vw touran 1.6 fsi 2003 r

gonzo1
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 12, 2013 15:20
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podlaskie

vw touran 1.6 fsi 2003 r

Post autor: gonzo1 »

Witam mam problem z tourankiem samochod na biegu jałowym nie chodzi na 1 cylindrze natomiast na wyzszych obrotach powyzej 1500 jest wszystko ok dodam ze wymieniłem cewke i swiece nic nie pomogło autko nadal tak samo zachowuje dodam ze 2 tys km temu był wymieniany rozrząd jakies porady
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Podstawowa porada to proszę się przywitać w odpowiednim dziale. Rozrząd wymieniony przez fachowców czy w garażu ?
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Post autor: Kris_Poland »

masz wlasciwie ustawiony rozrzad? podlacz vcd i sprawdz czy nie masz bledow, mozliwe ze wzgledem walka jest przestawiony, nie byl wyciagany kolektor dolotowy ?

obstawiam to pierwsze, rozrzad byl ustawiony na oko czy na blokady ?
gonzo1
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 12, 2013 15:20
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: gonzo1 »

Kris_Poland pisze:masz wlasciwie ustawiony rozrzad? podlacz vcd i sprawdz czy nie masz bledow, mozliwe ze wzgledem walka jest przestawiony, nie byl wyciagany kolektor dolotowy ?

obstawiam to pierwsze, rozrzad byl ustawiony na oko czy na blokady ?
Witam rozrząd był wymieniany w warsztacie z tego co mi wiadomo był ustawiany na blokady a jesli chodzi o kolektor dolotowy to nie wiem nic na ten temat ,dodam ze czasami pracuje na wszystkich cylindrach a czasami na 3 ,nic jutro stawiam na warsztat dzieki za porady
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Sprawdziłbym kompresję FSI są niestety bardzo czułe na brak ciśnienia sprężania a zwłaszcza na sposób narastania ciśnienia. Dobrze się sprawdza zwykłym zegarem na rysik jak zamyka zegar na 2-3 razy ok jak więcej :((
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Był wymieniany rozrząd? Czyli: łańcuch, napinacz, nastawnik, koła zębate, prowadnice? Czy sam łańcuch? Jak będziesz znał przyczyne daj znać. Podłączałeś pod komuter, jakie błędy?
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Post autor: Kris_Poland »

TomTDI pisze:Sprawdziłbym kompresję FSI są niestety bardzo czułe na brak ciśnienia sprężania a zwłaszcza na sposób narastania ciśnienia. Dobrze się sprawdza zwykłym zegarem na rysik jak zamyka zegar na 2-3 razy ok jak więcej :((
mozesz rozwinac mysl? mowisz o skoku tloka od dolnego do gornego? czy cisnieniu przy kompresji?
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Chodzi o mierzenie ciśnienia sprężania. Podczas pomiaru gdy ktoś kręci rozrusznikiem to wskazówka ciśnieniomierza podnosi sie skokowo i o to zapewne chodzi TomTDI, ale poczekamy na dokładniejszy opis..
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

chodziło mi dokładnie o to jak opisał andrz3j
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Post autor: Kris_Poland »

TomTDI pisze:chodziło mi dokładnie o to jak opisał andrz3j
mozesz dokladniej opisac metode tego pomiaru ?
gonzo1
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 12, 2013 15:20
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: gonzo1 »

Kris_Poland pisze:
TomTDI pisze:chodziło mi dokładnie o to jak opisał andrz3j
mozesz dokladniej opisac metode tego pomiaru ?
Witam a wiec tak po wizycie u mechanika okazało sie ze mam roznice w kompresji na1 cylindrze 10 n2 cylindrze 15 na 3 cylindrze 15 i na 4 cylindrze 15 oprocz tego był podłoczony do kompa o to wydruk z kompa 16684 - Random / Multiple Cylinder Wykryte przerwy zapłonu  P0300 - 001 - MIL ON16685 - Cylinder 1    P0301 - 001 - Wykryto przerwy zapłonu - MIL ON19490 - czujnik temperatury powietrza dolotowego 2 (G299)   P3034 - 002 - Sygnał zbyt duży - Przerywany mam pytanko chodzi o ten czujnik temperatury powietrza dolotowego moze on ma jakis wpływ na kompresje dodam ze autko wczesniej nie brało mi oleju z góry dziekuje za porady
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Różnica 5 barów dla FSI to tragedia. Teraz trzeba zrobić dwie rzeczy:

1) próbę olejową tzn. trochę oleju do cylindra i sprawdzenie ciśnienia
2) test szczelności komory spalania tzn. demontaż kolektorów psikamy środkiem do wykrywania nieszczelności na grzybki zaworów, ustawiamy tłok tak żeby były zawory zamknięte i przez otwór na świece podajemy ciśnienie z kompresora jak idą bańki głowica do roboty - do dobrego fachowca tu muszą być dotarte zawory na git. Dodam że test zaworów przez wlanie nafty czy benzyny w tych silnikach nie wystarcza.


Z mojego doświadczenia powiem że zwykle problem jest z układem tłok cylinder wymiana samych pierścieni to loteria. Zdarzało mi się że na życzenie klienta wymieniałem i pomiar wychodził po 15 jednak jak mówiłem wcześniej narastanie ciśnienia było na 4-5 razy i było wypadanie zapłonów (masz błąd - Wykryto przerwy zapłonu) - pomogła wymiana silnika.

Czujnik temperatury niestety nie ma wpływu na kompresję.
ODPOWIEDZ