Strona 1 z 20
cieżko pali na zimnym silniku
: wt wrz 06, 2011 12:25
autor: gregorypeg
Witam. Auto jak przez noc postoi w garażu to ciężko pali. Akumulator sprawdzony testerem, napięcie 12,8V, przy zadaniu obciążenia jak przy odpalaniu 10,4V. Co to może być?
: wt wrz 06, 2011 12:59
autor: spacewalker
10.8V to dolna granica rozładowania akku, wiec masz go raczej do wymiany bo po prostu nie ma siły pokręcic. Zacznij jednak od poprawnego naładowania.
: wt wrz 06, 2011 13:04
autor: sergiusz
U mnie jest podobnie,auto po nocy trzeba chwile pokręcić żeby zaskoczyło.Podejrzewam że jak postałby ze 2 dni to już by nie odpalił.
Z tego co słyszałem problemem może być:
-pompa paliwa (w zbiorniku)
-uszczelnienie wtryskiwaczy
-uszkodzony wtryskiwacz
Trzeba byłoby sprawdzić dawki paliwa na wtryskiwaczach a resztę może podpowiedzą bardziej doświadczeni koledzy:)
: wt wrz 06, 2011 13:16
autor: gregorypeg
Raczej akumulator jednak do d..y. Zrobiłem test, mam prostownik który pokazuje stopień naładowania. Akumulator innego auta od razu doładował, a u Tourana pokazuje 0 naładowania, a po całej nocy ładowania tylko 50%. Czyli te Volty nie są pewnie miarodajne?
: wt wrz 06, 2011 14:39
autor: r00x
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=607
Mam ten sam problem.
W przyszłym tyg. stawiam do mechanika i będzie sprawdzał rzeczy które podpowiedział kolega. Dam znać jak znajdziemy przyczynę.
: śr wrz 07, 2011 10:27
autor: gregorypeg
paliwo to chyba nie, bo auto kręci a po odpaleniu jeden czarny dym tak jakby się zalał. Po przejechaniu 3 km i zgaszeniu odpala normalnie.
: pt wrz 09, 2011 18:01
autor: sergiusz
r00x to w takim razie czekamy co wymyśli Twój mechanik i jakie to przyniesie efekty

: sob wrz 10, 2011 12:18
autor: gregorypeg
po założeniu nowego akumulatora jak jest zimny to zapala za pierwszym razem, ale trzeba wykonać kilka obrotów silnikiem i puszcza siwy dym. Po przejechaniu 1km do sklepu i ponownym odpaleniu, auto odpala od razu na dotyk bez problemu. Dodam że silnik pracuje równomiernie i nic nie trzęsie.
: sob wrz 10, 2011 19:57
autor: gregorypeg
Chyba pozostaje aspekt softu w sterowniku?
: czw wrz 15, 2011 11:08
autor: gregorypeg
Może któryś wtrysk pada bo auto więcej pali, a pompka w zbiorniku raczej sprawna- słychać ją jak bzyczy.
: czw wrz 15, 2011 11:12
autor: Dodi
Może któryś wtrysk pada
po pierwsze to bierz go na Vag-a bo tak to wróżenie z fusów...
: czw wrz 15, 2011 20:12
autor: sergiusz
Vag w tej kwestii nic nie pomoże nie ma po prostu żadnych błędów.
Można sprawdzić jedynie ile podają wtryskiwacze ale na przykładzie wskazań moich pompek chłopaki stwierdzili że wcale nie nadaje się jeszcze do wymiany.
I co w takiej sytuacji ??
Może któryś wtrysk pada bo auto więcej pali, a pompka w zbiorniku raczej sprawna- słychać ją jak bzyczy.
To że pompa bzyczy nie oznacza że podaje odpowiednie ciśnienie.
: pt wrz 16, 2011 08:07
autor: Dodi
sergiusz pisze:Można sprawdzić jedynie ile podają wtryskiwacze
ja własnie nie mowiłem o błedach tylko o wartosciach mierzonych, które mogą dac sporo danych...
sergiusz pisze:ale na przykładzie wskazań moich pompek chłopaki stwierdzili że wcale nie nadaje się jeszcze do wymiany
bez obrazy ale "mechanik" a "mechanik" to tez jest roznica i te same wartosci moga roznie interpretowac w zaleznosci od dosiwadczenia...
w kazdym bądz razie nie zaszkodzi sprawdzic Vag-iem...
: pt wrz 16, 2011 11:54
autor: gregorypeg
Może zapowietrza się? Filtr paliwa i przewody od niego nie wyglądają najlepiej.
: pt wrz 16, 2011 12:25
autor: Dodi
Może zapowietrza się? Filtr paliwa i przewody od niego nie wyglądają najlepiej.
a może to wina kosmitów?
a tak serio, prosze Cie zrób najpierw dokładny test Vag-iem i niech ktoś kumaty w temacie przeanalizuje wyniki... to podstawa, potem bedziemy szukac dalej