Strona 1 z 1
Golf Plus 1.4 TSI czy 1.6 TDI
: ndz lip 24, 2011 21:54
autor: piurko2
Sorki , że na forum Tourana piszę o Golfie , ale to w końcu mniejszy brat Tourana... Kuzyn poprosił mnie o pomoc w wyborze jednostki napędowej . Wybrał Golfa Plus - nie Tourana , niestety... Chce kupić nowe auto z salonu , małżeństwo po 50-tce , robią ok 30 tys km rocznie.
Proszę o podpowiedzi który z silników będzie lepszym wyborem ?
Czy TSI można spokojnie zagazować i nie będzie problemów ?
: ndz lip 24, 2011 22:14
autor: Turanek
1,4 TSI jest mocniejszy niż 1,6 CR TDI - to po pierwsze. Po drugie zagazowanie to utrata gwarancji. Jeśli chcesz sprawdzić te opcje z punktu ekonomicznego to możesz skorzystać z porównywarek np.
tutaj
: ndz lip 24, 2011 23:39
autor: Highline
Zależy też do jakiej kwoty szukają auta. Myślę że warto by było wybrać słabszego/droższego diesla. Chodzi mi o wersję 105 KM (bo jest jeszcze 90KM).
Pali on o ok 2L mniej od TSI. Myślę że byłby też mniej awaryjny.
: pt sie 12, 2011 15:38
autor: Matsil
W takim wypadku powinna brać górę ekonomia, jeżeli nie zależy nam na wielkiej dynamice - a małżeństwu po 50-ce pewnie średnio zależy. Zresztą różnica nie jest tak duża jak ją niektórzy malują, 1,4TSI to żwawy silniczek, ale sportowcem nie jest.
Porównajmy wersje comfortline zwykłego golfa 5D:
1,4TSI kosztuje 71.350pln - średnie spalanie wg producenta 6,1 l/100km
1,6TDI kosztuje 77.950pln - średnie spalanie wg producenta 4,5 l/100km
Spalania są trochę zaniżone, ale od czegoś trzeba wyjść.
Cena diesla jest wyższa o 6.600pln
Robiąc rocznie 30.000km spalimy:
1,4TSI - 1.830 l benzyny - co przeliczna się na ok. 9.500pln przy cenie 5.22
1,6TDI - 1.350 l oleju - co przeliczna się na ok. 6.800pln przy cenie 5.05
Jak widać z prostej kalkulacji wyższa cena zakupu zwraca się w przeciągu 2,5 roku, czyli jeżeli planujemy zakup na dłuższy czas to bardziej opłaca się diesel.
Trzeba brać też pod uwagę, że diesel jest trochę droższy w serwisowaniu (m.in. DPF, który nie lubi spokojnej jazdy po mieście), ale też jego wartość spada z latami trochę wolniej oraz łatwiej go później odsprzedać.
Przy przebiegach rocznych poniżej 20.000km moim zdaniem lepiej kupić benzynę.