Strona 1 z 1
Luzy pólośki
: pn lis 04, 2013 09:35
autor: gabi10
Witam
Koledzy pytanie
Znajomemu mechanik wymienil w Touranie kompletną pólośke po stronie prawej czyli dlugą
niby stuki ustaly lecz teraz po ruszeniu nią w poziomie czyli w ośi skrzynia biegów piasta kola jest luz okolo 3cm przesuwa się póloska wzdlużnie czy to jest normalne nadmienie tu ,że na drugiej pólosi nie ma takiego luzu
Re: Luzy pólośki
: pn lis 04, 2013 21:16
autor: wins28ton
a dokręcił półoś na piąście?
Re: Luzy pólośki
: wt lis 05, 2013 14:18
autor: gabi10
Poloś dokrecona tylko zastanawiam sie czy dal nie za dluga srube
Re: Luzy pólośki
: śr lis 06, 2013 00:19
autor: Fabian
coś chyba jest nie tak
może nie założył zapinki/zawleczki czy jak to zwał która jest w przegubie
cięzko stwierdzić ale aż takiego luzu być nie powinno.
luz badany na podniesionym kole?auto w górze?
Re: Luzy pólośki
: śr lis 06, 2013 08:36
autor: gabi10
Witam
Tez mi się tak wydaje że za duży luz
Samochod badany na kanale
Re: Luzy pólośki
: czw lis 07, 2013 23:37
autor: wins28ton
Nie wyciągałem półosi w turku ale w astrze i w golfie były wciskane zawleczka( blokada ) w przegubie tu chyba podobnie?Luzów być nie powinno.Może coś nie tak z przegubem wewnetrznym?Jeśli możesz poruszyć półosią a piasta dokręcona to ona (śruba ) też lata? :/razem z przegubem zewewnętrznym
Re: Luzy pólośki
: pt lis 08, 2013 00:14
autor: zibi1961
Ale koło podnosi się i opuszcza przez co półoś musi się wydłużać i skracać żeby koło mogło zachować geometrię a przeguby umieszczone są na frezach przez co mają możliwość przesuwania się.
Re: Luzy pólośki
: pt lis 08, 2013 09:10
autor: gabi10
Zibi zgadzam się z Tobą ale ten luz wydaje mi się za duży na przeciwnej pólośce brak takiego luzu
Re: Luzy pólośki
: pt lis 08, 2013 12:17
autor: zibi1961
To może porównaj ją z tą zdemontowaną.
Re: Luzy pólośki
: sob lis 09, 2013 11:36
autor: Muti
Ten luz jest normalny.Na krótkiej półosi masz mniejszy,bo pracuje ona w mniejszym zakresie. Do tego ten luz nie jest w całości wykorzystywany,tylko częściowo,ale musi być zapas na ekstremalne wychylenia.
Re: Luzy pólośki
: sob lis 23, 2013 21:20
autor: piotrekfire
Luzu raczej być nie powinno. Odpowiedzialny za luz podłużny jest tylko przegub wewnętrzny. A na zewnętrznym przegubie w półosi powinien być zatrzask stabilizujący
Re: Luzy pólośki
: sob lis 23, 2013 22:12
autor: Muti
Ten luz jest w obu przegubach. Sprezynka o której mówisz w zewnętrznym ma tylko zapobiegać wypadaniu. Tutaj nie może być nic na sztywno.
Wysłano z Xperii P przez Tapatalk
Re: Luzy pólośki
: ndz lis 24, 2013 11:50
autor: piotrekfire
No raczej luz nie na zewnętrznym, bo w przypadku dużego wysunięcia się z niego półosi i dużego obciążenia dochodziłoby do szybkiego zużywania się frezów a w efekcie ich zerwania. Właśnie po to jest ten zatrzask.
Re: Luzy pólośki
: ndz lis 24, 2013 12:51
autor: Muti
Tak faktycznie ;p na imprezie wczoraj to napisałem i chyba nie myślałem za dobrze ;D oczywiście tylko wew ma luz.
Wysłano z Xperii P przez Tapatalk
Re: Luzy pólośki
: pn lis 25, 2013 13:49
autor: gabi10
Witam
Panowie już wiadomo mechanik nie założył zabezpieczenia na przegubie zewnetrznym i przez to ten luz
Czy jest mozliwe zeby zabezpieczenie spadło i zostało zmielone bo nie udało się go odnaleść w mieszku osłony przegubu
