Strona 1 z 1

Hamulec reczny

: pn cze 17, 2013 19:53
autor: maniu
Witam , mam problem z hamulcem ręcznym . Przy badaniu technicznym pomiar wykazał że lewe kolo hamuje ok a prawe duzo slabiej , jak mozna to wyregulować ? Wedlug mnie trzeba by linke prawego koła troche podciągnąć , tylko gdzie to sie robi ? :oops:

: pn cze 17, 2013 20:45
autor: aprinsr
jednego koła niestety nie podciagniesz. regulacja jest w podłokietniku - po wyjęciu uchwytu na kubek/butelke drugiego rzędu siedzeń. linki powinny byc naciagniete symetrycznie. jezeli będziesz regulacje pod kątem oznacza to że "zaciał" ci sie zacisk lub przytarła i zawisiła linka. u mnie niestety jest to pierwsze mimo tego ze to rozruszałem po miesiącu problem powrócił, a teraz niestety nie mam czasu by tym sie zajać :(

: pn cze 17, 2013 20:56
autor: maniu
zaciki byly 2 tyg temu czyszczone i byly zmieniane tarcze z klockami z przodu i same klocki z tylu bo tarcze jeszcze jak nówki byly . Jutro po pracy bede tą linke jeszcze lukał

: pn cze 17, 2013 21:02
autor: niko02
Jeżeli się nie mylę, to pod podłokietnikiem będzie regulacja.

: pn cze 17, 2013 21:43
autor: krzysiek_rybak
niko02 pisze:Jeżeli się nie mylę, to pod podłokietnikiem będzie regulacja.
niko02 według mnie to to nie jest regulacja hamulca tylko napiecią linki. Nie powinno się tak regulowac hamulca. Chyba że kolega ma luźną linkę to wtedy inna sprawa.

: pn cze 17, 2013 23:09
autor: niko02
Nie wiem, jak to wygląda w Touranie ale wiem, że tam powinno być. Nie wiem, czy linki są regulowane osobno każda, czy razem za pomocą jednej śruby.
Skoro pytał, gdzie to jest, to piszę, gdzie powinno być moim zdaniem.
Zakładając, że chce się za to brać, to mam nadzieję, że się na tym zna i jeżeli zobaczy co się kryje pod osłoną, to realnie oceni, co się stało.

: wt cze 18, 2013 22:32
autor: andrz3j
Maniu jeśli jednak chciałbyś się dostać do śruby regulującej naciąg obu linek od ręcznego to jest to opisane w moim manualu o montażu podłokietnika regulowanego.
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... 3okietnika

: czw cze 20, 2013 20:58
autor: maniu
No i wreszcie się uporałem ( oby nie na miesiąc tak jak u kolegi aprinsr ) . Po dostaniu się do regulacji linki zobaczyłem ze lewa jest o 1,5 cm krótsza od prawej i ten metal do którego są one zamocowane znajdował się pod kątem . Zacisk jednak w prawym kole nie odbijał do końca , a ponadto prawa linka ciężej chodziła od lewej więc ją wyjąłem i wpuściłem parę kropelek oleju do niej aż się przelał . Nie było widać żadnych załamań albo uszkodzeń . Zacisk tez przesmarowałem i jak na razie wszystko git . W sobotę na badanie podjadę to się okaże czy pomogło .

: czw cze 20, 2013 21:26
autor: aprinsr
mi na przegląd wystarczyło :D nawet przyglądali sie czy czy wszystko ok :) dawno tak dokladnego przegladu nie mialem ;), ale jak napisałem historia sie powtórzyla, przez co dorobiłem się nawet lekkiego rantu na nowej tarczy.. do znalezienia wolnego czasu obie linki zdjęte bo znow zacisk sie zacina..

: ndz cze 23, 2013 16:48
autor: maniu
:super: :piwo: wczoraj powtórzyłem badanie techniczne . Egzamin zdany :D

: ndz cze 23, 2013 17:48
autor: ralf
Koledzy a co z regulacją linki hamulca ręcznego przy klockach przecież tam też można regulować naciąg u mnie linka cały czas była zbyt naciągnięta na jednym kole więc odkręciłem na tylnym kole nakrętkę 8 wybiłem dżwignie tak aby sprężyna nie wyskoczyła i przekręciłem o jeden ząbek teraz obydwie linki mają jednakowy naciąg, a tarcza mi się już nie grzeje.