Strona 1 z 7

Wysokie obroty

: ndz mar 06, 2011 20:18
autor: Rowik
Witam,
W moim Touranie czasami dostaje "wysokie" obroty. Nie mam auta wystarczająco długo aby stwierdzić czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy zimnym aczkolwiek działo mi się to w zasadzie na zimnym silniku lecz niezawsze. Sprawa wygląda tak, że obroty na biegu jałowym wynoszą 10tys. normalnie wskazówka obrotomierza jest niżej. Kiedy zgaszę silnik poczym odpale go ponownie jest wszystko dobrze. Tak być powinno czy coś się zaczyna sypać?

: ndz mar 06, 2011 22:56
autor: Turanek
Chyba 1000 obr/min?
Podwyższona prędkość obrotowa może być związana m.in. z zimnym silnikiem. Natomiast takie zachowanie opisane przez ciebie może wynikać z dużego zapotrzebowania na prąd tudzież rozładowanego aku. Taki stan jest rozpoznany przez sterownik silnika i podnosi on obroty by nie dopuścić do rozładowania aku, względnie go doładować.

: ndz mar 06, 2011 23:19
autor: Rowik
Auto w takie mrozy pali bardzo dobrze. Mówisz, że przyczyną może być aku jeśli po ponownym odpaleniu wszystko jest ok? Może prąd gdzieś "ucieka"? Można to zdiagnozować podłączając pod komputer?

: ndz mar 06, 2011 23:29
autor: Turanek
Istnieje taka możliwość, poprzez sprawdzenie wskazania napięcia i obciążenia jakie "melduje" alternator do sterownika silnika.
Prąd pobierany na postoju najlepiej mierzyć po ok. 30 minutach, kiedy sterowniki (w większości) przejdą w stan uśpienia. Jeśli mierzysz przy otwartej masce to najlepiej zapnij zamek maski, żeby był sygnał, że jest zamknięta

: śr mar 09, 2011 22:40
autor: inginio
Problem może być również z ładowaniem a dokładniej z przewodem od wzbudzenia.To taki cienki który idzie od alternatora i lubi się w okolicach rozrusznika lub lewej podłużnicy ukruszyć. Silnik po przekroczeniu 2500obr/min wzbudza ładowanie i wszystko śmiga jak dalej. Sprawdź czy kontrolka od ładowania działa. Jeśli tak to raczej jest wszystko ok pod tym wzgledem.

: wt kwie 05, 2011 21:39
autor: nico21
u mnie podwyższone obroty ze standardowych 820 do pond 1000 były spowodowane przepalona żarówką H7, po wymianie problem znikł :)

: ndz cze 12, 2011 23:08
autor: grubassoss
Mam to samo, na kompie nic nie pokazalo..

: pn cze 13, 2011 22:24
autor: Rowik
Mam uszkodzoną jedną świecę może być to problemem?

: wt cze 14, 2011 12:58
autor: peterb
Mam uszkodzoną jedną świecę może być to problemem?
Raczej nie bo ja mam trzy do wymiany i obroty zachowują się normalnie.

: wt cze 14, 2011 21:48
autor: Rowik
Cholipa wie... od czasu kiedy przyszło odwilżenie i jest cieplej o wyższych obrotach niema mowy.

: sob lip 02, 2011 11:16
autor: andrzejK
Witam
U mnie podwyższenie obrotów silnika z 800 na około 1000 nasiliło się do tego stopnia że podczas jazdy gdy wcisnąłem sprzęgło już miałem 1000 obr/min.
Na początku tylko gdy stanąłem np. na światłach to po jakiejś chwili wskakiwał na wyższe obroty a jadąc się one kasowały do wolnych stając ponownie.
Chciałem się umówić z mechanikiem dzwoniąc, ale on kazał mi jeszcze spróbować odłączyć plusowy przewód akumulatora na 3-5 min. restartując w ten sposób komputer.
Zrobiłem to 3 tygodnie temu i od tamtej pory nie mam problemu z obrotami.

: wt maja 08, 2012 11:24
autor: gregorypeg
U mnie też ten przypadek co wyżej.
Alternator ma na wyjściu 14V, a na akumulatorze pokazuje 13,50-13,80V podczas pracy silnika. Może alternator pada?

[ Dodano: Wto Maj 08, 2012 19:25 ]
po odłączeniu chwilowym akumulatora teraz napięcie 14V podczas pracy silnika. Dziwna sprawa.

: wt maja 08, 2012 19:37
autor: Tomas
u mnie sporadycznie tez się to zdarza, tak było rano, temperatura zew. ok 8 st, i cos mi się zdaje że to z aku będzie związane, tak jak pisał Touranek.

Podnoszące się obroty.

: śr maja 09, 2012 22:58
autor: pabloxxx
Witam ja też miałem w swoim touranie przypadek podnoszących się obrotów do ok 1000- 1100 na min.
Po sprawdzeniu ładowania alternatora oraz akumulatora wszystko było ok.
Żaden ,, fachowiec" nie potrafił stwierdzić przyczyny takiego stanu rzeczy.
Więc wziąłem się sam do roboty, przeczyściłem, klemy akumulatora,
masę przykręconą do ściany grodziowej oraz połączenia idące od niego do skrzynki z bezpiecznikami i problem zniknął jak ręką odjął :)
Także polecam od tego zacząć poszukiwania ;)

: śr maja 09, 2012 23:06
autor: Cesarz
13,8V jest to standardowe napiecie ładowania akumulatora, musi byc ono wyzsze niz napiecie aku aby sie ładował bo w przeciwnym wypadku to aku napedzal by alternator (pracowal by jako silnik elektryczny).
Pozwyzszenie obrotow silnika moze wynikac ze zwiekszonego zapotrzebowania na prad (nie ma nic za darmo). Byc moze byc to wina aku (słabo sie juz ładuje) jak i kiepskich połaczen oraz tego ze masz jakies dodatkowe odbiory ktore sia załaczaja.