zdarzało się jechać na wysokim biegu i niskich obrotach. Około 1 km przed domem zapaliła się kontrolka "motorek", pojawił sie sygnał ostrzegawczy a na wyswietlaczu ukazał sie napis "Abgas Werkstatt". Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu zjawisko nie znika. Dotyczy to Tourana z 2003r 1,9 TDI 74kW.
Może ktoś miał podobny przypadek i czy są duże powody do zmartwienia.
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 18:11 przez kerman55, łącznie zmieniany 1 raz.
HoSe72
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 16:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: HoSe72 »

Witam.
Komunikat ten informuje o złym składzie spalin.
U mnie też kiedyś pojawiał się taki komunikat, VCDS pokazał błąd przepływomierza.
Okazało się że był nieoryginalny, po zmianie na oryg. błąd już nie powrócił.
Musisz autko podpiąć pod kompa i wszystko będziesz wiedział. Bez tego to wróżenie z fusów.
kerman55
Posty: 2
Rejestracja: wt cze 14, 2011 23:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: kerman55 »

Dzięki za odpowiedź. Wiem, że muszę pojechać i podpiąc się do kompa. Ale człowiek jest trochę niecierpliwy a dzisiaj jest niedziela. Chciałem zasięgnąć opinii od uzytkowników Tourana. Często mechanicy i elektrycy różnie interpretują błędy. Mam nadzieję, że to nie jest poważna usterka. Auto nie straciło na mocy, pojechało normalnie. A co do przepływomierza to możliwe, komp. wskazuje jakieś zuzycie paliwa np. 5.8 a po zatankowaniu do pełna i obliczeniu zużycia wychodzi 0,4 - 0,5 wiecej.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Po podłączeniu pod Vaga wszystko powinno być jasne.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Sprawdź też VAGiem przepustnicę i zawór EGR
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
sergiusz
Przeglądacz
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 18, 2011 18:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sergiusz »

Witam dzisiaj u mnie pojawił się następujący problem w czasie jazdy zapaliła się kontrolka od świec żarowych na wyświetlaczu komunikat "Engine faul workshop" co najdziwniejsze kontrolka po paru minutach zgasła ,później zapalała się i gasła z różna częstotliwością.Przez ostatnie 20km nie zapaliła się wogóle.
Miał ktoś może podobne doświadczenia??Co to może być??
Dodam tylko że auto nie wykazuje żadnych objawów (szarpanie,gaśnięcie,stuki itp)

Jestem akurat na wczasach i nie bardzo wiem gdzie mogę podjechać na sprawdzenie auta dlatego pytanie do Was.Chyba że znacie coś w okolicy Bornego Sulinowa?,w środę mam jechać nad morze do Mrzeżyna więc może chociaż ktoś zna warsztat w okolicy godny polecenia żeby zdiagnozowano usterkę??
Używam polskich znaków - bo w końcu to ma znaczenie, czy robisz komuś łaskę czy też laskę...
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

A autko ma moc? kopci? Zauważyłeś jakieś niepokojące objawy? :roll:
sergiusz
Przeglądacz
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 18, 2011 18:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sergiusz »

Nic żadnych objawów a kontrolka raz się zapala raz gaśnie albo nie zapala się wogóle
Używam polskich znaków - bo w końcu to ma znaczenie, czy robisz komuś łaskę czy też laskę...
sergiusz
Przeglądacz
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 18, 2011 18:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sergiusz »

Kilka dni bez netu(urlop) ale do rzeczy.
Po występowaniu tego zjawiska Engine fault-workshop na drugi dzień auto nie odpaliło :(
Próbowałem go kręcić kilka razy ale nic ,silnik kręcił akumulator ok a motor nie odpalał.
Laweta poszukiwanie dobrego "majstra" i jazda.
Słuchajcie po podpięciu pod kompa żadnych błedów!!! po próbie odpalenie(bez efektu)zero błędów!!,pomoc przy rozruchu (psiknięcie preparatu typu"starter" auto odpaliło i jeździ do dzisiaj.
Sprawdzenie logów itp jedynie do czego mozna się czepić to dawka paliwa na 1 pompowtrysku -0,84 reszta w porządku.

Mechanik stwierdził że może to być wina tego wtryskiwacza bo nie trzyma przez noc ciśnienia paliwa w układzie(najprawdopodobniej).
Czy może to być usterka np.pęknietej głowicy ???(ubytku oleju ani płynu narazie nie zauważam ale będę się przyglądał czy nie ma ubytków płynu chlodniczego)

Auto z rana ma mały problem z odpaleniem tzn przy starcie lekko szarpnie ale później jest ok.
Macie jakieś sugestie co to może być ??
Używam polskich znaków - bo w końcu to ma znaczenie, czy robisz komuś łaskę czy też laskę...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

sergiusz pisze:jedynie do czego mozna się czepić to dawka paliwa na 1 pompowtrysku -0,84
to normlna korekta dawki na pompce i nie ma sie do czego ciepiac z tego powodu...
Awatar użytkownika
rumun_58
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: śr lis 24, 2010 23:26
Auto:: 1T1 HL BLS 06"
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Legnica
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rumun_58 »

sergiusz, Kolega w Octavii II (1,9TDI) miał trochę podobny problem, a mianowicie jak jechał i hamował to auto gasło i nie chciało odpalić, po podpięciu pod komputer także żadnych błedów, pomagał tylko preparat w srayu-starter i auto odpalało jakby nic nie było i tak kilka razy, w końcu były mechanik Skody powiedział, że mial 5 aut z podobnymi objawami i w 4 z nich to były do wymiany uszczelniacze pompowtrysków. Kolega wymienił i po problemie, może i u Ciebie to jest z tym problem.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

rumun_58 pisze:sergiusz, Kolega w Octavii II (1,9TDI) miał trochę podobny problem, a mianowicie jak jechał i hamował to auto gasło i nie chciało odpalić, po podpięciu pod komputer także żadnych błedów, pomagał tylko preparat w srayu-starter i auto odpalało jakby nic nie było i tak kilka razy, w końcu były mechanik Skody powiedział, że mial 5 aut z podobnymi objawami i w 4 z nich to były do wymiany uszczelniacze pompowtrysków. Kolega wymienił i po problemie, może i u Ciebie to jest z tym problem.
Ale wtedy przybywa "oleju" na bagnecie. Sprawdź poziom oleju...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

jeżu pisze: Ale wtedy przybywa "oleju" na bagnecie. Sprawdź poziom oleju...
Niekoniecznie, mozesz miec uszkodzy oring miedzy zasilaniem pompki a powrotem i nie bedzie się paliwo dostawało do silnika.
sergiusz
Przeglądacz
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 18, 2011 18:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sergiusz »

Powiedzcie czy mogła to być wina kijowego paliwa??
Zatankowałem przedwczoraj paliwo i o dziwo wczoraj kontrolka świec się nie zapaliła ani razu a samochód jak narazie pali.
Spróbuje go odpalić dzisiaj dopiero popołudniu bo z rana jak narazie po całej nocy zapalał.
Jeżeli rzeczywiście będzie problem z trzymianiem paliwa w układzie do może potrzeba więcej czasu.Już sam nie wiem co o tym myśleć ale jak coś to dam znać jak sprawa wygląda po dłuższym postoju.
Używam polskich znaków - bo w końcu to ma znaczenie, czy robisz komuś łaskę czy też laskę...
pawel07777
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: pn mar 28, 2011 16:33
Auto:: Touran 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: pawel07777 »

Witam.
Po powrocie z wakacji zapaliła mi się owa kontrolka"MOTOREK'. Dzisiaj po sprawdzeniu vag-iem pojawił się błąd 16785 po wykasowaniu po jakimś czasie błąd pojawia się z powrotem.Proszę o poradę co mogę wykonać.
ODPOWIEDZ