[Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI
: pn sie 26, 2013 01:22
Witam.
Manual obejmuje czyszczenie/wymianę zaworu egr oraz klapy gaszącej (przepustnicy) w silniku Vag 2.0TDI.
Operacja dotyczy silników o ozn. AZV, BKD, BKP, BMA, BVE i BWV
Potrzebne narzędzia:
Klucz torx T30
Klucz spline M10
Szczoteczka (do zębów), czyściwo, płyn do czyszczenia ciężkich zabrudzeń np Dimer lub coś podobnego a skutecznego
Czas modyfikacji:
W sumie chyba wyszło około 1h (większość czasu schodzi na dokładne wyczyszczenie zaworu oraz klapy).
Potrzebne części (opcjonalnie):
Oring pomiędzy zaworem egr a kolektorem ssącym: N90927302 (62x3)
Oring pomiędzy zaworem egr a klapą gaszącą: N90978701 (55x2,5)
Uszczelka pomiędzy zaworem egr a rurką łączącą z chłodnicą recyrkulacji spalin: 069131547D
Zaczynamy od ściągnięcia plastikowej pokrywy silnika.
Oto nasz „pacjent”.
Odpinamy kostkę od klapy gaszącej.

Ściągamy zabezpieczenie i odciągamy lekko w dół przewód IC.
Ściągamy także przewód podciśnienia z zaworu Egr.
Odkręcamy dwie śrubki od rury biegnącej do chłodnicy recyrkulacji spalin (spline).

Odkręcamy dwie „krótsze” śrubki mocujące zawór Egr do kolektora ssącego oraz jedną „dłuższą”, do której jest nieco utrudniony dostęp (torx).



Nasi „pacjenci” wymontowani.
Zabieramy się za dokładne wyczyszczenie zaworu Egr oraz klapy gaszącej.
Można się pokusić o rozdzielenie tych elementów, ale do porządnego wyczyszczenia nie jest to konieczne.


Wyczyszczone elementy składamy w odwrotnej kolejności (opcjonalnie wymiana oringów oraz uszczelki) zachowując odpowiednie momenty dokręcania śrub:
-śruby mocujące zawór egr/klapę do kolektora ssącego 10Nm
-śruby mocujące rurę do zaworu egr 20Nm.

Dziękuję za chwilę uwagi... 
Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.
Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.

Manual obejmuje czyszczenie/wymianę zaworu egr oraz klapy gaszącej (przepustnicy) w silniku Vag 2.0TDI.
Operacja dotyczy silników o ozn. AZV, BKD, BKP, BMA, BVE i BWV
Potrzebne narzędzia:
Klucz torx T30
Klucz spline M10
Szczoteczka (do zębów), czyściwo, płyn do czyszczenia ciężkich zabrudzeń np Dimer lub coś podobnego a skutecznego
Czas modyfikacji:
W sumie chyba wyszło około 1h (większość czasu schodzi na dokładne wyczyszczenie zaworu oraz klapy).
Potrzebne części (opcjonalnie):
Oring pomiędzy zaworem egr a kolektorem ssącym: N90927302 (62x3)
Oring pomiędzy zaworem egr a klapą gaszącą: N90978701 (55x2,5)
Uszczelka pomiędzy zaworem egr a rurką łączącą z chłodnicą recyrkulacji spalin: 069131547D























Można się pokusić o rozdzielenie tych elementów, ale do porządnego wyczyszczenia nie jest to konieczne.




-śruby mocujące zawór egr/klapę do kolektora ssącego 10Nm
-śruby mocujące rurę do zaworu egr 20Nm.




Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.
Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.