Paliwo premium a DPF

Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Paliwo premium a DPF

Post autor: marnon »

Każdy ma swoje zdanie na temat paliwa uszlachetnionego jeden twierdzi że to działa , drugi że to chwyt marketingowy. W swoim byłym tdi jeździłem na Diesel Gold i wg mnie silnik lepiej chodził, ale teraz mam auto z DPF i słysząc opinię , że do DPFu powinno się lać zwykłe ON szperałem po necie.

chciałbym by eksperci się wypowiedzieli czy ma to sens co przeczytałem :
" Osiąganie wysokiej temperatury EGT zalezy także od paliwa. Droższe paliwa z domieszkami frakcyjnymi mają wyższą temperaturę spalania i osiągana jest szybciej maksymalna wartość termiczna dlatego ECU szybciej tnie dawkę i mamy w rezultacie mniejszą moc pod koniec pomiaru. Zwykłe paliwo spala się "chłodniej" i ECU pozwala na więcej" Masters Tuning.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72943

- " faktycznie jest większe zadymienie o jakieś 3% i temperatura spalania jest też wyższa"
- "zgadza sie uszlachetnione paliwa ON , podnosza temp spalin,a przez to czujnik EGT obcina moc silnika zeby nie popsuc DPF. u mnie bylo na V-POWER DIESEL 5PS i 4Nm mniej niz na zwyklym ON, rowno od 2tys w calym zakresie "

takie rzeczy też wyczytałem, że jeżdżąc na paliwie premium szybciej zapycha się DPF


jakie są wasze wiadomości na ten temat? pomijając fakt, czy paliwo typu Verve, Ultimate, Diesel Gold, V-power jest lepsze od zwykłego ON bo to temat wiele razy wałkowany i każdy ma inne zdanie na ten temat.
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

najlepiej zapłacić i wywalić DPF i mieć wszystko gdzieś . Bo to tylko z tym DPF każdy użytkownik samochodu narzeka i ma problemy.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Ja leję zwykły ON - tunerzy tak zalecają i tego się trzymam.

Z DPF nie mam problemów i nie narzekam na niego, a wytnę jak się zapcha na amen :)
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

admin pisze:Ja leję zwykły ON - tunerzy tak zalecają i tego się trzymam.

Z DPF nie mam problemów i nie narzekam na niego, a wytnę jak się zapcha na amen :)
pytam z ciekawości bo to pierwsze auto z DPF w moim garażu, ale śmigam i się nie przejmuje, jak się zapcha to wtedy się go wywali, będę lał też zwykły ON.
ODPOWIEDZ