Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
-
- Początkujący
- Posty: 33
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011 14:36
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Drogomyśl - Cieszyn
- Podziękował: 1 raz
Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
A jakie zapełnienie popiołami jest w normie. Ja mam około 11% i nie wiem do czego to odnieść. WG historii serwisowej dwa razy był wymieniany czujnik różnicowy na DPFie czyli coś z filtrem się działo.
Ostatnio zmieniony pn lip 25, 2011 23:03 przez barti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Regeneracja filtra DPF
Poniżej zamieszczam procedurę awaryjnego czyszczenia (doplania) filtra DPF znalezioną na forum Paska i mam w związku z nią jedno pytanie.
Jaka jest bezpieczna wartość gramów w DPF, przy której można tą procedurę zastosować?
Pytam z czystej ciekawości i dla potomnych, bo mi się jeszcze nawet dopalanie ani razu nie włączyło, a filterek siedzi na swoim miejscu.
Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
Teraz czas na interfejs:
[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Jaka jest bezpieczna wartość gramów w DPF, przy której można tą procedurę zastosować?
Pytam z czystej ciekawości i dla potomnych, bo mi się jeszcze nawet dopalanie ani razu nie włączyło, a filterek siedzi na swoim miejscu.
Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
Teraz czas na interfejs:
[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dzięki Touranek za ogarnięcie tematu
Piszę post pod postem, żeby się pokazało zalogowany, że jest coś nowego do przeczytania.
Mam pytanie odnośnie regeneracji filtra DPF.
Czy to ma sens i jest możliwe jego przyzwoite wyczyszczenie?
Tutaj dają np. pół roku gwarancji:
http://eurovat.info.pl/wypalanie_regene ... talych.php
Czyli w zasadzie nie za dużo, bo większość osób zrobi w takim okresie góra 10.000km.
Czy lepiej zakupić nowy DPF (gdzie, żeby cena nie zabijała).
Wycinania pod uwagę nie biorę!
Poruszam temat, bo sprawdzałem u siebie i w grupie 68 w polu 2 mam 64 (zdaje się, że to gramy nie?), a pole 1 i 3 mam 0 (niestety VCDS nie ma lbl do mojego silnika, więc nie wiem co jest co - na innych silnikach wyświetla, ale nie mam dostępu do innego z DPFem ).
PS1.
Jako, że znalazłem lbl do mojego silnika, to potwierdziłem, że 068.2 to ilość popiołu w DPF podana w gramach no i ja mam 64g na 60g dopuszczalnych i co teraz? W 068.1 mam 5,5% zapełnienia DPF na 40% max. Komputer w samochodzie nie pluje błędami, ani nie zapala nawet lampek zapraszających do serwisu. I w takim razie jak się ma % zapełnienia DPF, do 64g popiołów w nim zgromadzonych? Który parametr oznacza konieczność wymiany/regeneracji filtra?
PS2.
Nadal badam temat DPF.
Używek jak na lekarstwo - stan nieznany, więc jest to kiepskie rozwiązanie.
Nowy w ASO Warszawa 6000PLN + 500PLN wymiana.
Regeneracja - 615PLN + koszta przesyłki.
Bo z tego co gadałem z człowiekiem, który zajmuje się regeneracją/czyszczeniem DPF, to 64g/60g dopuszczalnych to sporo, ale filtr nadaje się do chemicznego czyszczenia.
Piszę post pod postem, żeby się pokazało zalogowany, że jest coś nowego do przeczytania.
Mam pytanie odnośnie regeneracji filtra DPF.
Czy to ma sens i jest możliwe jego przyzwoite wyczyszczenie?
Tutaj dają np. pół roku gwarancji:
http://eurovat.info.pl/wypalanie_regene ... talych.php
Czyli w zasadzie nie za dużo, bo większość osób zrobi w takim okresie góra 10.000km.
Czy lepiej zakupić nowy DPF (gdzie, żeby cena nie zabijała).
Wycinania pod uwagę nie biorę!
Poruszam temat, bo sprawdzałem u siebie i w grupie 68 w polu 2 mam 64 (zdaje się, że to gramy nie?), a pole 1 i 3 mam 0 (niestety VCDS nie ma lbl do mojego silnika, więc nie wiem co jest co - na innych silnikach wyświetla, ale nie mam dostępu do innego z DPFem ).
PS1.
Jako, że znalazłem lbl do mojego silnika, to potwierdziłem, że 068.2 to ilość popiołu w DPF podana w gramach no i ja mam 64g na 60g dopuszczalnych i co teraz? W 068.1 mam 5,5% zapełnienia DPF na 40% max. Komputer w samochodzie nie pluje błędami, ani nie zapala nawet lampek zapraszających do serwisu. I w takim razie jak się ma % zapełnienia DPF, do 64g popiołów w nim zgromadzonych? Który parametr oznacza konieczność wymiany/regeneracji filtra?
PS2.
Nadal badam temat DPF.
Używek jak na lekarstwo - stan nieznany, więc jest to kiepskie rozwiązanie.
Nowy w ASO Warszawa 6000PLN + 500PLN wymiana.
Regeneracja - 615PLN + koszta przesyłki.
Bo z tego co gadałem z człowiekiem, który zajmuje się regeneracją/czyszczeniem DPF, to 64g/60g dopuszczalnych to sporo, ale filtr nadaje się do chemicznego czyszczenia.
Ostatnio zmieniony śr sie 10, 2011 11:55 przez Rauko, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Witam
Ja szukałem jakiś czas auta i jeżeli chce się w miarę młody rocznikowo 2007 lub 2008 i nowszy to raczej wszystkie diesle mają niestety DPF. Nawet znalazłem w Niemczech Tourana z 1,9 TDI który też miał DPF. Do tej pory miałem samochody starsze z silnikiem 2.0 TDI które nie miały tego wynalazku więc nie musiałem się martwić.
Może koś dać dobre rady jak dbać o to by służył jak najdłużej. Z tego co czytałem to wymiana jest drogą imprezą. Osobiście do pracy mam około 8-9km które przejeżdżam w korkach. Tak więc dziennie auto pokonuje min. 16 km. Co jaki okres czasu trzeba "dać ognia" czyli mocniej przycisnąć żeby wypalić nagromadzony syf z filtra?
Pozdrawiam
Ja szukałem jakiś czas auta i jeżeli chce się w miarę młody rocznikowo 2007 lub 2008 i nowszy to raczej wszystkie diesle mają niestety DPF. Nawet znalazłem w Niemczech Tourana z 1,9 TDI który też miał DPF. Do tej pory miałem samochody starsze z silnikiem 2.0 TDI które nie miały tego wynalazku więc nie musiałem się martwić.
Może koś dać dobre rady jak dbać o to by służył jak najdłużej. Z tego co czytałem to wymiana jest drogą imprezą. Osobiście do pracy mam około 8-9km które przejeżdżam w korkach. Tak więc dziennie auto pokonuje min. 16 km. Co jaki okres czasu trzeba "dać ognia" czyli mocniej przycisnąć żeby wypalić nagromadzony syf z filtra?
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Niestety mam ograniczony dostęp do VAG-a więc pytanie w jaki inny sposób można to sprawdzić lub jakie są symptomy zapychania? Jaki odcinek jest potrzebny do przejechania i z jaką prędkością żeby to oczyścić? Gdzieś doczytałem się, że wystarczy 60km/h przez około 15-20minut. Oczywiście już na rozgrzanym silniku.
W sumie niedaleko jest Obwodnica Trójmiasta i A1 więc od czasu do czasu można przycisnąć. Z drugiej strony przy tych cenach ON niepotrzebny wydatek i przebieg bez sensu.
Pozdrawiam
W sumie niedaleko jest Obwodnica Trójmiasta i A1 więc od czasu do czasu można przycisnąć. Z drugiej strony przy tych cenach ON niepotrzebny wydatek i przebieg bez sensu.
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- patarek
- Zaawansowany
- Posty: 363
- Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
- Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Takie pytanie mi do głowy właśnie przyszło.
Podobno w moim aucie zainstalowany jest filtr ale...
Sprawdzałem i w grupie 68 i 70 i 75 nie mam żadnych wartości.
Czy to może oznaczać że filtra takowego nie mam?
Podobno w moim aucie zainstalowany jest filtr ale...
Sprawdzałem i w grupie 68 i 70 i 75 nie mam żadnych wartości.
Czy to może oznaczać że filtra takowego nie mam?
Oto JA
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.
[ Julian Tuwim ]
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.
[ Julian Tuwim ]
- patarek
- Zaawansowany
- Posty: 363
- Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
- Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
A podpowiedz mi jeżu gdzie znajdę wyklejkę w 7-mio osobowej wersji.
Jest bardzo zimno na dworze i szukanie po omacku..... brrrr
Jest bardzo zimno na dworze i szukanie po omacku..... brrrr
Oto JA
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.
[ Julian Tuwim ]
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.
[ Julian Tuwim ]