Strona 1 z 2

DSG-tryb awaryjny!!!

: wt sie 20, 2013 12:16
autor: MajewscyFamily
Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów DSG.Pojechałem pierwszy raz moim turanem do Chorwacji i pod koniec podróży autko zaczęło się dziwnie zachowywac tak jakby sprzęgło ślizgało-pedał w podłogę a samochód nie przyśpiesza pod wzniesienie,tak jakby nie mógł przerzucić na niższy 6 bieg-obrotomierz kręcił między 2000 a 3500tyś obr.wyglądało to tak jak bym stał w miejscu i gazował sobie samochód?! .Na wyświetlaczu zaczął migac pasek z biegów (tryb awaryjny) Zjechałem na parking-poczekałem chwile odpaliłem auto po 10 minutach i do dziś nic takiego ponownie mi się nie przytrafiło.Dodam że temperatura była tam duża 38 stopni-a ja jechałem dośc szybko!Może ktoś kiedyś miał podobny przypadek?Szukam na forum podobnego wątku ale nie mogę nic znaleźć na ten temat-u mnie nie ma żadnych stuków ani szarpnięc-skrzynia pracuje bardzo płynnie.To jest mój pierwszy w życiu automat jestem ciemny w tym temacie-z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.Pozdrawiam.

: wt sie 20, 2013 19:29
autor: artblue
Pod wzniesienie, gorąco, olej żadki jak woda. Może masz niski stan oleju i na krzywiźnie się przelał i część skrzyni nie była smarowana... Zacznij od stanu oleju ewentualnie od wymiany jak dawno nie był wymieniany. No i spróbuj odczytać błedy może tam coś będzie więcej.

: wt sie 20, 2013 19:43
autor: marcelid
a można spróbować uzupełnić olej w DSG ??

Re: DSG-tryb awaryjny!!!

: śr sie 21, 2013 21:07
autor: rafi
MajewscyFamily pisze:Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów DSG.Pojechałem pierwszy raz moim turanem do Chorwacji i pod koniec podróży autko zaczęło się dziwnie zachowywac tak jakby sprzęgło ślizgało-pedał w podłogę a samochód nie przyśpiesza pod wzniesienie,tak jakby nie mógł przerzucić na niższy 6 bieg-obrotomierz kręcił między 2000 a 3500tyś obr.wyglądało to tak jak bym stał w miejscu i gazował sobie samochód?! .Na wyświetlaczu zaczął migac pasek z biegów (tryb awaryjny) Zjechałem na parking-poczekałem chwile odpaliłem auto po 10 minutach i do dziś nic takiego ponownie mi się nie przytrafiło.Dodam że temperatura była tam duża 38 stopni-a ja jechałem dośc szybko!Może ktoś kiedyś miał podobny przypadek?Szukam na forum podobnego wątku ale nie mogę nic znaleźć na ten temat-u mnie nie ma żadnych stuków ani szarpnięc-skrzynia pracuje bardzo płynnie.To jest mój pierwszy w życiu automat jestem ciemny w tym temacie-z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.Pozdrawiam.
Kolego, moze masz uszkodzony sterownik elektroniczny ktory odpowiada za dzialanie sprzegiel tzn. czujnik G93 i G510.
Poczytaj.: G93 (czujnik temperatury oleju); G510 (czujnik temperatury sterownika) – oba są umieszczone w module mechatronicznym. Jako że moduł mechatroniczny jest wciąż zalewany olejem, powoduje to jego nagrzewanie. Gdyby znacznie wzrosła temperatura to mogłoby to zakłócić działanie układów elektronicznych. Oba sygnały czujników są wykorzystywane do określenia temperatury modułu mechatronicznego. A dodatkowo na ich podstawie uruchamiany jest program rozgrzewania skrzyni biegów. Czujniki mierzą bezpośrednio temperaturę zagrożonych elementów. To pozwala na podjęcia w porę odpowiednich działań przez sterownik w celu obniżenia temperatury oleju i zabezpieczenia modułu mechatronicznego przed uszkodzeniem. W momencie w którym temperatura oleju wzrośnie do 138 stopni C. moduł mechatroniczny wysyła sygnał aby zmniejszyć moment obrotowy silnika. Gdy temperatura przekroczy 145 stopni C to następuje rozłącznie sprzęgieł.

Koniecznie zeskanuj auto.

: czw sie 22, 2013 10:30
autor: MajewscyFamily
Dziękuję koledzy za podpowiedz-za tydzień jestem umówiony na wizytę do serwisu WV w Bielsku B.Sprawdzę błędy na komputerze i wymienię olej-ale myślę że serwis będzie wiedział najlepiej co zrobic-dziękuję i pozdrawiam.

: czw sie 22, 2013 11:29
autor: Cesarz
MajewscyFamily pisze:ale myślę że serwis będzie wiedział najlepiej
I tu się możesz zdziwić... Nie mniej powodzenia życze

: czw sie 22, 2013 12:37
autor: Dodi
MajewscyFamily pisze:Dziękuję koledzy za podpowiedz-za tydzień jestem umówiony na wizytę do serwisu WV w Bielsku B.Sprawdzę błędy na komputerze i wymienię olej-ale myślę że serwis będzie wiedział najlepiej co zrobic-dziękuję i pozdrawiam.
szukaj serwisu ale nie VW tylko specjalizującego się w automatycznych skrzyniach biegów... w ASO sprawdzą Ci tylko błędy wykasuja odpowiednio... a za ewentualną naprawę to wolałbym nie wiedzieć ile wykasują...

: czw sie 22, 2013 14:08
autor: kowet
MajewscyFamily, odpuść sobie ASO, zczytaj błędy - jeśli nie będzie i auto jeździ normalnie to nie ma mechanika, który powie Ci co się dzieje - mogło to być przegrzanie oleju - pytanie kiedy i czy był wymieniany olej w DSG jeśli tego nie wiesz to trzeba to zrobić na początek tak jak rozrząd zaraz po zakupie samochodu.

: czw sie 22, 2013 14:54
autor: MajewscyFamily
Chcę jechac do ASO bo boję się żeby nikt mi nic jeszcze więcej w tym samochodzie nie uszkodził-mam bardzo dobrego mechanika który wymienił mi rozrząd,klocki,tarcze itp,ale niestety nigdy nie miał do czynienia z DSG i wolałby mi w tym lepiej nie grzebac-tak mi powiedział!Błędy na pewno jakieś będą bo mrugał mi ten pasek na desce rozd. Dodam że na nowej skrzyni biegów mam przejechane 50tyś km to myślę że olej też tam jakiś wlali? :)

: czw sie 22, 2013 15:18
autor: Dodi
MajewscyFamily pisze:Dodam że na nowej skrzyni biegów mam przejechane 50tyś km to myślę że olej też tam jakiś wlali? :)
to właśnie być może że już olej domaga sie wymiany...

: czw sie 22, 2013 15:39
autor: MajewscyFamily
Też mam taką nadzieję że to tylko to!!!

: czw sie 22, 2013 18:05
autor: rafi
MajewscyFamily pisze:Chcę jechac do ASO bo boję się żeby nikt mi nic jeszcze więcej w tym samochodzie nie uszkodził-mam bardzo dobrego mechanika który wymienił mi rozrząd,klocki,tarcze itp,ale niestety nigdy nie miał do czynienia z DSG i wolałby mi w tym lepiej nie grzebac-tak mi powiedział!Błędy na pewno jakieś będą bo mrugał mi ten pasek na desce rozd. Dodam że na nowej skrzyni biegów mam przejechane 50tyś km to myślę że olej też tam jakiś wlali? :)
Kolego jesli chodzi ASO to omijaj ich szerokim lukiem szczegolnie jesli chodzi o naprawe sdg. Ja stawiam na padniety sterownik elektroniczny w mechatronice. Naprawa calej mechatroniki to koszt do 1000zł. 50000km na oleju to juz najwyzszy czas na wymiane. Zycze powodzenia. Napisz jakie bledy masz, bo napewno beda.

: czw sie 22, 2013 18:39
autor: MajewscyFamily
No ale kto mógłby to zrobic lepiej jak nie autoryzowany serwis VW,wiesz jak to jest z mechanikami-nie wszyscy są dobrymi fachowcami!!!Sam też tego nie zrobię bo nie mam warunków do tego ani nie posiadam takich umiejętności :) Serwis spieprzy sprawę to zawożę auto z powrotem i tak w kółko aż naprawią usterkę-tak sobie myślę?!

: czw sie 22, 2013 18:47
autor: Cesarz
MajewscyFamily pisze:nie wszyscy są dobrymi fachowcami!!!
ta sama zasada działa w ASO... ;)

: czw sie 22, 2013 19:11
autor: MajewscyFamily
No tak ale to jednak serwis!A nie jakiś tam warsztat u Pana Władka!!!