Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Marq »

W związku z licznymi zapytaniami i prośbami o przesłanie zdjęć na e-mail, wstawiam ponownie zdjęcia elementów niezbędnych do przeróbki wersji 5 os. na 7 os.


1. Siedzenia 3-rzędu
Image
2. Roleta wersji 7 os.
Image
3. Schowek
Image
4. Schowek otwarty
Image
5. Metalowa podstawa do montażu siedzeń
Image
6. Wykładzina podłogi
Image
7.Poliuretanowa kształtka na zestaw naprawczy koła
Image
8. Wykładzina na podłogę (pod stopy)
Image
9. Osłony tylnych słupków
Image
10. Uchwyty montażowe rączek
Image
11. Uchwyty montażowe z bolcami blokującymi oparcia
Image
12. Zaślepki rączek
Image
13. Zaślepki boczków z gniazdami rolety
Image
14. Śruby montażowe
Image
15. Boczek prawy
Image
16. Boczek lewy
Image
17. Śruby i nakrętki montażowe
Image
18. Pasy bezpieczeństwa 3-go rzędu
Image
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2015 14:47 przez Marq, łącznie zmieniany 41 razy.
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
Awatar użytkownika
tomcio1600
Zaawansowany
Posty: 318
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:38
Auto:: Touran 1.9 AVQ
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: DGL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: tomcio1600 »

Dodam tylko, że przy zmianie potrzebny jest dokument z ASO dotyczący montażu/zmian w pojeździe.
Bez niego nie przerejestruje się auta.
Jest:
* Mondeo 2.0 SCTi 240KM

Było:
* Touran 1.9 TDI
** Peugeot 206 1.1
*** Audi A4 1.8
**** Ford Fiesta mk3 1.1i
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: niko02 »

tomcio1600 pisze:Dodam tylko, że przy zmianie potrzebny jest dokument z ASO dotyczący montażu/zmian w pojeździe.
N1 1 stronie pisze o tym Rauko
Z papierologią nieby nie dużo, ale czasu pewnie to trochę kosztuje, bo:
1. jedziesz na zwykły przegląd na stację diagnostyczną i mówisz, że chcesz żeby sprawdzili czy auto nadaje się już o przewozu 7 osób (to oczywiście dodatkowo kosztuje) - pan zestacji looka czy są fotele i pasy i wbija 7 osób (w Wwa taki przegląd + stwierdzenie 2 dodatkowych foteli i pasów ok 250PLN)
2. idziesz wymień dowód rejestracyjny (nie pamiętam ile to kosztuje kasy, ale czasu pewnie sporo :) )
Co do zestawu, który pokazałeś wygląda na kompletny - oprócz śrób.
Cena - ja swego czasu znalazłem na allegro za 1000PLN taki zestaw.


Jednak trochę się pomylił, bo nie wystarczy aby Pan zalukał do środka. Musimy mieć na to papier i tak szukając po forach wpadłem na forum Punto i tam piszą:

Droga do przerobienia samochodu wygląda następująco (podaję przykład Punto ciężarowego 4-osobowego wyprodukowanego po 2003 roku - do 2003 są mniejsze wymogi):


1. Należy zakupić kanapę tylną z trzema zagłówkami oraz środkowy pas bezpieczeństwa (może być biodrowy).
2. Kanapa oraz pas bezpieczeństwa muszą być formalnie zamontowane przez serwis uprawniony do dokonywania zmian konstrukcyjnych pojazdu. Podobnie z demontażem kratki. Jednak w serwisie mogą się zgodzić na wydanie samej faktury, a robotę można wykonać samemu. Ja za fakturę bez roboty zapłaciłem 50zł. Były w niej zawarte: demontaż kratki, zmiana kanapy, montaż pasa bezpieczeństwa
3. Z fakturą udajemy się do OKRĘGOWEJ Stacji Kontroli Pojazdów celem wykonania badania technicznego. Jest to zwykłe badanie rejestracyjne z dodatkiem sprawdzenia, czy pojazd jest przystosowany do zarejestrowania jako 5-osobowy. Trzeba pokazać fakturę z serwisu. Koszt badania to 180zł.
4. Z pozytywnym wynikiem badania udajemy się do urzędu z kompletem dokumentów do rejestracji + wynik badania technicznego i faktura z serwisu. Następuje zwykły proces rejestracji.


Jedna uwaga - stanowczo warto kupować używane kanapy i pasy :P W ASO chcą za biodrowy pas bezpieczeństwa 500zł, podczas gdy używany kosztuje 50zł.

Link do całego tematu: http://fiatpunto.com.pl/post624604.html
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Marq »

Tematu zmiany wpisu w dokumentach nie poruszałem ponieważ moje auto ma homologację na 7os. a ja zmieniałem na wersję 5 os. w celu pozyskania miejsca na zamontowanie butli gazowej.

Zdjęcia śrub i nakrętek oczywiście są :)
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: seba244 »

Ja sam przerabiałem 3 lata temu i nie taki diabeł straszny jak go malują....
Vidette
Początkujący
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 22, 2012 12:12
Auto:: Touran 1.9 2004
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Vidette »

Witam, jako iż przerabiałem z 5 na 7 martwiłem się o papierologie. Jak się okazało koszt 25 zł w okręgowej stacji kontroli pojazdów :super: a w wydziale komunikacji wbicie pieczątki na 7 w dowód (w adnotacje gdzie np lpg się wbija) bądź wymiana na nowy. Największy problem ? Kolejki :/
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Bzyku »

siemka, ja właśnie wziąłem się za taką przeróbkę i niestety zonk!! nie dość, że musiałem załatwić zaświadczenie i fakturę z warsztatu, który ma odpowiednie uprawnienia do wprowadzania zmian w homologacji samochodu to jeszcze pan diagnosta zrobił mi pełen przegląd + fotki foteli, zagłówków i pasów, za całość wziął 180 pln (na mój cały wywód że za drogo, że niepotrzebnie zaczął zasłaniać się przepisami i procedurami), w najbliższym czasie kopnę się do wydziału komunikacji i zobaczymy ile krzyknie państwo polskie. dam znać jak dalej poszło. jednak już widać, że jak zwykle ze stacjami kontroli pojazdów - każda robi inaczej w zależności o zakątka Polski :/ a podobno ustawa jest jedna dla wszystkich taka sama!!
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: kazan13 »

Bzyku pisze:musiałem załatwić zaświadczenie i fakturę z warsztatu, który ma odpowiednie uprawnienia do wprowadzania zmian w homologacji samochodu
ile kosztuje to zaświadczenie i fakturka od nich ?
grzegomir
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: śr cze 26, 2013 16:11
Auto:: Touran BKC 2004
Imię:: grzesiek
Lokalizacja: białystok
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: grzegomir »

ja przerabiałem z ciężarówki na osobowy płaciłem za fakturę i papier 200 zł
grzegomir
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Bzyku »

kazan13 pisze:
Bzyku pisze:musiałem załatwić zaświadczenie i fakturę z warsztatu, który ma odpowiednie uprawnienia do wprowadzania zmian w homologacji samochodu
ile kosztuje to zaświadczenie i fakturka od nich ?
ja dałem 100 + VAT
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Re: Odp: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: cheles »

Bzyku, podobno:) jak ja rejestrowalem swojego Tourana to tylko w moim wydziale komunikacji zażadano ode mnie zapłacenia akcyzy, a auto było kupione w pl salonie.

NzTT
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Bzyku »

kosztów ciąg dalszy - Wydział komunikacji poprosił o kolejne 54,50 pln za wymianę dowodu rejestracyjnego i wpis do ewidencji pojazdów. teraz już tylko czekać na nowy dowód, który musi wydrukować mennica państwowa :ok:

aha!! ważna uwaga: sprawdzajcie dokładnie masy pojazdu po przeróbce (ulegnie ona zmianie w przypadku dołożenia siedzeń w bagażniku = zmniejszy się ładowność), w moim przypadku diagnosta zrobił błąd i urząd nie chciał przerejestrować Tourka, musiałem dymać do stacji kontroli po aneks bo bez niego lipa. :czytaj:
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
Awatar użytkownika
gabi10
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: ndz mar 10, 2013 10:55
Auto:: 2.0TDI AZV 170KM 2003
Imię:: Gabi
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: gabi10 »

Witam to i ja dorzucę swoje 3 grosze, Polska to piękny kraj ale na to wychodzi ,że każdy czyta przepisy jak mu pasuje .Jestem po przeróbce na 7-osobowke i chciałem legalnie to załatwić by mieć też porządek w dowodzie rej Udałem się do Pana na stacje A TU Pan mi zaśpiewał za wydanie zaświadczenia 180zł plus vat stwierdził,że musi jeszcze zrobić zdjęcia Co wy na to :hahaha:
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: Bzyku »

dokładnie tak jest, mi też robił zdjęcia i umieścił je w wydruku do wydziału komunikacji, pani w wydziale na moje pytanie czy to jest standard odpowiedziała że tak ma właśnie być. za przegląd płaciłem 180pln brutto.
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
Awatar użytkownika
wachu
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob maja 25, 2013 12:38
Auto:: 2.0tdi dSG '12
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Nakło n. Not.
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Przeróbka wersji 7 os. na 5 os. i na odwrót

Post autor: wachu »

Marq pisze:Witam. Może komuś pomogę. Jestem po przeróbce 7os. na 5os. Poniżej przedstawiam wszystkie niezbędne części potrzebne do przeróbki wersji 5 os.na wersję 7 os., żeby po złożeniu wyglądało to tak jakby z fabryki wyszło.
Dla przejrzystości niektóre zdjęcia powtarzają się.

5. Piankowa kształtka na zestaw naprawczy koła
http://zapodaj.net/70cbdb32a36b8.jpg.html

11. Uchwyty montażowe pasów bezpieczeństwa
http://zapodaj.net/11c6cc938f029.jpg.html

13. Osłony tylnych słupków z otworami na pasy bezpieczeństwa
http://zapodaj.net/30924d5253983.jpg.html
Panowie. Pomóżcie, potrzebuje numery części powyższych elementów.
ODPOWIEDZ