Strona 1 z 1

Uzupełnienie cieczy w układzie chłodzenia

: śr maja 29, 2013 18:23
autor: malcolm
Panowie wybieram sie w trase. Potrzebował bym dolac ze 150 ml cieczy i w ziwazku z tym mam pytanko. Czy koniecznie musze kupic i dolac różowy płyn czy można poprostu dolać wody np. destylowanej?

: śr maja 29, 2013 18:26
autor: Cesarz

: śr maja 29, 2013 19:37
autor: bartek0-01
Ogólnie latem możesz dolać wody destylowanej i nic się nie będzie działo jedynie odporność na zamarzanie płynu spadnie :(

Ale przy obecnej pogodzie i porze roku mroź nam nie groźny :haha:

: śr maja 29, 2013 22:07
autor: malcolm
Marynarzu bez nerw, ten wątek który przytoczyłeś nie odpowiada wprost na mój dylemat ;)
Ale jesli tak niektórych zdrażniłem prosze zamknąć wątek i przenieść do kosza :ok:

: śr maja 29, 2013 22:11
autor: Cesarz
malcolm, malcolm to nie nerw, tylko cheć zachowania porządku i zwrócenia uwagi ze są już wątki o płynie imożna tam znaleśc odpowiedz... miedzy wierszami ;)

: śr maja 29, 2013 22:11
autor: anko1973
malcolm pisze:Czy koniecznie musze kupic i dolac różowy płyn czy można poprostu dolać wody np. destylowanej?
nie różowy tylko liliowy :P
i nie każdy liliowy tylko taki, który spełnia "normę g12 plus(+)" - według ksiązki sam naprawiam pełne oznaczenie to G 012 A8F lub VW-TL-774-F; wodę teoretycznie możesz lać ale tylko destylowaną; tylko, że lanie wody obniża parametry płynu więc to trochę bez sensu - jak możesz to lepiej płyn; no chyba że nie masz wyjścia to wówczas woda - nawet zwykła ale to już WYŁĄCZNIE w ostateczności i sytuacji awaryjnej; najlepiej płyn w lepszym sklepie czy ASO skody jakies 30 zł za litr koncentratu plus 2 zł litr destylowanej i masz 2 litry płynu. :piwo:
no i fakt lepiej szukać i pisać w starych tematach aby nie robić bałaganu

: śr maja 29, 2013 23:39
autor: gsmfun
OD biedy na trase mozesz dolać destylówki bo grosze kosztuje. Ale potem jak ubędzie już uzupełniaj różowym. NA samej wodzie czy destylówce absolutnie nie wolno jeźdźić bynajmniej w tych nowszych autach, nie znam sie na mechanice ale znajomy z serwisu vw wspominal ze uklad musi być smarowany bo z czymś tam jeszcze jest połączony a większe właściwości smarne posiada płyn chłodniczy w stosunku do wody.

: czw maja 30, 2013 07:54
autor: bartek0-01
gsmfun dobrze gada polać mu :piwo:

: czw maja 30, 2013 07:56
autor: seba244
Możesz kupić taki można go mieszać z innymi i bez obaw...a dla pewności na zime wymieć cały układ..

: czw maja 30, 2013 09:44
autor: gsmfun
:piwo:

Prestone dodam żę widziałem na orlenie wiec najblizsza stacja i bezahlen :mrgreen:

: czw maja 30, 2013 23:16
autor: Muti
Panowie. Poziom cieczy uzupełniamy wodą destylowaną,gdyż to ona odparowuje(oczywiście jak układ szczelny). Płyn sam w sobie nie odparowuje,a więc jego ilość pozostaje taka sama,tylko stężenie rośnie.

: pt maja 31, 2013 18:09
autor: seba244
Muti pisze:Panowie. Poziom cieczy uzupełniamy wodą destylowaną,gdyż to ona odparowuje(oczywiście jak układ szczelny). Płyn sam w sobie nie odparowuje,a więc jego ilość pozostaje taka sama,tylko stężenie rośnie.
Masz racje, ale wlanie wody czy innego gotowego płynu nie spowoduje trwałego uszkodzenia, jeszcze jak kolega wymieni cały przed zimą..

: sob cze 01, 2013 20:07
autor: cheles
Jeżeli uzupełni tym samym płynem w podanych proporcjach na opakowwniu to nic się stanie. Jeżeli będzie częściej uzupełniał to proponowałbym na zimę wymianę płynu.