Podmiana sterownika ABS.
- gamzur
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 19, 2011 21:51
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Ustka
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Podmiana sterownika ABS.
W jaki sposób rozdzielić (odkręcić) część mechaniczną pompy ABS od sterownika celem jego podmiany? W jednych pompach są śruby w sterowniku a w mojej nie ma. Czy odkręcając od strony mechanicznej tego cylindra dwa wkręty torx? Pomocy!!! Nie trzeba by było ruszać przewodów hamulcowych, które nie zawsze dają się odkręcić.
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Jeżeli chcesz rozebrać to wystarczy odkręcić te dwie śruby torix (znajdujące się jak to nazwałaś od strony mechanicznej cylindra - a jest to silnik elektryczny). Ten silnik da się odciągnąć od części gdzie są przykręcone przewody hamulcowe, a z drugiej strony odejdzie ta czarna skrzynka z wtyczką.
O ile silnik pompy może da się jakoś wyciągnąć to część elektoniczną (czarna skrzynka z wtyczką) już raczej nie gdzyż jest ona osadzona na bolcach - zaworach które są jedną częścią z korpusem gdzie są przymocowane przewody hamulcowe - jest za mało miejsca aby ściągnąć ją z tych bolców, blokuje błotnik wewnętrzny
. Ja to rozebrałem jak pompę miałem już wyciągniętą.
O ile silnik pompy może da się jakoś wyciągnąć to część elektoniczną (czarna skrzynka z wtyczką) już raczej nie gdzyż jest ona osadzona na bolcach - zaworach które są jedną częścią z korpusem gdzie są przymocowane przewody hamulcowe - jest za mało miejsca aby ściągnąć ją z tych bolców, blokuje błotnik wewnętrzny

- gamzur
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 19, 2011 21:51
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Ustka
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Podmiana sterownika ABS.
Dzięki mój imienniku. Myślałem żeby odkręcić całą pompę z podstawą i odepchnąć ją po uprzednim poluzowaniu mocowań przewodów hamulcowych. Czy Ty też wymieniałeś sam sterownik w swojej pompie? U mnie uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania G201.BigBratl12 pisze:Jeżeli chcesz rozebrać to wystarczy odkręcić te dwie śruby torix (znajdujące się jak to nazwałaś od strony mechanicznej cylindra - a jest to silnik elektryczny). Ten silnik da się odciągnąć od części gdzie są przykręcone przewody hamulcowe, a z drugiej strony odejdzie ta czarna skrzynka z wtyczką.
O ile silnik pompy może da się jakoś wyciągnąć to część elektoniczną (czarna skrzynka z wtyczką) już raczej nie gdzyż jest ona osadzona na bolcach - zaworach które są jedną częścią z korpusem gdzie są przymocowane przewody hamulcowe - jest za mało miejsca aby ściągnąć ją z tych bolców, blokuje błotnik wewnętrzny. Ja to rozebrałem jak pompę miałem już wyciągniętą.
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
U mnie też był ten słynny czujnik ciśnienia hamowania G201, ale ja wyciągałem i zmieniałem całą pompę. Nie odkręcałem podstawy tylko pompę w całości wyciągnąlem z gumowych tulejek które są w podstawie. Co do poluzowania przewodów hamulcowych to jest tam bardzo ciasno a zwłaszcza przy krótkim przewodzie hamulcowy do prawego przedniego koła. Gdy miałem starą pompe na wierzchu przyjrzałem się jej i rozkręciłem i też się zastanawiałem czy aby następnym razem ( oby go nie byłoMyślałem żeby odkręcić całą pompę z podstawą i odepchnąć ją po uprzednim poluzowaniu mocowań przewodów hamulcowych. Czy Ty też wymieniałeś sam sterownik w swojej pompie? U mnie uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania G201.
