Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: pn kwie 25, 2022 16:58
- Auto:: Touran 1.9 TDI BXJ 2009 r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: WM
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Stylu użytkowania by nie winił, auto jeździ w taki sam sposób u nas od 2012 roku, czyli przez 10 lat i jak dotąd nie było problemów. Ewidentnie coś jest uszkodzone, tylko cały czas szukam co...
Turbina była teraz robiona i padła po 2-3 latach od ostatniej regeneracji i wg serwisu (który ją regenerował) padła z uwagi na niesprawny DPF... założyłem, że elementy wymienione/zregenerowane są sprawne i problem leży w innym miejscu... tym bardziej, że raport z czyszczenia DPF wskazywał, że filtr nie był mocno zanieczyszczony (wg skali warsztatu był oceniony jako średnio brudny).
Rozumiem, że wg Was, jeżeli nie wycięcie to tylko wymiana na nowy (ewentualnie używany w znanym stanie)?
Turbina była teraz robiona i padła po 2-3 latach od ostatniej regeneracji i wg serwisu (który ją regenerował) padła z uwagi na niesprawny DPF... założyłem, że elementy wymienione/zregenerowane są sprawne i problem leży w innym miejscu... tym bardziej, że raport z czyszczenia DPF wskazywał, że filtr nie był mocno zanieczyszczony (wg skali warsztatu był oceniony jako średnio brudny).
Rozumiem, że wg Was, jeżeli nie wycięcie to tylko wymiana na nowy (ewentualnie używany w znanym stanie)?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Znaczy się ma być sprawny. Co, skąd i jak to już mnie nie interesuje. Ale jak coś czuję w kościach to koszty się zrobią zaraz na tyle duże że może weź go usuń całkiem i w sofcie daj do wykasowania.
Jeszcze ci powiem ze jakoś w grudniu w bls padla turbina. Ukrecilo wirnik. Ale ja już coś przeczuwałem że to Turbo juz kończy swój żywot. Oleju napewno waliło w dolot sporo bo taka zasłona dymna była że szkoda gadać. Ojciec tak przejechal z 10 km. Wymieniłem Turbo, i patrz bez prania mycia dpf się obeszło bo wyjechałem tylko na drogę i zrobiłem z dobrym ogniem na gazie jakieś 30 km. Auto odstawiłem ojcu i pięknie się spisuje nadal. Zaznaczam że jest po wirusie jeszcze za Niemca i na jednomasie w moich rękach (teraz ojca) od stanu licznika 230 tys. Czyli zrobione mamy na nim za naszej kadencji około 130 tys.
Jeszcze ci powiem ze jakoś w grudniu w bls padla turbina. Ukrecilo wirnik. Ale ja już coś przeczuwałem że to Turbo juz kończy swój żywot. Oleju napewno waliło w dolot sporo bo taka zasłona dymna była że szkoda gadać. Ojciec tak przejechal z 10 km. Wymieniłem Turbo, i patrz bez prania mycia dpf się obeszło bo wyjechałem tylko na drogę i zrobiłem z dobrym ogniem na gazie jakieś 30 km. Auto odstawiłem ojcu i pięknie się spisuje nadal. Zaznaczam że jest po wirusie jeszcze za Niemca i na jednomasie w moich rękach (teraz ojca) od stanu licznika 230 tys. Czyli zrobione mamy na nim za naszej kadencji około 130 tys.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 29
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 15:43
- Auto:: Touran,1.9TDI,2008
- Imię:: Witek
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Dzień dobry,
Pytanie techniczne do doświadczonych. Touran 1.9 BLS 105KM 2007 rok. Czy demontaż DPF oraz turbiny da się przerowadzić bez demontażu/opuszczania sanek? Jeżeli tak to czy jest to okupione dodatkowym wysiłkie w postaci demontażu innych elemntów z wyjątkiem prawej półosi? Rozumiem, że kanał jest najwygodniejszy, ale czy istnieje alternatywa w postaci podniesienia auta, jak wysoko?
Dziękuję za uwagi.
Pytanie techniczne do doświadczonych. Touran 1.9 BLS 105KM 2007 rok. Czy demontaż DPF oraz turbiny da się przerowadzić bez demontażu/opuszczania sanek? Jeżeli tak to czy jest to okupione dodatkowym wysiłkie w postaci demontażu innych elemntów z wyjątkiem prawej półosi? Rozumiem, że kanał jest najwygodniejszy, ale czy istnieje alternatywa w postaci podniesienia auta, jak wysoko?
Dziękuję za uwagi.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
- Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
- Imię:: Miłosz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
U mnie aplikacja Vag DPF pokazuje 81 procent zapełnienia filtra ale różnicy na razie w eksploatacji nie widzę. Wypalanie po około 200 KM tak jak było od momentu kupna. W trasie znacznie rzadziej ale ja właściwie tylko po mieście 8 + 8 KM dziennie i nic więcej odkąd po centrum poruszam się głównie hulajnogą albo monocyklem elektrycznym. Niemniej z powodu tych 81 proc i przebiegu 205 tyś zastanawiam się co jeśli dpf padnie. Opcja wycinania nie wchodzi w grę, regeneracja być może ale najbardziej biorę pod uwagę kupno nowego filtra. Samochód zamierzam używać przynajmniej do 2030 roku lub do tego momentu kiedy będzie jasna alternatywa jaki samochód warto kupić w tym totalnie oszalałym świecie chyba, że wcześniej najjaśniejsza UE zakaże w ogóle poruszać się dieslem. Co sądzicie o problemie dpf w kontekście tej rewolucji jaka nam szykują rządzący bo w tej chwili sprzedawać i kupować nie warto i bardziej solidnie naprawić jeśli już ?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Rozumiem że 81 procent zapełnienia popiołem. Bo nie podajesz czym. Ojca ma chyba że 110 czy 130 i wypala się co 330 km jak dobrze pamiętam. Może w jego rejach to i nawet 350 km. Dpf nie nie prany nie kombinowany bo to tylko mydlenie oczu. Maja być dobre wtryski, odma i turbo to dpf i do lata do 600 czy 800 tys km bo i takie widziałem już.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam mam problem sterownik nie przyjmuję mi kodu 21295? tylko 12233 ale nie ma w menu procedury wypalania dpf-u podczas jazdy jakieś rady?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jaki silnik? Myślisz że zawsze wszędzie są te same kody dostępu? Po co chcesz wypalanie załączyć?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Silnik 1.9 TDI z 2008 kodu silnika nie znam, chce włączyć żeby wypalić mam Tiguana z 2008r i wypalanie mogę włączyć bez problemu.
-- Pt lip 14, 2023 18:11 --
Silnik 1.9 TDI z 2008 kodu silnika nie znam, chce włączyć żeby wypalić mam Tiguana z 2008r i wypalanie mogę włączyć bez problemu.
-- Pt lip 14, 2023 18:11 --
Silnik 1.9 TDI z 2008 kodu silnika nie znam, chce włączyć żeby wypalić mam Tiguana z 2008r i wypalanie mogę włączyć bez problemu.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ale po co chcesz wypalać? Coś się zepsuło czy jak?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Chcę wypalić bo żona nim jeździ tylko po mieście i coś zamula i słabo z wydechu lecą spaliny
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Tak się tego nie stosuje. Nie bierz się za rzeczy o których pojęcia nie masz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5575
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 221 razy
- Otrzymał podziękowań: 737 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Kolega chce sobie wypalić dpf nie rozumiem Twoich wypowiedzi. Skoro są procedury serwisowe i można wypalić dpf czy to na postoju czy w czasie jazdy to czemu z nich nie można skorzystać jak chce Hudek. Pomóż koledze i podaj rozwiązanie o które prosi a nie pisz ze nie ma pojęcia nawet nie wiedząc z kim masz do czynienia... Troszkęwesol pisze:Tak się tego nie stosuje. Nie bierz się za rzeczy o których pojęcia nie masz.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
To się stosuje tylko w sytuacjach awaryjnych. Nie jest to do tego by sobie wypalać ot tak bo mam taki kaprys bo mało jeżdżę itp. To tak jakbyś jechał pociągiem i ciągnął za czerwoną rączkę hamulca bo chcesz się zatrzymać bo coś zapomniałeś lub chcesz wysiąść.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
- Auto:: Touran 1.9 2008
- Imię:: Krzys
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
To podaj mi ten kod w razie sylylacji awaryjnej będę juz miał, i będą z głowy twoje wypowiedzi w innym terminie
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4934
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 429 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Może właśnie nie powinieneś mieć tego byś czegoś nie popsuł bo widzę że właśnie nie dla każdego powinny być dostępne. Poza tym nawet nie podałeś kodu silnika ale domyślam się że to bls.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC