Strona 1 z 3

[Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI

: pn sie 26, 2013 01:22
autor: jeżu
Witam. :bry:

Manual obejmuje czyszczenie/wymianę zaworu egr oraz klapy gaszącej (przepustnicy) w silniku Vag 2.0TDI.
Operacja dotyczy silników o ozn. AZV, BKD, BKP, BMA, BVE i BWV


Potrzebne narzędzia:
Klucz torx T30
Klucz spline M10
Szczoteczka (do zębów), czyściwo, płyn do czyszczenia ciężkich zabrudzeń np Dimer lub coś podobnego a skutecznego

Czas modyfikacji:
W sumie chyba wyszło około 1h (większość czasu schodzi na dokładne wyczyszczenie zaworu oraz klapy).

Potrzebne części (opcjonalnie):
Oring pomiędzy zaworem egr a kolektorem ssącym: N90927302 (62x3)
Oring pomiędzy zaworem egr a klapą gaszącą: N90978701 (55x2,5)
Uszczelka pomiędzy zaworem egr a rurką łączącą z chłodnicą recyrkulacji spalin: 069131547D

Obrazek :arrow: Zaczynamy od ściągnięcia plastikowej pokrywy silnika. Obrazek :arrow: Oto nasz „pacjent”.
Obrazek :arrow: Odpinamy kostkę od klapy gaszącej.
Obrazek

Obrazek
:arrow: Ściągamy zabezpieczenie i odciągamy lekko w dół przewód IC.
Obrazek :arrow: Ściągamy także przewód podciśnienia z zaworu Egr.
Obrazek :arrow: Odkręcamy dwie śrubki od rury biegnącej do chłodnicy recyrkulacji spalin (spline).
Obrazek

Obrazek
:arrow: Odkręcamy dwie „krótsze” śrubki mocujące zawór Egr do kolektora ssącego oraz jedną „dłuższą”, do której jest nieco utrudniony dostęp (torx).
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
:arrow: Nasi „pacjenci” wymontowani.
Obrazek :arrow: Zabieramy się za dokładne wyczyszczenie zaworu Egr oraz klapy gaszącej.
Można się pokusić o rozdzielenie tych elementów, ale do porządnego wyczyszczenia nie jest to konieczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
:arrow: Wyczyszczone elementy składamy w odwrotnej kolejności (opcjonalnie wymiana oringów oraz uszczelki) zachowując odpowiednie momenty dokręcania śrub:
-śruby mocujące zawór egr/klapę do kolektora ssącego 10Nm
-śruby mocujące rurę do zaworu egr 20Nm.

Obrazek

Obrazek
:arrow: Dziękuję za chwilę uwagi... :bry:


Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.

Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.

: pn sie 26, 2013 05:34
autor: andrz3j
Posiadam co prawda benzyniaka ale za dobrego manuala należy się :piwo:

: pn sie 26, 2013 07:50
autor: PIOTREL
Gratuluję dobrej roboty. Poproszę jeszcze o manuala do silnika BMM :)
Brawo :brawa:
:piwo:

: pn sie 26, 2013 09:19
autor: Tomas
Szkoda że AVQ jest trochę inaczej bo byc może z manualem by mi się udało, ja niestety poległem na wyciągnięciu EGR, ale i tak coś tam mi się udało wyczyścić. :piwo: za manuala.

: pn sie 26, 2013 11:53
autor: Cyrus
Ostatnio czyściłem w swoim. Seba rozkręcił całość na czynniki pierwsze a potem szorowanko EGR i przepustnicy :piwo:

: pn sie 26, 2013 22:08
autor: Marco_Polo
Rozumiem, że dla BMN jest to trochę inaczej rozwiązane. Super robota :)
Po wyczyszczeniu są jakieś odczuwalne różnice?

Poleciał :piwo:

: pn sie 26, 2013 23:33
autor: Cesarz
jeżu jak zwsze pełna profeska

:piwo:

: pn sie 26, 2013 23:51
autor: jeżu
Marco_Polo pisze:Rozumiem, że dla BMN jest to trochę inaczej rozwiązane. Super robota :)
Po wyczyszczeniu są jakieś odczuwalne różnice?

Poleciał :piwo:
Troszkę jest inaczej dla BMN... Raczej nic nie odczuwam bo zrobiłem to profilaktycznie (dla lepszego samopoczucia mojego autka) a nic się "złego" nie działo... :bry:

: wt sie 27, 2013 16:59
autor: kowet
jeżu, wielki szacun, jak zawsze :)

: wt sie 27, 2013 18:54
autor: kurik
jeżu, :brawa: :piwo:

: wt sie 27, 2013 20:32
autor: niko02
Zrobiłbym takie czyszczonko ale już mam wykodowany i zaślepiony EGR. Oczywiście :piwo:jak najbardziej się należy.
Powiedz tylko czemu popełniłeś to: :arrow:
jeżu pisze:Autor nie ponosi odpowiedzialności za niepełność niniejszej instrukcji. Podobnie za ewentualne szkody w mieniu i osób związane z wykonaniem przebudowy lub w czasie dalszej eksploatacji.

Autor oświadcza, że użyta dokumentacja (jak np. zdjęcia, rysunki, zestawienia) nie narusza praw autorskich, względnie jest w posiadaniu zgody na ich wykorzystanie w tej formie.
Wszystkie znaki występujące w tekście, obrazach są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej instrukcji w jakiejkolwiek formie i postaci jest zabronione.

: pn wrz 09, 2013 17:03
autor: RedArt
Piwo postawione :) EGR wyczyszczony .... poradnik przydał sie idealnie ...

co prawda nie miałem żadnych błędów ani problemów ale czyszczenie tak zapobiegawczo ..

zastanawia mnie tylko jedno czemu ta rura u wejscia klapy gaszacej i okolice klapy były w oleju ? to normalne ze jest tam olej ? czy turbina nie domaga ?

: sob paź 05, 2013 21:31
autor: pavloroz
No przydał by się jeszcze dla silnika BMM, ale piwo poleciało, pozdro

: ndz paź 06, 2013 18:38
autor: qoocam
ja przymierzam się do wyrzucenia tego ustroństwa :) Z różnych opinii wynika, że auto bez EGR jest "zdrowsze", że EGR to wymysł nadgorliwych ekologów, że niszczy turbinę, że zamula silnik... itp... Faktycznie, nie mam o tym szerszego pojęcia, więc chętnie poczytam o Waszych spostrzeżeniach. :roll:

Re: [Manual] Czyszczenie / wymiana zaworu EGR 2.0TDI

: pn cze 02, 2014 09:38
autor: Bastek
Dzięki jeżu bardzo mi pomogłeś swoim tutorialem. http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 98#p143598