Zasilanie gniazd 12V

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Zasilanie gniazd 12V

Post autor: rossi2106 »

Witka!
No wlasnie-co zrobic aby nie trzeba bylo pamietac o pozostawionych pod napieciem urzadzeniach? W poprzednim VAG-u po prostu podlaczylem dodatkowe gniazdo pod bezpiecznik ktory byl zasilany tylko podczas wlaczonego zaplonu.Ale tam nie bylo CAN.czy w Touranie tez mozna zrobic-czy spowoduje to jakies zaklocenia w instalacji? a moze ktos inaczej rozwiazal to zagadnienie? nie ukrywam ze czesto skleroza bierze gore i zapominam wylaczyc kamerki czy transmitera FM .
Ostatnio zmieniony pn lis 25, 2013 20:30 przez Turanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Duże litery w tytule
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

rossi2106, W moim Touranie po jakiś 20 minutach automatycznie jest odcinany prąd od zewnętrznych źródeł pobierających napięcie (oczywiście alarm itp działa) Najlepiej sprawdź gdy włączysz radio, zostaw i sprawdź czy po jakiś 20 minutach pokaże się komunikat o wyłączeniu.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Nie kumam. U mnie w polifcie wyłączenie zapłonu wyłącza prąd w gniazdach 12V a po jakiś kilkudziesięciu min oświetlenie wewnętrzne przy np. otwartych drzwiach. Chyba, że u Was jest oryginalnie po angielsku. :P
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Piotr1979,
Dokładnie u mnie jest tak jak u Ciebie. RNS daje komunikat i za chwilę się wyłącza. Nie ważne czy oglądam film czy nie. Oczywiście na wyłączonym silniku.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

rosi2106 .. chodzi mu o to że w gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu nadal jest prąd. U mnie jest tak samo. Inni mają tak (może w nowszych Touranach?) że po wyjęciu kluczyka napięcie w gnieździe zapalniczki także się wyłącza się.
To że radio i podświetlenie wnętrza zgaśnie po jakimś czasie to mają wszystkie Tourany na 99%, z gniazdem zapalniczki jest inaczej.

Nie wiem czy można to zmienić za pomocą VAGa
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: rossi2106 »

cheles pisze:Piotr1979,
Dokładnie u mnie jest tak jak u Ciebie. RNS daje komunikat i za chwilę się wyłącza. Nie ważne czy oglądam film czy nie. Oczywiście na wyłączonym silniku.
byc moze tak jest w poliftowych modelach.u mnie niestety wyjecie kluczyka ze stacyjki wylacza tylko radio,gniazda sa nadal pod napieciem.w audi A4 rozwiazalem to tak ze podlaczylem osobne gniazdo podwojne bezposrednio za bezpiecznikiem ktory byl zasilany tylko przy wlaczonym zaplonie.podlaczone tam byly kamerka i transmiter fm.calosc schowana w schowku pod kierownica-i sprawdzalo sie swietnie.w turanie boje sie tak zrobic bo nie mialem do tej pory do czynienia z instalacja CAN i nie wiem czy nie spowoduje takie "obce cialo "w instalacji jakichs problemow.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

A kolega nie napisał, że ma przedlifta. :) U mnie w polifcie po wyjęciu kluczyka nie ma zasilania na gniazdach. Czasami mnie to denerwuje jak chcę odkurzyć samochód.
Jeżeli dobrze sobie przypominam, a jeszcze nie piłem kawy to gdzieś czytałem, że można tę opcję odłączyć za pomocą kabelka.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

cheles pisze:...
Jeżeli dobrze sobie przypominam, a jeszcze nie piłem kawy to gdzieś czytałem, że można tę opcję odłączyć za pomocą kabelka.
Jakbys znalazł gdzie sie to odłącza byłbym wdzięczny. Juz kilka razy zapomniałem wyłączyć CB
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Ok. wiem, że gdzieś na forum

[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 15:43 ]
andrz3j,
Szukałem i kudre nie mogę znaleźć. Jedno co mi przychodzi do głowy to napisać do Turanka zapytanie.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Najprościej to odkręcić wewnętrzna skrzynkę bezpieczników, ściągnąć tylną osłonę (jeśli jest, bo w 1T3 juz nie ma - koszty, koszty :oops: ) i sprawdzić grube przewody z mostkami. na pewno będą 30 - bezpośrednio aku, 15 - po stacyjce. Więc można się podłączyć pod wolne miejsce mostka. Warunek posiadanie odpowiedniego pinu.
Inne rozwiązanie dolutowanie się do istniejącego bezpiecznika, ale wtedy trzeba zwiększyć wartość bezpiecznika uwzględniając obciążenie gniazdem 12V.
Ja taki patent mam do CB Radia - obok popiołki (której nie ma bo jest radio :haha: ) pod gniazdem zapalniczki jest przełącznik trzy pozycyjny: aku,0,po stacyjce. Mogę więc rozmawiać przez CB na postoju, bez włączonego zapłonu, albo odpalać auto z włączonym od razu radyjkiem.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

cheles pisze:Ok. wiem, że gdzieś na forum

[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 15:43 ]
andrz3j,
Szukałem i kudre nie mogę znaleźć. Jedno co mi przychodzi do głowy to napisać do Turanka zapytanie.
W VCDS jest opcja 09-centralna elektryka/Bajt3:
Instalacja zacisku 15 (Terminal 15) może to jest to? Względnie za co ta opcja odpowiada i czy macie ją załączona czy odłączona?
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: rossi2106 »

Turanek pisze:Najprościej to odkręcić wewnętrzna skrzynkę bezpieczników, ściągnąć tylną osłonę (jeśli jest, bo w 1T3 juz nie ma - koszty, koszty :oops: ) i sprawdzić grube przewody z mostkami. na pewno będą 30 - bezpośrednio aku, 15 - po stacyjce. Więc można się podłączyć pod wolne miejsce mostka. Warunek posiadanie odpowiedniego pinu.
Inne rozwiązanie dolutowanie się do istniejącego bezpiecznika, ale wtedy trzeba zwiększyć wartość bezpiecznika uwzględniając obciążenie gniazdem 12V.
.
dzis mialem wolny czas i nieco pogrzebalem w autku :)
zrobilem manewr taki sam ja w audi.w puszce z malymi bezpiecznikami znalazlem w ostatnim rzedzie wtyk bez bezpiecznika[4 od konca] w ktorym napiecie pojawia sie po przekreceniu stacyjki.podlaczylem sie tam podwojnym gniazdem poprzez bezpiecznik i w tym schowku podlaczylem sobie kamerke i transmitter fm[czyli sprzet ktory nie chcialo mi sie wylanczac].na razie auto jezdzi nie wywalajac bledow :super:
w przyszlosci chcialbym tam podlaczyc tylna zapalniczke aby musze miec pewnosc ze nie spowoduje to katastrofy w ruchu ladowym :>
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

Tez bym chcial miec napiecie w gniazdkach po wylaczeniu zaplonu. chocby dlatego ze ide do pracy, zostawiam na ladowarce tel i jest git. albo dvd zeby sie ladowalo. ze juz nie wspomne o lodowce z zimmmmmmnym browakiem. jest na to jakis dobry sposob czy trzba ciac lutowac i pajeczyne robic :> ;) ??
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

g_b,
Tak oczywiście a gdy wracasz do auta to co najwyżej możesz popchać Touranka bo Ci aku padł. ;)
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Tel raczej nie rozładuje aku, ale lodówka już tak i się zdziwisz po powrocie do auta ;)
ODPOWIEDZ