Strona 1 z 3

Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: wt maja 07, 2013 15:23
autor: elenium115
Witam,
Muszę przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu kierownicy. Mam do dyspozycji program VAG K+CAN COMMANDER 3.6
Znalazłem opis na jeden ze stron (ale średnio wiem jak w tym programie to wykonać):

Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.


Czy ktoś kiedyś używał takiego programu do kalibracji i wie jak to wykonać?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że mam TOURAN z 2004 roku.

: wt maja 07, 2013 19:46
autor: adamki
To jest kodowanie pod vcds a nie vag commandera o ile mnie pamieć nie myli.Sprawdz manuala Jarrego. www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=188 masz tam wszystko opisane

: śr maja 08, 2013 18:29
autor: elenium115
Dzięki za link. Zapoznałem się z treścią i mam jeszcze więcej pytań:

Czy takim kabelkiem z allegro za 150 zl VAG K+CAN jest szansa kalibracji czujnika?
Z kablem otrzymałem program VAG CAN commander 3.6 z tego co udało mi sie wyczytać to vcds wymaga innego kabla z kluczem sprzętowym, więc opis jest dla mnie średnio przydatny :(
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym programem, którymi mógłby się podzielić?

: śr maja 08, 2013 18:48
autor: seba244
elenium115, kabel może ci sie przydać, ale kup jeszcze VCDS-a, nie pożałujesz..

A G85 tym nie ustawisz...

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: wt sie 22, 2017 23:07
autor: KUNDA
Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 07:39
autor: PIOTREL
Jedź tam gdzie Ci to zepsuli. Niech naprawiają. Może napierniczali młotkiem i mogli uszkodzić czujnik albo ten pierścień. Najlepiej podłącz pod kompa i wyjdzie Ci jaki jest problem.

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 07:53
autor: alexander.p
u mnie zadziałało, ruszenie autem i kilka skrętów kierą.

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 08:56
autor: spacewalker
KUNDA pisze:Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
nie wiadomo gdzie i jaki błąd .
kontrolka trakcji może oznaczać wiele

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 11:02
autor: dexter23pl
Podaj konkretnie kod błędu.
Zapewne walili młotkiem i uszkodzili czujnik w maglownicy.
Co mają czujniki abs do geometrii?

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 20:10
autor: KUNDA
Na kompie wyświetliło błąd.
Ogranicznik układu kierowniczego , ustaw, podstawowe nie wykasowano błędu.
BŁĄD O9F2.
Drugi, Czujnik kąta skrętu kierownicy, BŁĄD 030A.
Te czujniki abs, to inny temat, mam do wymiany piastę.

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: śr sie 23, 2017 22:25
autor: dexter23pl
Te błędy to nie wiadomo co to jest.
Odczytaj programem przewidzianym do vw a nie jakimś egzotycznym kablem.
Jeśli masz do wymiany piastę to za chiny nie zrobisz adaptacji G85. :omatko:

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: czw sie 24, 2017 06:39
autor: spacewalker
Po primo to geometria nigdy nie rozwala kalibracji - bo po co
jak majster przestawił kiere na ząbkach to gów***no skalibrujesz, i będziesz wymieniał w nieskończoność
Chyba ze ściemniasz i było robione coś innego a nie geometria, ale mechanior kazał iść na forum i zapytać

szkoda Twojego czasu i pieniędzy na wymianę czegoś co nie jest popsute jak nie masz czym zdiagnozować, dałeś auto do geometrii i ma być , a nie wymieniasz teraz po kolei to co pan Zdziso każe,
oddaj im to auto i ma być zrobione, bo nie wiadomo co robili

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: pt sie 25, 2017 20:48
autor: KUNDA
Koledzy, zacznę od początku, bo ktoś to czegoś nie rozumie. Zmieniali mi sprężyny z tyłu, przy okazji tylne czujniki abs, okazało się, że jeden czytnik magnetyczny w piaście jest uszkodzony. Piastę kupiłem, czeka na wymianę. Kiera stała krzywo, ściągał w prawo, więc zrobili całą geometrie. Po tej czynności pali się kierownica na liczniku na żółto, potem na czerwono. Wspomaganie ciężko chodzi. Z tego co widziałem, to mają za słaby program, czy coś, żeby to naprawić. Mam namiar na gościa z kompem co mi to usunie, czy skalibruje.

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: pt sie 25, 2017 21:54
autor: wesol
Tylko co maja czujniki abs do problemu zwiazanego z ukladem kierowniczym i geometria?

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

: sob sie 26, 2017 00:32
autor: dexter23pl
Dla scisłości....
jak jest uszkodzona piasta to kontrolka na liczniku będzie się świecić na żółto.
jak jest przy braku czujnika nie wiem .
Jak jest mega awaria lub brak zasilania magla to kontrolka świeci się na czerwono.
Ale żeby świeciła się na czerwono to trzeba się postarać.
Jak by było poza zakresem kąt kierownicy bo ustawiali geometrie to też kontrolka świeci się na żółto.