Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu płynu ?

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
MadReaper
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu płynu ?

Post autor: MadReaper »

Witam,

co jakiś czas ale dość często pojawia mi się komunikat STOP CHECK Coolant.
Płynu dolałem nawet troche więcej niż ponad MAX żeby się uspokoiło. I był spokój jakies 2 tygodnie i zonwu dziś wywalił komunikat. Temperatura silnika w normie.

Więc o co może chodzić ??
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

A stan płynu bez zmian ?
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Zanieczyszczone elektrody czujnika poziomu lub płyn kiepskiej jakosci
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Lucky_Luck »

Jeżeli płyn dobry to wystarczy "obskrobać" nożykiem elektrody w zbiorniku ... a przynajmniej w dwóch autach ta metoda zadziałała.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Miałem tak w Octavii II i też czyszczenie czujnika pomogło.
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: rossi2106 »

Lucky_Luck pisze:Jeżeli płyn dobry to wystarczy "obskrobać" nożykiem elektrody w zbiorniku ... a przynajmniej w dwóch autach ta metoda zadziałała.
tez ta metoda ostatnio uporalem sie z tym problemem :super:
MadReaper
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: MadReaper »

Płyn czysty, nie G12 ale Borygo.

Z góry widać te diody do czyszczenia ??
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Lucky_Luck »

MadReaper pisze:Płyn czysty, nie G12 ale Borygo.
Z góry widać te diody do czyszczenia ??
Ja najpierw wymieniłem na G12, ale "błąd" cyklicznie powracał.

To nie diody tylko elektrody (dwa "druty") i jak odkręcisz korek to zobaczysz je od góry. Ja skrobałem cienkim nożykiem do tapet. Tak jak pisałem wcześniej, definitywnie rozwiązało to problem w dwóch autach + autach tych którym polecałem tą metodę.

Powodzenia w skrobaniu :piwo:
WDvw
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: pt lip 12, 2013 16:26
Auto:: Touran 2.0 BKD
Imię:: Patryk
Lokalizacja: Poznan
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: WDvw »

Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

WDvw pisze:Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Bzdura nad bzdury, ma być płyn do chłodnicy i tyle. Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz.

Pozdr
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
MadReaper
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: MadReaper »

WDvw pisze:Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Też tak myślałem, ale z tego komercyjnego myślenia wyprowadził mnie jeden mechanik.
I tak zainwestowałem w płyn nie najtańszy jaki mi doradzał.

Jutro spróbuje metowy "skrobaczkowej" i poinformuje jaki efekt.

Dziękuję za informacje.
TOFIK_wlkp
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
Imię:: Sławek
Lokalizacja: Września

Post autor: TOFIK_wlkp »

Kiedyś do vectry C zalałem czerwony płyn do chłodnic z TESCO i działo się to samo, płyn był słabej jakości i pienił się jak płyn do naczyń przez co czujnik nie łapał poziomu, zmiana płynu na febi pomogła
Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Lucky_Luck »

JacaTouran pisze: ... Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz...
TOFIK_wlkp pisze:... płyn był słabej jakości i pienił się jak płyn do naczyń przez co czujnik nie łapał poziomu ...
Nie znam się na płynach i na programie VAG-a ale w teorii faktycznie problemem może być oporność właściwa płynu (odwrotność przewodności). Co za tym idzie może tak być, że układ pomiarowy "mierzy opór" za pomocą elektrod w zbiorniku. Idąc dalej jeżeli opór jest większy niż maksymalna możliwa "ustawiona fabrycznie" wartość - program zgłasza błąd na zegarach (bo tak został napisany).
A więc jeżeli płyn w zbiorniku ma większą oporność właściwą przy określonych warunkach - może skutkować to błędem. Dlatego mechanicy "mówią", że zmiana na G12 lub inny markowy pomaga.
Na podstawie tego "wpadłem" na czyszczenie elektrod ...bo z czasem "coś" się na nich osadza co zwiększa oporność (w określonych warunkach) ... a oporność właściwa płynu + samych elektrod = przekroczenie progu = błąd.
Zaznaczam to tylko teoria :idea: niczym nie poparta -> więc proszę nie krzyczeć ;)
MadReaper
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu pły

Post autor: MadReaper »

Dziękuję wszystkim za pomoc. Oskrobanie elektrod pomogło :D.

Serdecznie dziękuję.

Do zamknięcia.
ODPOWIEDZ