Strona 1 z 1

demontaż pokrywy zaworów

: czw paź 10, 2013 20:41
autor: FUHradex1980
Witam,
zacznę od początku, mam nieodpowiedni odczyt z jednego pompowtrysku,(z tego powodu nie zrobiłem sobie we wtorek u Jacka Chipa na "grupowym) - czytam troszkę googla i zdarza się że winne może być sterowanie wtrysku, gdyż luzują się zaciski i może być słabszy kontakt,
(sugeruję się informacjami z takiego artykułu http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie- ... lniku-tdi/) zalecają tam aby zdjąć pokrywę i sprawdzić połączenia.
Czy demontując pokrywę mogę napotkać jakąś niespodziankę, czy muszę wymienić uszczelkę pod pokrywą, jak mocno dociągnąć śruby zakładając ją z powrotem.
Proszę o poradę bo sobota się zbliża i chcę tam zajrzeć.
Radek

: czw paź 10, 2013 22:03
autor: kml_84
Demontaż prosty, bez niespodzianek. Uszczelkę lepiej wstawić nową ale jak nie uda Ci się dokupić na weekend nowej to załóż starą i też będzie spełniać swoje zadanie. Śruby najlepiej dokręcać kluczem dynamometrycznym, niestety nie znam jakiej wartości, ja u siebie przykręcałem na wyczucie zwykłą grzechotką - w końcu to nie są śruby od głowicy.

: czw paź 10, 2013 22:38
autor: FUHradex1980
Witam,

a jak tam po chipie, robi wrażenie?
Kurde mam nadzieję że ewentualnie 1 pompek mi niedomaga bo jak by wszystkie to już się boję że trzeba będzie się łapać ostro za kieszeń...

: czw paź 10, 2013 22:48
autor: kowallubin
moment 10 Nm uważaj żeby nie wywinąć uszczelki przy zakładaniu szczególnie ranty półkoli na wałek i właśnie te ranty są fabrycznie doszczelniane specjalnym środkiem uszczelniającym w Twoim przypadku wystarczy myślę zwrócenie uwagi na ułożenie uszczelki pokrywy a w szczególności tych miejsc.

: czw paź 10, 2013 23:43
autor: FUHradex1980
Czyli zabieg dość mało skomplikowany :ok:

[ Dodano: Sob Paź 12, 2013 22:59 ]
Panowie jak sprawdzić jakie mam pompowtryski w swoim silniku?
Czy tylko demontaż(chodzi mi o ich oznaczenie bo czytam i są np. końcówki "F" lub "AG"
Dzięki za ewentualną pomoc