Strona 1 z 1
kupić nie kupić oto jest pytanie :)
: pn cze 10, 2013 21:09
autor: patrykdo
witam wszystkich
obecnie jestem(nie)szczęśliwym posiadaczem c maxa 2.0 diesel i mocno i zdecydowanie chcę się go pozbyć . poszukuje czegoś w benzynie jak to mówią . Jaki silnik polecacie ? Rodzinka 5 osobowa , wypady w górki co raz ; w tamtym roku zrobiłem 20 tys km. Dzięki za wszelkie podpowiedzi
[ Dodano: Sro Cze 12, 2013 16:28 ]
dzieki za pomoc , od razu widać że forum pomocne

: pn sie 19, 2013 12:24
autor: jakubek666
ja też robię raptem 10-15tys. kilometrów w ciągu roku, ale drugi raz na benzynę czy PB+LPG się nie zdecyduję.
Nawet jak mało jeździsz, to myślę, że warto Vw w dieselku kupić.
Mam tikusia z silnikiem 0.9 i pali mi 5-6L/100 beny.
kupiłem teraz turka z silnikiem 1.9 TDI 105KM i pali 5-6 ON - komfort i gabaryty - bez porównania a spalanie takie samo.
Ja póki co jestem super zadowolony!
Jeśli chodzi o benę, to słyszałem, że turek 1,6 ma idealny silnik pod LPG.
czy będziesz chciał go zagazować - twoja sprawa. ja pisze jakie ja mam doświadczenia z ON, PB i LPG.
Z wszystkich 3 możliwości jakie testowałem(Corsa PB95, Vectra ON, Astra G PB95+LPG) - najekonomiczniej wyszedł mi diesel.
Niektórzy zimą narzekają na dieselki(że palą więcej, ale turek ma webasto więc nie powinno być problemu - liczę na to), benzyniak spali ci więcej(normalka), a LPG - nie włączysz go na zimnym silniku bo wykończysz silnik więc znów jedziesz na benie, czyli drożej.
: pn sie 19, 2013 12:39
autor: aki
tu jest racja co do LPG się nie wypowiadam bo nie miałem okazji jeździć autem z LPG + PB, na benzynie jako też mi nie zależy aby kupić auto w PB, od dobrych 8 lat jeżdżę ON i sobie chwalę.
: pn sie 19, 2013 13:19
autor: Robcio
Wczesniej jezdzilem Escort'em 1,6 16v PB+LPG 90KM, gazu palil 10-11L w miescie, benzyny ponad 9L... wczoraj tankowalem moja Ibize 1,9 TDI 101KM - przejechalem 672km wylacznie po miescie i pod korek wlalem 40L [5,95L/100km]... przebiegi roczne u mnie to 10-15 tys./rok. Nie wiem czy w tej chwili ktokolwiek potrafilby przekonac mnie do zakupu auta na PB.
Fakt, diesel jest glosniejszy, ale w zamian za to wysoki moment daje fajne wrazenia podczas jazdy... wsiadam czasem do szwagra Hondy na PB 140KM, a zbiera sie gorzej niz moj Seat.
Nie wiem
patrykdo czy Twoje problemy z c-max'em zwiazane byly z samym silnikiem, czy ogolnie z marka, ale osobiscie tez juz nigdy nie chcialbym jezdzic Ford'em... S-max'a odrzucilismy, choc jest moze i troche ladniejszy od Touran'a, ale nam bardziej przypadla do gustu funkcjonalnosc i ergonomia VW.
Przemysl sprawe... tak czy siak zycze zadowolenia z nastepnego auta

: pn sie 19, 2013 13:29
autor: jakubek666
Moja Astra G PB+LPG 1.6 16V paliła gazu 8-9L, tak więc wynik całkiem całkiem, ale zimą na krótkich odcinkach więcej jeździłem na PB niż na LPG.
Silnik dostawał w dupę zwłaszcza w zimie ale jak już jechał to było tanio.
Jak LPG padło, to na PB chciał mnie z torbami puścić!
A pod koniec zimy poszła uszczelka pod głowicą...
Moc opla 101KM - połowa chyba uciekła albo zdechła od zagazowania, bo Turek ma 105KM i większą masę, a bez redukcji spokojnie mogę wyprzedzać, co wcześniej nie było możliwe.
: pn sie 19, 2013 13:33
autor: Dodi
jakubek666 pisze:Moja Astra G PB+LPG 1.6 16V paliła gazu 8-9L, tak więc wynik całkiem całkiem, ale zimą na krótkich odcinkach więcej jeździłem na PB niż na LPG.
Silnik dostawał w dupę zwłaszcza w zimie ale jak już jechał to było tanio.
Jak LPG padło, to na PB chciał mnie z torbami puścić!
A pod koniec zimy poszła uszczelka pod głowicą...
Moc opla 101KM - połowa chyba uciekła albo zdechła od zagazowania, bo Turek ma 105KM i większą masę, a bez redukcji spokojnie mogę wyprzedzać, co wcześniej nie było możliwe.
nie porównuj zwykłej benzyny do TDi bo to 2 rózne bajki...
: pn sie 19, 2013 14:18
autor: Tomas
Pewnie że nie ma co porównywać PB z ON, szczególnie z turbo. Miałem MB C klase w benzynie, 122 konie ale dynamika jazdy w porównaniu z Touranem gdzie mam 20 koni mniej, to niebo i ziemia, moment się liczy w dieslu.
: pn sie 19, 2013 17:11
autor: tomcio1600
Miałem Audi A4 1.8 ADR+lpg. Niby 125KM ale latała jak szalona.. latem w mieście 12l lpg, zimą dochodziło czasami do 15stu. Jeśli chodzi o PB - odejmij po 2 litry. Problem w tym że to co się kończy w dieslu przy 3500obr tam się dopiero zaczynało

więc nie ma co porównywać. Moc tu nie wiele zmienia bo "jeździ się" momentem obrotowym.
Czy kupiłbym bym kolejne auto PB+LPG ? hmmm.. nie ! Chyba że z silnikiem powyżej 3.0 pojemności - wtedy nie dosyć że jest to opłacalne to instalacja nie zabiera frajdy z jazdy.
: pn sie 19, 2013 21:53
autor: niko02
Golf 1.8 RP 90KM w gazie przez 13 lat. Wymieniłem raz membranę w parowniku za 50zł i nigdy więcej nie musiałem w tą instalację inwestować. Auto rocznik 90, jeździ do dzisiaj.
Grunt to dobra instalacja i nie ma prawa się nic popsuć no chyba, że silnik się do gazu nie nadaje.
Fakt kiedyś poszła mi uszczelka pod głowicą ale wtedy golf szedł troszeczkę ponad 200km/h, bo chciałem go sprawdzić. Musiało się tak stać.
Latem palił przy nowej instalacji 7,5l gazu, zimą 0,5l mniej ze względu na różnice w oponach 195 lato, 165 zima. Na dzień dzisiejszy po 13 latach w 10l/100km się mieści ale siedzi już góra silnika... Jak by ktoś miał na zbyciu 1.8RP, to chętnie kupię.