Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem silnika BARDZO WAŻNE!

: śr sie 07, 2013 01:38
autor: tom13asz13
Witam,
bardzo porsze o pomoc. Mianowicie mam problem z odpaleniem silnika w Toutanie 1.9 TDI 2007 r. Do tej pory wszystko bylo ok az pewnego dnia hokus pokus i pojechane. Po odłączniu czarnej rury z lewej strony przepustnicy silnik odpala ale tylko na wolnych. Po podłączniu do kompa wyskoczyło:
Tuesday,06,August,2013,13:16:42:37412
VCDS Version: Release 11.11.0

Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 03G 906 021 BH HW: 03G 906 021 AB
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 0314
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 66C9C73C517CD2E
8 Faults Found:

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged - Intermittent
000258 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0102 - 000 - - Intermittent
001031 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0407 - 000 - - Intermittent
005213 - Exhaust Gas Temperature Sensor 3
P145D - 000 - Short to Plus - Intermittent
001350 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0546 - 000 - - Intermittent
001139 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0473 - 000 - - Intermittent
004374 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 000 - Open Circuit
000568 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0238 - 000 - - Intermittent

Readiness: 0 6 0 0 0


Tuesday,06,August,2013,13:21:33:37412
VCDS Version: Release 11.11.0

Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 03G 906 021 BH HW: 03G 906 021 AB
Component and/or Version: R4 1,9L EDC
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 66C9C73C517CD2E
1 Fault Found:

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 000 - Open Circuit

Readiness: 0 0 0 0 1

Po wykasowaniu errorów pojawił się ten tylko o spalonej świecy i nic więcej. Z uwagi na zamieszkanie w UK znalezienie mechesa dobrego graniczy z cudem- partaczy pelno. Jakieś sugestie panowie? Podejrzenie z mojej strony jest na przepustnice.
Z góry dziękuję uprzejmie za pomoc,

: śr sie 07, 2013 02:01
autor: collega
dziwne bo przepustnica wlasnie bierze powietrze z tej czarnej rury o ile sie nie myle

: śr sie 07, 2013 02:11
autor: tom13asz13
No tak ale jak się ja zdejmie to silnik odpala ale nie ma mocy. Jak jest założona to nie może odpalić. Trochę dziwne. W przewodzie standard- syf. Ale błędu żadnego.

: śr sie 07, 2013 02:19
autor: collega
a w jakim polozeniu jest przepustnica na zgaszonym silniku ?

: śr sie 07, 2013 02:38
autor: tom13asz13
qrcze nie zagladalem do srodka przyznam sie szczerze

: śr sie 07, 2013 09:30
autor: GUCIO
tom13asz13 pisze:Po wykasowaniu errorów pojawił się ten tylko o spalonej świecy i nic więcej.
To tu szukaj przyczyny.

: śr sie 07, 2013 10:02
autor: tom13asz13
Nie za bardzo rozumiem co ma spalona świeca z tym wspólnego ponieważ świece podgrzewają poniżej +5 st celcjusza. A tak jak napisałem powyżej pali przy odłączonej rurze dolotowej ale nie ma mocy. W moim starym B5 wszystkie świece miałem upalone a palił od kopa. (Najlepsza fura jaką dotąd miałem B5 90 km :) )

: śr sie 07, 2013 10:30
autor: JacaTouran
Weż sie za udroznienie wydechu to i palił będzie

: śr sie 07, 2013 10:54
autor: tom13asz13
Jacku czyli po odkręceniu katalizatora z wydechem powinno być ok? Touranek powinien palić i mieć obroty.? Jeżeli tak to by sie stało to rozumiem że katalizator do wywalenia bo jedyne co może zblokować wydech to katalizator (zasyfiony)

: śr sie 07, 2013 11:49
autor: JacaTouran
tom13asz13,

Filtr cząstek stałych zabity najprawdopodobniej. Po rozpięciu zobaczysz co się dzieje, oby nie Turbo zlepiło wydech bo kolejny wydatek. . .
DPF do wywalenia wg. mnie

: pt sie 09, 2013 14:17
autor: tom13asz13
A więc tak przepustnica ciagle w pozycji otwartej (wyłączony/załączony silnik) i piszczy dziwnie. Podczas odpalania kontrolka świec żarowych działa normalnie. Jutro spróbuje poluzować łączenie pomiędzy katalizatorem i wydechem aby spaliny odprowadzane były przed katalizatorem i zobaczymy.

: pt sie 09, 2013 21:16
autor: JacaTouran
tom13asz13 pisze:A więc tak przepustnica ciagle w pozycji otwartej (wyłączony/załączony silnik) i piszczy dziwnie. Podczas odpalania kontrolka świec żarowych działa normalnie. Jutro spróbuje poluzować łączenie pomiędzy katalizatorem i wydechem aby spaliny odprowadzane były przed katalizatorem i zobaczymy.


Zrób tak jak przez telefon mój mechanik Ci mówił i będzie wszystko jasne.

: pt sie 09, 2013 22:26
autor: tom13asz13
Dzwonilem do ciebie zamienic slowo ale twoje chlopaki powiedzialy ze na Holiday-u jestes. Tragedia z mechesami jest tutaj. Easy way- buy new car. Jutro mam randke z Touranem. Dzis podnioslem go sobie przygotowalem do akcji. Troche przeraza mnie opcja wywalenia tego DPFa. Ladna banka z tylu silnika. W pasku ladny dostep mialem a tu lamiglowka ale mam nadzieje ze jakos pojdzie.

[ Dodano: Nie Sie 18, 2013 13:23 ]
A więc tak. Po zakupieniu VAS pc i przeskanowaniu samochodu wyszedł błąd P2016 Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Low- SAE P 2016 :20 czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym / sterow. strum. powietrza zwarcie z masą. Po wykonaniu testu podzespołu z pc przepustnica nie reaguje. Co mnie zaskoczyło to to iż jak sobie postał to zapalił ale zaraz zgasł. Przepustnica nowa zamówiona i zobaczymy co i jak, chyba że macie jakieś inne sugestie.