Strona 1 z 1

Bloki pomiarowe Turbiny

: wt maja 07, 2013 08:17
autor: sirtomash
Koledzy i Koleżanki

Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów, wydaje mi się,że pojawił się niedawno. Przy przyśpieszaniu (na każdym biegu) pojawia się na chwilę i potem ustaje. Auto raczej chodzi normalnie, nie zauważyłem spadku mocy (przebieg 172tyś 1.9TDI BLS). Czy to może oznaczać rychłe problemy z turbiną ?
Teraz pytanie co więcej mogę wyczytać po podpięciu kabelka - w które bloki pomiarowe wejść i co wyklikać żeby dostać ciekawe informacje ?

: wt maja 07, 2013 08:29
autor: Dodi
sirtomash pisze:Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów,
skoro sie pojawiał to prosze doczytać...
sirtomash pisze:wydaje mi się,że pojawił się niedawno.
pewnie dlatego, że uchylasz szybe teraz...

to jest normalny objaw i nie masz sie czym przejmować...

: wt maja 07, 2013 08:57
autor: sirtomash
Dodi pisze:
sirtomash pisze:Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów,
skoro sie pojawiał to prosze doczytać...
sirtomash pisze:wydaje mi się,że pojawił się niedawno.
pewnie dlatego, że uchylasz szybe teraz...

to jest normalny objaw i nie masz sie czym przejmować...
Dzięki mam taką nadzieję, że to nic strasznego, ale lepiej dmuchać na zimne - sprawdzę te pomiary. To przy szybie zamkniętej też słychać :(. A w internecie opinie są podzielone, jedni piszą że to norma, inni że turbo padnie.
W każdym razie na pewno w najbliższym czasie zajrzę z kimś pod maskę, poszukam organoleptycznie nieszczelności.
A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem. Filtr był niedawno wymieniany - znajomy mi robił cały komplet z olejem (nie mam jednak 100% pewności czy to się pojawiło po tym), więc może jakaś uszczelka źle leży, ew. zacisk wężyka popuszcza ?
A może te dwie sprawy można wiązać ze sobą ?

: wt maja 07, 2013 09:33
autor: Dodi
sirtomash pisze:A w internecie opinie są podzielone, jedni piszą że to norma, inni że turbo padnie.
co innego "świst" a co innego "wycie" turbiny... świstem bym sie nie przejmował, wyciem tak...
sirtomash pisze:A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem.
źle oczyszczone denko lub nieumiejętnie przykręcane ( uszczelka mogła sie wywinąć ), przerabiałem ten temat...

: wt maja 07, 2013 10:10
autor: sirtomash
co innego "świst" a co innego "wycie" turbiny... świstem bym sie nie przejmował, wyciem tak...

źle oczyszczone denko lub nieumiejętnie przykręcane ( uszczelka mogła sie wywinąć ), przerabiałem ten temat...

Dzięki kolego. :ok:

: czw maja 09, 2013 21:54
autor: Blupol
sirtomash pisze: A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem. Filtr był niedawno wymieniany - znajomy mi robił cały komplet z olejem (nie mam jednak 100% pewności czy to się pojawiło po tym), więc może jakaś uszczelka źle leży, ew. zacisk wężyka popuszcza ?
A może te dwie sprawy można wiązać ze sobą ?
Albo popuszcza zacisk, albo końcówka przewodu jest już sparciała i puszcza.
Mam to samo - szczególnie przy dłuższej jeździe. Nic specjalnego, rano mam już sucho.
Mój przebieg to 238 tys.