Strona 1 z 1

Komputer pokładowy- problemy

: śr sie 31, 2011 17:43
autor: przepit
Witam
Ostatnio coś zaczęło się dziać z komputerem a dokładniej ze spalaniem "chwilowym". Na biegu jałowym pokazuje 1.3l i różne ale1.3 to maks. Podczas ruszania spokojnego to nawet to 67l pokazuje. Podczas normalnej jazdy też znacznie więcej pokazuje niż powinno. Z góy dziękuję za pomoc

: śr sie 31, 2011 19:17
autor: Rauko
No też jestem ciekaw czy to normalne, bo mam podobnie.
Chwilowe na jałowym dopóki zimny od 0,9 d0 1,0, potem 0,5-0,6 (z klimą).
Chwilowe przy ruszaniu najczęściej ok 60-70, ale 99,9 też się trafi czasami :)
Natomiast nie wiem czy tak było od początku, czy się nagle zrobiło, bo nigdy wcześniej na chwilowym nie jeździłem - średnie wzrosło mniej więcej - ok 0,5 - 1 litr.

: śr sie 31, 2011 21:40
autor: karolśrem
Rauko wiec na biegu jalowym tez mam z klima 0.6l 0.7l ale to chwilowe przy ruszaniu to jak w samolocie ja mam normalna skrzynie wiec chwilowe przy ruszaniu pokazuje max 27l 28l a tak przy 100km/h na 6 biegu miedzy 5.5l a 6l

: śr sie 31, 2011 22:29
autor: Rauko
Moim zdaniem to, że komputer na sekundę wyświetli 99,9 to akurat nic dziwnego.
Przy 100km też się zgadza.
Ty masz 1.9, może stąd różnica przy ruszaniu. Mi przy przyśpieszaniu zaraz po ruszeniu spada właśnie tak do 27-30, na pierwszych 3 biegach, do 2,5tys obrotów.

: śr sie 31, 2011 22:44
autor: Dodi
przepit pisze: Ostatnio coś zaczęło się dziać z komputerem a dokładniej ze spalaniem "chwilowym". Na biegu jałowym pokazuje 1.3l i różne ale1.3 to maks.
miałes zmieniany moze rozrzad ostatnio?

: czw wrz 01, 2011 07:27
autor: przepit
Tak miałem ale to było jakieś 2 miesiące temu.

: czw wrz 01, 2011 15:04
autor: Dodi
pytalem bo czasami przy zmianie rozrzadu jak mechanik zle ustawi rozrzad i zmieni sie synchronizacja to i spalanie na kompie sie zmienia... miałem tak kiedys w passacie (AVF), po tym własnie doszedłem ze zle mam ustawiony rozrzad...

: sob wrz 03, 2011 08:08
autor: przepit
jakieś inne pomysły ?

: czw wrz 08, 2011 21:17
autor: Marko_77_
Witam u mnie podobna sytuacja ustąpiła po wymianie pompowtrysku. Wskazania również osiągały 99,9l. Zaczeło się też nie wiem kiedy od delikatnych wibracji na wolnych obrotach a po jakimś czasie zaczeło bardzo telepać silnikiem. Diagnoza padnięty trzeci pompowtrysk. Po wymianie wskazanie są jak wcześniej a wzasadzie były bo od wczoraj znów pojawiły się około 60l i delikatne wibrację. Jeszcze nie było diagnozy ale bawiam się że kolejna pompka pada :(