Strona 1 z 1

sciąganie na prostym odcinku drogi

: czw lip 25, 2013 15:10
autor: bdronka
Witam,

może się czepiam i szukam dziury w całym, sytuacja ze ściąganiem wygląda tak:
jade po prostej - np na moście (idealnie prosty odcinek drogi), po przejechaniu ok 150-200m ląduje obok na prawym pasie.
zauważyłem jednak, że większość dróg jest minimalnie pochylonych (wydaje mi sie? tłumacze to tym aby spadała woda), jak mam szanse jechania np na przeciwległym pasie (droga dwukierunkowa) wtedy sciąga w lewo (przy pochylonej drodze), ....czy touran powinien być tak wrażliwy na delikatne przechyły drogi? jak to u Was wygląda?
szukam więc prostej drogi - bez pochyłu, tutaj zawsze sciąga w prawo (gdy tym samym odcinkiem przejeżdzam tam i z powrotem)

w związku ze sciąganiem zrobione:
- geometria
- sprawdzone/przełożone felgi, opony, na innym zestawie opon sytuacja jest podobna, ciśnienie ok
- sprawdzone luzy w kilku mechaników - wszystko w normie, jedyne czego nie sprawdzili to łożysk na amortyzatorach (można je sprawdzić bez demontażu amortyzatorów?)
- na stacji opory toczenia ~jednakowe, wykluczam więc że jedna tarcza przyhamowuje koło

po mieście mi to nie przeszkadza, bo co chwile zakręty, dziwne profile dróg, jednak przy szykiej jeździe na autostradzie troche wkurza....co można jeszcze sprawdzić?

: pt lip 26, 2013 23:35
autor: TomTDI
Adaptacja czujnika skrętu była robiona?

Przed geometrią należy sprawdzić wysokość zawieszenia tzn. wymiar -a- od środka koła do nadkola. Samochody z automatyczną skrzynią biegów mogą stać ukośnie. Jest to normalny stan spowodowany ułożeniem zespołu napędowego i związanym z tym rozkładem mas. Na przedniej osi różnice wysokości wyrównać przez włożenie z odpowiedniej strony obciążnika na łożysku amortyzatora w komorze silnika. - to cytat z instrukcji.

: sob lip 27, 2013 11:18
autor: rock4
bdronka, a geometria na czym była robiona? Komputerowo czy "laserowo" - tzn. lampka i soczewka?

: sob lip 27, 2013 11:41
autor: andrz3j
wrzuc tutaj skan wyniku geometrii.

: śr lip 31, 2013 22:55
autor: bdronka
TomTDI: zrobiłem adaptacje czujników G200 G201 G85,
wymiar -a- od środka koła do nadkola - tego przy ustawianiu geometri nie zrobili.
przy robieniu adaptacji G85 posypał mi się błąd od abs i esp, ale jakoś sobie z tym poradziłem (zrobiłem kilka razy wg instrukcji i błędu nie ma)

rock4: geometria była robiona komputerowo, a która jest dokładniejsza? komputerowa czy laserowa?

andrz3j: tutaj dostępny wydruk

z moich dalszych obserwacji: jade po prostej, włączony vcds, ustawienie kierownicy: 0 stopni, po kilkudziesięciu metrach kierownica ustawia sie na 1.49 stopnia i samochód zaczyna ściągać.

[ Dodano: Sro Lip 31, 2013 20:37 ]
Dzisiaj byłem w ASO w Bydgoszczy, panowie rozłożyli ręce.
Poprosiłem o jazde testową nowym touranem i tutaj wielkie zdziwienie, nowy touran i ściąga na prostej!
Tak samo jak mój...
Przesiadł się za kierownice kierownik serwisu i co chwile "o kur....czemu on ściąga"

Moim zdaniem touran jest bardzo czuły na lekki pochył drogi, ponieważ droga zawsze jest lekko pochylona aby spadała woda, touran sciąga w prawo.....

Czy ktoś z Was to potwierdzi że też tak ma?

: czw sie 01, 2013 09:39
autor: andrz3j
Próbowałeś jechać środkiem drogi, wówczas pochylenie masz w obie strony i powinien w miarę jechać prosto. Generalnie każde auto w związku z pochyleniem drogi delikatnie sciaga w prawo. Kwestia tylko jak bardzo i jak szybko po ilu przejechanych metrach.

Geometria wg tego co podałeś jest ok.

Re: sciąganie na prostym odcinku drogi

: czw mar 19, 2015 08:17
autor: turbokozik
Witam, mam podobne objawy. Mam wrażenie, że to się ostatnio pogłębiło jak poprawiłem geometrię i zbieżność. Wszystko było na czerwono, jest na zielono czyli dobrze ustawione, i mam wrażenie że bardziej ciągnie szczególnie przy szybkiej jeździe na trasie.