Podmiana sterownika ABS.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
gamzur
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: śr paź 19, 2011 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Ustka
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Podmiana sterownika ABS.

Post autor: gamzur »

W jaki sposób rozdzielić (odkręcić) część mechaniczną pompy ABS od sterownika celem jego podmiany? W jednych pompach są śruby w sterowniku a w mojej nie ma. Czy odkręcając od strony mechanicznej tego cylindra dwa wkręty torx? Pomocy!!! Nie trzeba by było ruszać przewodów hamulcowych, które nie zawsze dają się odkręcić.
Załączniki
ABS-ESP-HYDRAULIC-UNIT-VW-1K0-614-517-T-1K0-907-379-AA-Ate-10020602204-10096003603.jpg
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

Jeżeli chcesz rozebrać to wystarczy odkręcić te dwie śruby torix (znajdujące się jak to nazwałaś od strony mechanicznej cylindra - a jest to silnik elektryczny). Ten silnik da się odciągnąć od części gdzie są przykręcone przewody hamulcowe, a z drugiej strony odejdzie ta czarna skrzynka z wtyczką.
O ile silnik pompy może da się jakoś wyciągnąć to część elektoniczną (czarna skrzynka z wtyczką) już raczej nie gdzyż jest ona osadzona na bolcach - zaworach które są jedną częścią z korpusem gdzie są przymocowane przewody hamulcowe - jest za mało miejsca aby ściągnąć ją z tych bolców, blokuje błotnik wewnętrzny :evil: . Ja to rozebrałem jak pompę miałem już wyciągniętą.
Awatar użytkownika
gamzur
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: śr paź 19, 2011 21:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Ustka
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Podmiana sterownika ABS.

Post autor: gamzur »

BigBratl12 pisze:Jeżeli chcesz rozebrać to wystarczy odkręcić te dwie śruby torix (znajdujące się jak to nazwałaś od strony mechanicznej cylindra - a jest to silnik elektryczny). Ten silnik da się odciągnąć od części gdzie są przykręcone przewody hamulcowe, a z drugiej strony odejdzie ta czarna skrzynka z wtyczką.
O ile silnik pompy może da się jakoś wyciągnąć to część elektoniczną (czarna skrzynka z wtyczką) już raczej nie gdzyż jest ona osadzona na bolcach - zaworach które są jedną częścią z korpusem gdzie są przymocowane przewody hamulcowe - jest za mało miejsca aby ściągnąć ją z tych bolców, blokuje błotnik wewnętrzny :evil: . Ja to rozebrałem jak pompę miałem już wyciągniętą.
Dzięki mój imienniku. Myślałem żeby odkręcić całą pompę z podstawą i odepchnąć ją po uprzednim poluzowaniu mocowań przewodów hamulcowych. Czy Ty też wymieniałeś sam sterownik w swojej pompie? U mnie uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania G201.
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

Myślałem żeby odkręcić całą pompę z podstawą i odepchnąć ją po uprzednim poluzowaniu mocowań przewodów hamulcowych. Czy Ty też wymieniałeś sam sterownik w swojej pompie? U mnie uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania G201.
U mnie też był ten słynny czujnik ciśnienia hamowania G201, ale ja wyciągałem i zmieniałem całą pompę. Nie odkręcałem podstawy tylko pompę w całości wyciągnąlem z gumowych tulejek które są w podstawie. Co do poluzowania przewodów hamulcowych to jest tam bardzo ciasno a zwłaszcza przy krótkim przewodzie hamulcowy do prawego przedniego koła. Gdy miałem starą pompe na wierzchu przyjrzałem się jej i rozkręciłem i też się zastanawiałem czy aby następnym razem ( oby go nie było :> ) nie próbować wymienić samego sterownika bez odkręcania przewodów hamulcowych ale doszłem do wniosku, że chyba się nie da.
ODPOWIEDZ