Ułożenie wycieraczek na szybie "po pracy"

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Ułożenie wycieraczek na szybie "po pracy"

Post autor: Ciapek »

Witam!

Zmieniłem wycieraczki z fabrycznych Na Alce. Wycieraczki mają adapter stąd ramię jest trochę wyżej i nie jest już tak "extra slim" jak przy fabrycznych.
Zauważyłem jedną rzecz której nie widziałem wcześniej właśnie może z racji tego, iż dawne były niższe.

Niezależnie jak włączę wycieraczki (czy na chwilę-wajcha w dół, czy czasowe, czy ze spryskiem) to naprzemiennie wycieraczki po skończeniu pracy układają się raz niżej, raz wyżej. Jak są wyżej to widzę siedząc za kierownicą czubek wycieraczki z adapterem.
Wcześniej mogłem tego nie widzieć ponieważ jak wspominałem fabryczne wycieraczki są niższe.
Czy to normalne? Czy coś mi się stało po zmianie wycieraczek?
Zaznaczam, iż mam wycieraczki przeciwbieżne-rozchylające się na boki.

pozdr
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

W kazdym trybie wycieraczki nigdy nie wracają do "0", zawsze są w stanie gotowosci. Jesli na czujniku deszczu, w zalezności od częstotliwości wykrywania opadów, potrafią z pozycji "gotowy" zejsc do "0". Jest okręslony czas pomiędzy tymi trybami. Trzeba było do swoich wycieraczek org dokupic piórka na wymiane za 18zł i po klopocie.
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

spacewalker pisze:Trzeba było do swoich wycieraczek org dokupic piórka na wymiane za 18zł i po klopocie.
a gdzie taką cenę dają? Ja za swoje zapłaciłem 27zł/szt !NACIĄGNÊLI MNIE! ;)
Do tego co napisał space, dorzuciłbym jeszcze że chyba w każdym Touranie wycieraczki robią delikatny ruch przy odpaleniu silnika i przy zgaszeniu go. Chyba właśnie z tego powodu o którym napisał space.
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2011 16:24 przez rock4, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

I po lifcie tez tak jest...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Jak najbardziej zgadzam się z tym i wiem, że jak wycieraczki są włączone na "czasowe" to są w trybie gotowości i ewidentnie są wyżej czego nie da się nie zauważyć.

Najlepiej to sprawdzić dając manetkę z pozycji 0-wyłączone wycieraczki na dół czyli jeden ruch przemywający szybę. Wtedy wycieraczki naprzemiennie układają się leciutko wyżej, a raz niżej - czyli prawidłowo. Nie ma znaczenia czy wyjmę klucz i włożę go jeszcze raz. Wycieraczki są w pozycji w której zatrzymały się po pracy.

Następnym razem zdecydowanie kupię pióra w ASO bo te Alci nie powalają.
Mam pióra od tych Alci. Może założę do starych wycieraczek. Co prawda są lekko krótsze.

wa i wogole jedna jest prawa guma a druga lewa. Dziwne...
Dzieki z gory!
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

@Ciapek
Polecam przeczytać instrukcję :)
Zmiana położenia ramion jest zamierzona i zaprogramowana w ustalonym interwale (można to całkiem wyłączyć) tak by zapobiegać wyginaniu gumek piór w jednym kierunku.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Turanek pisze:@Ciapek
Polecam przeczytać instrukcję :)
Zmiana położenia ramion jest zamierzona i zaprogramowana w ustalonym interwale (można to całkiem wyłączyć) tak by zapobiegać wyginaniu gumek piór w jednym kierunku.
Właśnie myślałem, że to związane jest z tym wyginaniem piór, ale nie chciałem tego mówić głośno :)
Jestem już spokojny :) thx
A wycieraczki kupiłem w ASO-kompletny zestaw. Poezja :)
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ