krótkie pytanie o MFA+ i DSG itp.

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
asca
Początkujący
Auto:: Touran 1,9 TDI, DSG, 2007
Imię:: Michał

krótkie pytanie o MFA+ i DSG itp.

Post autor: asca »

Ponieważ niedługo będę użytkownikiem Tourana, mam dwa krótkie pytania.
1. DSG
Podczas jazdy próbnej miałem wrażenie przerzucania biegów. Czytałem, że DSG to "dwusprzęgłowa skrzynia biegów, co pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia", i wśród opinii zachwyt, że pracuje tak sprawnei itd.. czy to normalne, że szczególnie na niższych biegach czuć przerzucanie biegów? Tak ma być? Nie mam doświadczenia w automatach, dlatego pytam.

2. MFA+
Ten samochód ma kierownice multi (OK, menu, góra i dół). na postoju chciałem przejrzeć menu i zmienić język z niemieckiego na ludzki. Potem pojawiało mi się info, że setup można robić tylko na postoju. Nie wiem jak to wyłączyć, jest tylko "turn off display" ale gdzie jest exit?

3. lampy
na przełączniku mam taką ikonkę drzwi z lampą. Myślę, że to jest do obsługi "Coming leaving home" bo to jest też w menu. Ale jak ustawie 10s to po zamknięciu/otwarciu auta nic sie nie dzieje...

dzieki i przepraszam za takie duperele, ale to dla mnie nowość
Awatar użytkownika
bartek0-01
Specjalista
Auto:: 1T3 2.0TDI CFHC DSG 2014
Imię:: Bartłomiej
Podziękował: 204 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: krótkie pytanie o MFA+ i DSG itp.

Post autor: bartek0-01 »

asca pisze:Ponieważ niedługo będę użytkownikiem Tourana, mam dwa krótkie pytania.
1. DSG
Podczas jazdy próbnej miałem wrażenie przerzucania biegów. Czytałem, że DSG to "dwusprzęgłowa skrzynia biegów, co pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia", i wśród opinii zachwyt, że pracuje tak sprawnei itd.. czy to normalne, że szczególnie na niższych biegach czuć przerzucanie biegów? Tak ma być? Nie mam doświadczenia w automatach, dlatego pytam.

2. MFA+