Strona 1 z 4

Świst powietrza

: sob kwie 06, 2013 23:25
autor: Vidette
"Podczas przyspieszania przez chwilkę słychać taki świst, który trwa około 2-3 sekund. Dźwięk jest taki jakby powietrze pod ciśnieniem było skądś wydmuchiwane, po czym cisza i silnik pracuje normalnie. Auto przyspiesza, nie ma utraty mocy - nic się nie dzieje. Tylko świszczy.
Siedząc w kabinie odnosi się wrażenie, że dźwięk wydobywa się z prawej strony. " opis kolegi znaleziony na innym forum. Wątek nie rozwiązany... A objawy mam takie same...
Proszę o pomoc może ktoś z Was przerabiał ten temat. Jutro będę oglądał węże od turbiny...
Turbo by padało przy 119 tkm?

: sob kwie 06, 2013 23:26
autor: Tomas
Przewody intercoolera sprawdzałeś ?

: sob kwie 06, 2013 23:42
autor: Vidette
wróciłem dopiero z trasy z tym objawem
rano zobaczę przed wyjazdem, narazie idę spać
zwrócę na to uwagę i będę pisał...

: sob kwie 06, 2013 23:52
autor: QQRYDZA
Zobacz czy na postoju po jakiś 3-5 minetach nie masz takiego świstu.

: ndz kwie 07, 2013 08:14
autor: Dodi
Turbo by padało przy 119 tkm?
może i po 50 tys. paść... jesteś pewny przebiegu? sprawdź przewodu od intercoolera...

: ndz kwie 07, 2013 09:04
autor: czesio19892404
W moim przypadku ten gwizd okazał się padnięciem turba.

: ndz kwie 07, 2013 10:54
autor: Vidette
auto do zakupu serwisowane w ASO VW wiec przebieg pewny,
podjadę jutro do jakiegoś mechanika aby wstępnie ocenił
Nie chcę aby ktoś wymienił mi turbinę a prawdziwą przyczyną byłby przewód...
Niestety wokoło takich "macherów" nie brakuje...

Czesio ? Regenerowałeś ? jaki koszt ?

: ndz kwie 07, 2013 11:33
autor: pilot44
Mam podobny problem. Świst występuje w zakresie ~1200-1800 obr/min, gdy załącza się turbina to świst ustępuje. Gdy mocniej depnę na gaz, świst jest bardziej wyraźny. Na biegu jałowym efektu brak. Moc jest, kłębów dymu z tyłu brak.

: ndz kwie 07, 2013 15:42
autor: czesio19892404
Vidette, Regenerowałem koszt 780 wymieniony kompletny środek bo jak się okazało to staneła geometria i ośka była nadpęknięta. Dostałem rok gwarancji. Polecam robią bardzo porządnie i pewnie. Znają się na tej robocie.

: wt kwie 09, 2013 07:06
autor: aki
według mnie na pewno nie jest to turbo, stawiał bym na jakąś nieszczelność.

: wt kwie 09, 2013 07:38
autor: tomasino74
QQRYDZA pisze:Zobacz czy na postoju po jakiś 3-5 minetach nie masz takiego świstu.
Vidette sprawdziłeś sposób jaki Ci proponuje QQ :hahaha:
Nie zapomnij zabrać ze sobą dziewczyny :)

: wt kwie 09, 2013 08:39
autor: admin
Może chłodniczka recyrkulacji spalin ma przedmuchy, QQ miał podobnie:

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0

Też z tym walczyłem, u mnie nawet na biegu jałowym świszczało.

: wt kwie 09, 2013 09:34
autor: aki
też mi się wydaje że to to będzię. Tym bardziej że po wymianie ustało syczenie :)

: wt kwie 09, 2013 11:02
autor: QQRYDZA
U mnie to była chłodniczka recyrkulacji spalin.jedz do mechanika na kanał albo podnośnik,odpal auto i wejdź pod samochód.Jak będziesz miał to samo to zobaczysz jak spaliny lecą pod ciśnieniem.Zdjęcia masz tutaj żeby wiedzieć gdzie patrzeć--->
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... c&start=30

: wt kwie 16, 2013 20:21
autor: Vidette
Witam ponownie
Dzisiaj oddałem auto do mechanika, na własne oczy widziałem jak wyciąga wkręta z węża dolnego z intercoolera :!: Przy wymianie oleju koleś przykręcił osłonę do węża wkrętem zgroza (taki z regips) :!: :cry: Może psychotesty dla mechaników ? Jak zawodowi kierowcy je maja to dlaczego nie oni !? Oddaje auto w ręce ludzi którzy maja jakieś doświadczenie i szkoły w tym kierunku... Poniekąd decydują o moim życiu dbając o stan techniczny samochodu, a tu taki wał :!: Mechanik nie należał do najmłodszych ( takiemu może bym wybaczył... wsiadając w ciężarówke też ktoś mi zaufał i powierzył 80 tys zł z ładunkiem, więc zasadę: Jestem młody-uczę się dobrze znam ) a warsztat nie taki "u pana tadzia w kanale po kolana z woda" tylko stacja diagnostyczna z warsztatem w płytkach i wyposażeniem