Strona 1 z 3
Utrata mocy 2.0 DSG, turbo raczej ok, help
: czw maja 09, 2013 20:45
autor: koncio
Witam kolegów.
Zanim wydam tysiące złociszy chciałbym się Was poradzić, mianowicie:
Autko z silnkiem 2.0TDI skrzynia DSG, rocznik 2006
Problem z utratą mocy nasilił się w w minionych dniach, nadmienię, że dwa tygodnie temu regenerowana była turbina jednakże wychodzi na to, że to nie jej wina ponieważ w praktyce brak mocy-przyspieszenia odczuwalny jest głównie przy obrotach poniżej 2tyś, później mimo wszystko nadrabia turbina jednak na wyższych obrotach także czuć, że jest słabysz niż był.
Po podpięciu Vaga, moją uwagę zwróciły dziwne wartości na wskazaniach dawki wtryskowej na poszczególnych cylindrach. Prosiłbym o opinie, załączam logi.
Postój
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125871.html
Jazda
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125872.html
"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego lecz nawet nie wiem na co zwracał uwagę podłączając komputer.. Liczę na Waszą pomoc
: pt maja 10, 2013 08:05
autor: Dodi
koncio pisze:"Mechanik" nie stwierdził nic podejrzanego
nic podejrzanego?
zmień mechanika... nie robi sie logowania grupy 13 podczas jazdy, jedynie na postoju... 4 wtrysk ma spoko wiekszą korekcję od innych, czyli z jakiś powodów cylinder niedomaga bo musi nadrabiać wieksza ilościa paliwa... no i BIP-y też nie za wesołe chociaż norma jest do 100 w 2.0 TDI...
: pt maja 10, 2013 08:23
autor: LYJO
Ja mam podobny przypadek. Miqlem dwa walniete wtryski, ale auto miało kopa pomimo iż szarpado przy 2000 obr/min.
Wtryski zostały wymienione na używki. Na vagu poprawa o 180" ale auto straciło moc.
Rusza na 1 dopiero gdzieś przy około 1800 obr/min, ptzyspieszenia żadnego. Biegi strasznue przeciąga. Zamiast przy 2000 obr/min DSG zmienia biegi przy 3500 obr/min.
Stwierdzono, że winne te "nowe" wtryski. Że ich dawka paliwa jest zła. Czekam na nowe i będę podmieniał.
: pt maja 10, 2013 09:37
autor: Muti
koncio, zrób jeszcze loga dynamicznego turbo. Bo to,że "wydaje" Ci się,że jest ok zweryfikujemy w cyferkach.. Póki co nie ma co pastwić się nad wtryskiwaczem,bo niby ma wysoką korekcję,ale czasami nie sprawia to problemów w praktyce.BIPY wyglądają ok.
Log dynamiczny,to długa prosta 4 bieg i od 1200-4100 ciągniesz z gazem w podłodze,żadnego odpuszczania.
: sob maja 11, 2013 11:18
autor: koncio
nie do końca prawidłowo wykonany log dynamiczny ale pewnie wystarczających , w okolicach time stemp 100
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_125943.html
: ndz maja 12, 2013 11:26
autor: Muti
koncio, postaraj się o poprawnego loga,a nie loga z wycieczki.
Z tych końcowych danych wynika,że turbo w ogóle nie wstaje i nie ładuje.Dopiero ciśnienie zadane osiaga przy 3500obr. Źle wyregulowana sztanga.
Znajdź pustą drogę,albo jedź na jakąś obwodnicę wieczorem. Włączasz logowanie.Wrzucasz na manual na 4 bieg i od 1500 obr wciskasz pedał gazu do końca i nie puszczasz,aż do 4000-4100 obr/min
: ndz maja 12, 2013 11:30
autor: Cesarz
Muti pisze:wciskasz pedał gazu do końca
do końca ale bez kick-down

: pn maja 13, 2013 17:54
autor: koncio
dynamiczny wykonany na 4 brz kicka

, prosze o ocene,
http://vaglog.rtnet.pl/rsdownpl_126324.html
: wt maja 14, 2013 09:05
autor: Muti
koncio, turbo dobija do ciśnienia zadanego dopiero przy 2050obr i pewnie wtedy dopiero zaczyna dobrze jechać,później jest przeładowanie,a później spada poniżej zadanego.
Jak dla mnie jest lipa z turbo.Albo źle wyregulowana sztanga,albo źle zregenerowana.

: wt maja 14, 2013 09:22
autor: Cesarz
Muti, no trudno sie z Tobą nie zgodzić...

: wt maja 14, 2013 10:36
autor: koncio
w marcu w turbinie ukręciła się ośka, naprawa 850zł, po tygodniu turbina się zatarła, sztanga się ukręciła/wypadłą przy manualnej próbie rozruszania, 650zł, niby zaraz po naprawie było ok a ta "dziura" tak przez ostatnie tygodnie się powiększała, reklamacja turbiny ? znów wydzierać czy najpierw przewieść tego speca od regeneracji ?
powiedzcie prosze, jakie powinno byc prawidlowe cisnienie i przy jakich obrotach, bo cos czuje ze bede mial przepychanki slowne z panem od regeneracji..
: wt maja 14, 2013 11:41
autor: Cesarz
koncio pisze:najpierw przewieść tego speca od regeneracji
u nas takich speców sie przewozi do lasu za obwodnice... "moze nie ma bunkrów ale tez jest je*"
Zacznij szukac innej turbiny i innego majstra
: wt maja 14, 2013 11:51
autor: marcin975
Tak jak marynarz75 napisał: szukaj innej turbiny(możesz też poszukać dobrej używki),no i dobrego turbiniarza,bo ten to jakiś partacz z tego co piszesz

: wt maja 14, 2013 11:58
autor: koncio
teraz nie mam zamiaru odpuścić "specowi" który wziął kase z efektami jak wyżej, grze mam niby gwarancję na 12mc
może ktoś wrzucić logi takiego silnika dla prawidłowo działającej turbiny ?
: wt maja 14, 2013 12:33
autor: Muti
koncio pisze:
może ktoś wrzucić logi takiego silnika dla prawidłowo działającej turbiny ?
Zobacz tutaj pierwszy.od ok 1700 już ma 2100mbar.
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111084.html
Tutaj kolejny ( na tej stronie są 3 logi. To patrz pod koniec strony na 2 ostatnie). Doładowanie przy 1700 już ma takie jak zadane ok 2300mbar.
http://vaglog.rtnet.pl/wajzer_111086.html
Według mnie póki co,nie ma co wymieniać turbo,a podjechać do kogoś kto zajmuje się PROFESJONALNYM chip tuningiem i ma warsztat,żeby wyregulować sztangę..
