Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu płynu ?
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu płynu ?
Witam,
co jakiś czas ale dość często pojawia mi się komunikat STOP CHECK Coolant.
Płynu dolałem nawet troche więcej niż ponad MAX żeby się uspokoiło. I był spokój jakies 2 tygodnie i zonwu dziś wywalił komunikat. Temperatura silnika w normie.
Więc o co może chodzić ??
co jakiś czas ale dość często pojawia mi się komunikat STOP CHECK Coolant.
Płynu dolałem nawet troche więcej niż ponad MAX żeby się uspokoiło. I był spokój jakies 2 tygodnie i zonwu dziś wywalił komunikat. Temperatura silnika w normie.
Więc o co może chodzić ??
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ja najpierw wymieniłem na G12, ale "błąd" cyklicznie powracał.MadReaper pisze:Płyn czysty, nie G12 ale Borygo.
Z góry widać te diody do czyszczenia ??
To nie diody tylko elektrody (dwa "druty") i jak odkręcisz korek to zobaczysz je od góry. Ja skrobałem cienkim nożykiem do tapet. Tak jak pisałem wcześniej, definitywnie rozwiązało to problem w dwóch autach + autach tych którym polecałem tą metodę.
Powodzenia w skrobaniu

- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Bzdura nad bzdury, ma być płyn do chłodnicy i tyle. Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz.WDvw pisze:Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Pozdr
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
JacaTouran pisze: ... Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz...
Nie znam się na płynach i na programie VAG-a ale w teorii faktycznie problemem może być oporność właściwa płynu (odwrotność przewodności). Co za tym idzie może tak być, że układ pomiarowy "mierzy opór" za pomocą elektrod w zbiorniku. Idąc dalej jeżeli opór jest większy niż maksymalna możliwa "ustawiona fabrycznie" wartość - program zgłasza błąd na zegarach (bo tak został napisany).TOFIK_wlkp pisze:... płyn był słabej jakości i pienił się jak płyn do naczyń przez co czujnik nie łapał poziomu ...
A więc jeżeli płyn w zbiorniku ma większą oporność właściwą przy określonych warunkach - może skutkować to błędem. Dlatego mechanicy "mówią", że zmiana na G12 lub inny markowy pomaga.
Na podstawie tego "wpadłem" na czyszczenie elektrod ...bo z czasem "coś" się na nich osadza co zwiększa oporność (w określonych warunkach) ... a oporność właściwa płynu + samych elektrod = przekroczenie progu = błąd.
Zaznaczam to tylko teoria


-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu pły
Dziękuję wszystkim za pomoc. Oskrobanie elektrod pomogło
.
Serdecznie dziękuję.
Do zamknięcia.

Serdecznie dziękuję.
Do zamknięcia.